Toon posts:

9800Pro - games willen niet meer starten, behalve 1 ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een wazig probleem met mijn pc. het gaat om een amd 3000, 1 gb ddr, ati 9800pro 128 mb, directx 9.0c, xp pro met sp1a.

tot vandaag had ik nergens problemen mee. ik speelde HL2 en stopte het spel om te gaan eten. 20 minuten later start ik HL2 weer, krijg ik een error dat ie niet met Steam kan connecten. terwijl ik daar een "fix" voor gebruik die tot dit moment prima werkte.

dus ik start UT2004: general protection fault. ik start Vice City, klapt terug op m'n desktop. maar, ik kan NFSU2 gewoon spelen! en dxdiag geeft ook geen fouten aan. de directdraw en direct3d tests doen het gewoon goed.

het vreemde is dat het vandaag dus gewoon werkte, en ik heb niets aangepast in de tussentijd. virus check gedaan, is het ook niet. ik heb verschillende drivers opnieuw geprobeerd, catalyst 4.11 en 4.12beta, maar dat helpt niet. DirectX 9.0c opnieuw geinstalleerd, ook geen verbetering.

m'n voeding kan het niet zijn, want deze heb ik een paar maanden geleden nog vervangen. er zit nu een 460W Enermax in. moet toch voldoende zijn. daarbij, het heeft maanden goed gewerkt.

pc temps zijn ook in orde, mobo is 35 graden, cpu 42-44.

ik vermoed dus dat er iets met de drivers of videokaart zelf aan de hand is. maar wat? iemand een suggestie wat ik nog kan testen?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
waarom staat dit onder vid kaarten ene beeldkanonnen? die fout 'cant connect to the steam network' heeft iig niks met je videokaart te maken, en die general protection fault kan met alles te maken hebben..

ik zou zeggen, check je geheugen eens, en ga eventueel eens terug naar de config van een week terug ofzo

This message was sent on 100% recyclable electrons.