Gigabyte @bios vanuit WIndows flashen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024
Ik zit eraan te denken de bios van mijn 2 jaar oude Gigabyte GA-8IHXP te upgraden naar F8

(heb overigens geen flauw idee welke versie ernu op zit, tijdens booten zie ik daar niets over...)

Nu moet je met de QFlash utility de bios op een floppy zitter en ik heb geen floppy drive op mijn PC.

Nu schijnen ze ook @BIOS te hebben bij Gigabyte
http://tw.giga-byte.com/M...eflash/HowToReflash_1.htm

Bios flashen vanuit Windows als ik het goed begrijp. Heeft iemand daar ervaring mee??

Ik krijg overigens bij bepaalde Gigabyte pages allemaal onleesbare shit te zien in mij Firefox browser, de @bios download zie ik bv niet. Beetje vaag allemaal.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
ik weet er niet veel over en ik ga dan ook niet slim doen maar ik weet wel dat flashen onder xp en niet onder dos zeer instabiel is.. heb zo een mobo naar de eeuwige jachtvelden geholpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb het wel eens gedaan met mijn GA7N400pro bordje. Gaat op zich goed, maar ik zou het alleen doen als je zeker bent van een zeer stabiel systeem (mijn ding had dual bios, dus dan maakt het weinig uit).

@ DaannO, je kunt altijd nog een andere bios erop vrotten, hij hoeft niet gelijk kapot te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
Het lijkt me ook vrij trikkie (gelukkig heeft de P4 Titan ook dual bios). Ik weeteigenlijk niet zeker of alle Gigabyte MB dit kunnen.

Overigens weet iemand hoe ik kan zien of mijn huidige BIOS HD > 128 Mb aankan (in 1 partitie)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Duck-Twacy schreef op zondag 21 november 2004 @ 18:16:
Het lijkt me ook vrij trikkie (gelukkig heeft de P4 Titan ook dual bios). Ik weeteigenlijk niet zeker of alle Gigabyte MB dit kunnen.

Overigens weet iemand hoe ik kan zien of mijn huidige BIOS HD > 128 Mb aankan (in 1 partitie)??
Als het ding dual bios heeft zou ik me geen zorgen maken, dat werkt namelijk best goed :P je bios vernaggelen zal niet snel gaan iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu heb ik een Gigabyte GA-8knxp en op de cd die bij het mobo zat staat er een tooltje op dat heet @BIOS
er van uitgaande dat dat het zelfde tooltje is heb ik er tot nu toe altijd mee gewerkt en bij mijn nog nooit is het fout gegaan.
je kunt voordat je begind een backup maken van je bios die je nu draaid en de rest wijst zijn eigen uit
en oja als je de cd van je mobo pakt staat dat tooltje er waarschijnlijk ook op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
Helaas (had de CD nog nooit bekeken |:( ), maar het staat er niet bij. Kennelijk is mijn MB te oud (of bestond het toenog niet).

Beetje gedoe om een floppy drive uit mij oude PC te halen om BIOS te flashen.

Pagina: 1