TFT Morsdode pixels

Pagina: 1
Acties:

• Lau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Lau

There can be only one...

Topicstarter
Hallo mensen,

Het is misschien een beetje een veelbesproken onderwerp, maar ik wilde toch wel graag weten of ik in mijn geval kans maak op garantie.
Het volgende is het verhaal:

Ik zette vandaag mijn Samsung Syncmaster 710n aan, welke ik net 1,5 week in huis heb (en al 1,5 week op werk zonder last van dode pixels), en wat blijkt? Er loopt een lijn door mijn beeld!!
Ik weet niet of dit 'dode' pixels zijn, maar ze doen in ieder geval niet wat ik wil!

Wat hiermee te doen? Het is echt strontirritant, die lijn loopt dwars door mijn scherm.

Thanks!

Lau

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Contact opnemen met de leverancier?

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:32
Als het aan de monitor ligt kan het wel. Gewoon garantie opeisen bij de winkel waar je de monitor vandaan hebt. Met 1,5 week zou dat nog makkelijk kunnen.

• pes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-08 18:35

pes

Mocht die lijn uit dode pixels bestaan dan heb je zeker recht op garantie bij Samsung al dan niet je leverancier. Die ISO-norm die over dode pixels gaat spreekt over iets van maximaal vier (sub)pixels.

'k Weet het niet zeker, maar die lijn zal dan uit 1000+ dode pixels bestaan, dus ver boven de norm.

• Lau
  • Niet online

Lau

There can be only one...

Topicstarter
paesu schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:06:
Mocht die lijn uit dode pixels bestaan dan heb je zeker recht op garantie bij Samsung al dan niet je leverancier. Die ISO-norm die over dode pixels gaat spreekt over iets van maximaal vier (sub)pixels.

'k Weet het niet zeker, maar die lijn zal dan uit 1000+ dode pixels bestaan, dus ver boven de norm.
Thanks, dat wilde ik weten, aangezien ik dus niet zeker weet of het dan alleen die ene in het midden is die geld, of dat het gewoon gaat over alle pixels die niet doen wat ze behoren te doen ?
Ik heb hier ook ff een plaatje... (sorry voor brakke kwaliteit, maar het is hier niet zo licht meer)
http://www.gamesyndicate.nl/IM000207.JPG

Thanks!

-edit- typo

Lau

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Lau schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:09:
[...]

Thanks, dat wilde ik weten, aangezien ik dus niet zeker weet of het dan alleen die ene in het midden is die geld, of dat het gewoon gaat over alle pixels die niet doen wat ze behoren te doen ?
Ik heb hier ook ff een plaatje... (sorry voor brakke kwaliteit, maar het is hier niet zo licht meer)
http://www.gamesyndicate.nl/IM000207.JPG

Thanks!

-edit- typo
Yep, dat ziet eruit als een pixel probleem. In die lijn zitten zoveel pixels dat garantie claimen geen enkel probleem zal zijn.

• Lau
  • Niet online

Lau

There can be only one...

Topicstarter
UltraR-pc schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:17:
[...]

Yep, dat ziet eruit als een pixel probleem. In die lijn zitten zoveel pixels dat garantie claimen geen enkel probleem zal zijn.
Bedankt voor het meedenken!

Lau

Verwijderd

Bedenk alleen wel dat Samsung on-site garantie geeft op z'n schermen en er dus ook een kans is dat die toko zegt dat je het zelf mag uit zoeken.

• Lau
  • Niet online

Lau

There can be only one...

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:29:
Bedenk alleen wel dat Samsung on-site garantie geeft op z'n schermen en er dus ook een kans is dat die toko zegt dat je het zelf mag uit zoeken.
mja, dat zien we morgen wel, maar ik heb nu iig een idee dat ik wel een poot heb om op te staan, dat is altijd al weer fijn ;)

Lau

Verwijderd

Had laatst ook zoiets bij een 15" scherm, even Samsung bellen en ze komen hem halen en ondertussen krijg je een leen beeldscherm. Lijkt me makkelijker dan heen en weer naar winkel etc. Kijk voor de zekerheid eerst nog even of je die zwarte lijn ook ziet zonder dat je monitor is aangesloten op je PC dus via het on screen menu (verplaatsen naar de positie waar je de lijn ziet).

• Lau
  • Niet online

Lau

There can be only one...

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:53:
Had laatst ook zoiets bij een 15" scherm, even Samsung bellen en ze komen hem halen en ondertussen krijg je een leen beeldscherm. Lijkt me makkelijker dan heen en weer naar winkel etc. Kijk voor de zekerheid eerst nog even of je die zwarte lijn ook ziet zonder dat je monitor is aangesloten op je PC dus via het on screen menu (verplaatsen naar de positie waar je de lijn ziet).
Ja, dan is de lijn nog steeds zichtbaar.
Die on-site garantie lijkt me inderdaad wel superhandig.

Een leen-monitor, ach, TFT-monitoren komen nooit alleen, staat dus nog een 2e schermpje naast op welke ik geen gezeik heb ;)

Thanks!

Lau

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Lijkt wel wat op een los contactje oid. Probeer es voorzichtig op de zijkant van het scherm te drukken, grote kans dat de lijn dan weer weg gaat.

• Lau
  • Niet online

Lau

There can be only one...

Topicstarter
Palomar schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:57:
Lijkt wel wat op een los contactje oid. Probeer es voorzichtig op de zijkant van het scherm te drukken, grote kans dat de lijn dan weer weg gaat.
Tjah, ik zou het kunnen doen, maar ik denk dat ik voor dat bedrag liever iemand van Samsung er naar laat kijken, kunnen ze iig niet zeggen: had je maar niet zo hard op de zijkant van je beeld moeten duwen!

-edit-
het werkt overigens helaas niet ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Lau op 21-11-2004 20:02 ]

Lau

• pes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-08 18:35

pes

Voor de compleetheid hier Samsung's pixelbeleid.

http://www.samsung.com/nl/products/lcdwarranty.htm

Verwijderd

Zie ik dat die streep doorloopt op de rand van de monitor :?

• Lau
  • Niet online

Lau

There can be only one...

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 08:51:
Zie ik dat die streep doorloopt op de rand van de monitor :?
Nee, dat lichte rand-ding is de taakbalk van Gnome.
De rand van de monitor is dat zwarte ding... foto is gewoon slechte kwaliteit :)
Ondertussen ook van verschillende mensen het nummer : 0900-2020088 doorgekregen als iets van Samsung wat ik moet bellen...

Lau

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 19:29:
Na anderhalve week mogen ze in de poep zakken met hun onsite garantie. Jij hebt daar werkelijk niets mee te maken. Koop jij iets bij Samsung? Nee toch, bij die toko. In de praktijk zullen ze wel gaan zeuren ja "Wij handelen de garantie van monitors niet af". Nou, mooi wel. Gewoon midden op hun verkoopbalie dumpen en zeggen dat je een nieuwe wilt en niet wachten op reparatie van een toestel dat blijkbaar bij de verkoop al kapot was.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
eamelink schreef op maandag 22 november 2004 @ 09:25:
[...]

Na anderhalve week mogen ze in de poep zakken met hun onsite garantie. Jij hebt daar werkelijk niets mee te maken. Koop jij iets bij Samsung? Nee toch, bij die toko. In de praktijk zullen ze wel gaan zeuren ja "Wij handelen de garantie van monitors niet af". Nou, mooi wel. Gewoon midden op hun verkoopbalie dumpen en zeggen dat je een nieuwe wilt en niet wachten op reparatie van een toestel dat blijkbaar bij de verkoop al kapot was.
Grote woorden...maar voor de meeste consumenten niet zo zinnig. Waarom? Simpel: on-site garantie is niet voor niets bedacht! Het is namelijk voor de consument meestal aangenamer als het product thuis wordt opgehaald en later gerepareerd wordt afgeleverd. Scheelt je weer minimaal twee tripjes naar je computerboer alsmede de extra vertraging doordat je een extra partij in de keten opneemt.

Voor sommige mensen zal het best wel handiger zijn om garantie af te handelen bij de winkel waar het product is gekocht en de Nederlandse (en Europese) wet biedt daar ook de ruimte toe. Je mag dus als consument van de leverancier (=verkoper) verwachten dat hij de garantie voor je afhandelt. Maar als je daar met een grote bek met een eisenpakket in de trant van
gewoon midden op hun verkoopbalie dumpen en zeggen dat je een nieuwe wilt en niet wachten op reparatie van een toestel dat blijkbaar bij de verkoop al kapot was
Tsja, dan kun je natuurlijk op je vingers natellen dat het winkelpersoneel er alles aan zal doen om je zoveel mogelijk tegen te werken.

Echt waar, ik sta soms versteld van wat sommige mensen verstaan onder het begrip 'zaken doen'. Bij zaken doen hoort nu eenmaal ook dat soms een product niet voldoent aan de wensen en eisen. Ik vind dat je als consument verplicht bent om in zo'n geval je ook fatsoenlijk op te stellen tegenover de leverancier, tenzij zeer duidelijk is dat deze bewust een wanprestatie heeft geleverd. Maar ja, wie ben ik he...

• Lau
  • Niet online

Lau

There can be only one...

Topicstarter
Om even alle denkbeelden van 'monitor op balie neerpleuren' uit de lucht te helpen:

je belt met dat nummer eerder genoemd (10 cpm overigens), je krijgt iemand aan de lijn, je verteld wat er aan de hand is, dan vraagt hij wat gegevens, en of je een nieuwe monitor of een reparatie wilt, en dan meld hij dat hij over 2 dagen terugbelt om een afspraak te maken. ERG netjes geregeld bij samsung dus!!

[ Voor 5% gewijzigd door Lau op 22-11-2004 14:37 ]

Lau

• Lau
  • Niet online

Lau

There can be only one...

Topicstarter
Laatste update, dan mag hij dicht wat mij betreft.

Vrijdag al meteen een koerier over de vloer, die netjes gewoon een nieuwe monitor af kwam leveren. Dit keer ook zonder dode pixels, en nou maar hopen dat hij zo blijft!

In ieder geval prima service van Samsung dus!

Lau.

Lau

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
eamelink schreef op maandag 22 november 2004 @ 09:25:
[...]

Winkeliers mogen wel degelijk doorverwijzen naar de garantie van de fabrikant. Pas als die je niet verder helpt, of dat je er met de fabrikant niet uitkomt, kun je van de winkelier verwachten om echt actie te ondernemen. De winkelier blijft iig wel de eindverantwoordelijke voor het verkochte product.

Blijf netjes & beleefd. Als consument heb je veel rechten, maar ga niet meteen dreigen en dingen eisen. Als je een geschil hebt, bewaar alle correspondentie. Dat is zeker van belang mocht het richting rechtzaak gaan.

* Fuzzillogic heeft onlangs een akkefietje met een laptop gehad, maar heeft nu een mooie nieuwe en is er dik €200 in cash op vooruit gegaan door het goed aan te pakken :7

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 14:50

Cybje

First Post!

eamelink: Ik ben toevallig degene die de TFT aan Lau heb verkocht, maar heb 'm wel doorverwezen naar Samsung. Had Lau gewild dat ik het verder afhandelde, had ik het best gevonden, maar had ik hetzelfde nummer gebeld wat Lau nou heeft gedaan. Verschil is wel dat Lau nu iets minder lang hoeft te wachten, omdat het niet via mij gaat (hij hoeft 'm niet te brengen / daarna weer op te halen).

Wachten op reparatie is redelijk bull shit ... Samsung ruilt die TFT gewoon om. Zo niet, krijg je een vervangend model.

Bij verkoop kapot is ook redelijk bull shit ... hij is pas na een korte tijd stuk gegaan. Kan de verkoper weinig aan doen. Na 6 maanden is hij ook te snel stuk, maar roep je toch ook niet dat-ie al bij verkoop stuk was? De TFT heeft het perfect gedaan.

Lang leve Samsung die garantie direct met de eindgebruiker afhandelt, scheelt wederverkopers en dergelijken weer tijd en geld :) Dat wordt uiteindelijk toch wel op de consument verhaald, gezien bedrijven uiteindelijk echt wel winst willen maken hoor :P

Wat ruist er door het struikgewas

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Cybje schreef op zondag 28 november 2004 @ 17:15:
Na 6 maanden is hij ook te snel stuk, maar roep je toch ook niet dat-ie al bij verkoop stuk was?
Overigens gaat de wet hier wel vanuit! Van een apparaat dat binnen 6 maanden na aankoop een gebrek vertoond, wordt gesteld dat dat defect ook al ten tijde van de aankoop aanwezig was, zij het nog niet merkbaar.

Verwijderd

Haha ik keek naar de foto en dacht ik zie 3 lijnen!
Maar het zijn er 2 extra van mijn iiyama crt.
Pagina: 1