Als minderjarige een telecomcontract afsluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125618

Aangezien er al zoveek D500 gereserveerd worden wil ik dat ook alvast maar doen, maar ik zit met een probleem:

Nu ben ik nog 17 en op 3 December wordt ik 18, m.a.w. vanaf 3 december kan ik toch pas een abo op mn eigen naam zetten?

Dus als ik dat abo op mn eigen naam wil, moet ik dan tot December wachten voordat ik de D500+abo bestel, of kan ik nu alvast gewoon bestellen en het abo later nog eens overzetten op mijn eigen naam?

Please help me! :'( :? 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Korakal op 21-11-2004 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-06 22:15

n00bs

Het is weer Zomer!

Bij specs (aan de rechterzijde) http://www.fototime.com/14AC243D668B217/orig.jpg

Wat je zou kunnen doen, is nu een aanvraag indienen die in de wacht wordt gezet (zal niet elke aanbieder doen). Die telefoon zal bij de meeste winkels toch pas NA 3 december binnen zijn.

Alleen 2call is de enige waarvan ik tot nu toe weet dat ze hem al daarvoor hebben (eind november).

Als ik jou was, zou ik eerst kijken bij welke provider ik zou willen gaan zitten. Dit is namelijk toch het belangrijkste en niet de telefoon ;) Het goedkoopst bellen doe je bij Telfort, het duurste bij KPN en Orange. Ook heeft elke provider zijn eigen kortingen op een telefoon. Ga na of je een 1 jarig contract wil of 2 jaar. Hoeveel je ongeveer zal bellen (vergeet niet upgraden van abbo, kan altijd nog achteraf, maar hoe duurder je abbo hoe meer korting je "meestal" krijgt op je telefoon).

Als je dit uitgezocht hebt, kijk je op www.telecomvergelijker.nl met de dingen die jij zoekt en dan komt meestal de goedkoopste aanbieder eruit rollen. HELAAS hebben VEEL aanbieders nog steeds de gegevens niet ingevoerd omtrent de aanbiedingen in combi met de D500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InsjaHH
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-06 18:43
Anoniem: 125618 schreef op zondag 14 november 2004 @ 14:10:
Nu ben ik nog 17 en op 3 December wordt ik 18, m.a.w. vanaf 3 december kan ik toch pas een abo op mn eigen naam zetten?

Dus als ik dat abo op mn eigen naam wil, moet ik dan tot December wachten voordat ik de D500+abo bestel, of kan ik nu alvast gewoon bestellen en het abo later nog eens overzetten op mijn eigen naam?

Please help me! :'( :? 8)7
Klopt als een bus wat je daar zegt, mams / paps of iemand die 18+ is moet het abonnement op haar / zijn naam zetten. Dat betekent niet dat je moet wachten tot 3 december, een tussenstap kan dus zijn dat iemand anders een abonnement dus afsluit en vanaf 3 december het abonnement op jouw naam laat zetten.

Je kunt natuurlijk, als je dat wilt, ook gewoon wachten tot 3 december en hem meteen op jouw naam zetten :).

Dat is mij in ieder geval duidelijk na gesprekken met diverse winkels.

PS: dit is in ieder geval het geval bij KPN abonnementen, je kunt deze gewoon op een andere naam overzetten (ook bank- / girorekening veranderen), ik neem aan dat het ook bij andere providers geldt. Maar daar zou je zelf even onderzoek naar moeten doen, een telefoontje of een kijkje op hun website is waarschijnlijk al genoeg.

Website, Flickr, FB, Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

InsjaHH schreef op zondag 14 november 2004 @ 14:37:
[...]

Klopt als een bus wat je daar zegt, mams / paps of iemand die 18+ is moet het abonnement op haar / zijn naam zetten. Dat betekent niet dat je moet wachten tot 3 december, een tussenstap kan dus zijn dat iemand anders een abonnement dus afsluit en vanaf 3 december het abonnement op jouw naam laat zetten.

Je kunt natuurlijk, als je dat wilt, ook gewoon wachten tot 3 december en hem meteen op jouw naam zetten :).

Dat is mij in ieder geval duidelijk na gesprekken met diverse winkels.

PS: dit is in ieder geval het geval bij KPN abonnementen, je kunt deze gewoon op een andere naam overzetten (ook bank- / girorekening veranderen), ik neem aan dat het ook bij andere providers geldt. Maar daar zou je zelf even onderzoek naar moeten doen, een telefoontje of een kijkje op hun website is waarschijnlijk al genoeg.
Ah, dankje voor de informatie! :D
Ik was van plan om voor KPN te gaan, dus dan weet ik dat meteen zeker.
Ik wacht dus ook niet tot dat ik het meteen op m'n eigen naam kan zeggen, omdat ik dan misschien heel lang moet wachten tot het toestel weer te leveren is (uitverkocht dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128805

Hmmm...ik vind het volgende toch wel een beetje vaag hoor, het is namelijk totaal in tegenstelling tot wat ik in eerdere topics heb vernomen.

Mij is duidelijk gemaakt dat je, ookal ben je nog geen 18, je toch al een abonnement kan afsluiten ONDER JOUW EIGEN NAAM en dat je ook gewoon je eigen banknummer kan opgeven alleen moet je vader/moeder dan wel de handtekening zetten voor akkoord omdat jij nog niet gerechtigd bent.

Ik stel dit voor omdat ook ik zeventien ben en binnenkort een mob. telefoon + abonnement wil gaan aanschaffen.

Nu ben ik weer aan het twijfelen gebracht eerlijk gezegd. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55104

Anoniem: 128805 schreef op zondag 14 november 2004 @ 18:24:
Hmmm...ik vind het volgende toch wel een beetje vaag hoor, het is namelijk totaal in tegenstelling tot wat ik in eerdere topics heb vernomen.

Mij is duidelijk gemaakt dat je, ookal ben je nog geen 18, je toch al een abonnement kan afsluiten ONDER JOUW EIGEN NAAM en dat je ook gewoon je eigen banknummer kan opgeven alleen moet je vader/moeder dan wel de handtekening zetten voor akkoord omdat jij nog niet gerechtigd bent.

Ik stel dit voor omdat ook ik zeventien ben en binnenkort een mob. telefoon + abonnement wil gaan aanschaffen.

Nu ben ik weer aan het twijfelen gebracht eerlijk gezegd. :?
Bij Orange kan het sowieso inderdaad wel. Bij KPN doen ze erg moeilijk hierover en meestal moet je dan bij KPN zelf een aanbieding kiezen. De kans dat KPN de D500 dus in het assortiment heeft zitten bij introductie is klein. Ik zou in het geval je voor Orange kiest even langs de winkel lopen voor een machtigingsformulier. Hiermee staan jou ouders garant voor de betaling van de maandelijkse abonnementskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55104 schreef op zondag 14 november 2004 @ 18:41:
[...]

Is zeker een goede aanbieding. Maar ga er wel van uit dat de Belcompany het toestel pas eind december heeft. Als je nu dus moet afsluiten zit je een maand zeker met abonnementskosten en geen toestel...
Moet ik het abo dan alvast gaan betalen als het toestel er ook nog niet is? :?
Is het niet zo dat ze het abo pas bestellen als ze het toestel ook binnen krijgen?
Of bestellen ze het abo nu meteen al, als ik reserveer?

En waarom zou de BC de D500 pas eind december hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55104 schreef op zondag 14 november 2004 @ 18:44:
[...]

Bij Orange kan het sowieso inderdaad wel. Bij KPN doen ze erg moeilijk hierover en meestal moet je dan bij KPN zelf een aanbieding kiezen. De kans dat KPN de D500 dus in het assortiment heeft zitten bij introductie is klein. Ik zou in het geval je voor Orange kiest even langs de winkel lopen voor een machtigingsformulier. Hiermee staan jou ouders garant voor de betaling van de maandelijkse abonnementskosten.
Allemaal heel fijn hoor die uitleg maar als je mijn zojuist gepostte bericht goed hebt doorgelezen dan heb je opgemerkt dat ik het had over het WEL zelf betalen van de maandelijkse kosten en dus NIET door je ouders. (ookal ben je nog geen achttien)

Nu dus voor de laatste keer: Is dit wel/niet mogelijk?

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 125618 schreef op zondag 14 november 2004 @ 18:52:
[...]

Moet ik het abo dan alvast gaan betalen als het toestel er ook nog niet is? :?
Is het niet zo dat ze het abo pas bestellen als ze het toestel ook binnen krijgen?
Of bestellen ze het abo nu meteen al, als ik reserveer?

En waarom zou de BC de D500 pas eind december hebben?
Als je nu een bestelling doet (stel je bent 18), dan gaat het abonnement in zodra je goedkeuring hebt gekregen van de provider (alleen krijg je die niet voor je 18e). Het toestel krijg je dan pas achteraf wanneer deze is binnengekomen.

De gewone winkels zijn meestal later met nieuwe toestellen dan internetwinkels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 128805 schreef op zondag 14 november 2004 @ 19:24:
[...]

Allemaal heel fijn hoor die uitleg maar als je mijn zojuist gepostte bericht goed hebt doorgelezen dan heb je opgemerkt dat ik het had over het WEL zelf betalen van de maandelijkse kosten en dus NIET door je ouders. (ookal ben je nog geen achttien)

Nu dus voor de laatste keer: Is dit wel/niet mogelijk?

De minimum leeftijd voor een abonnement is 18 jaar, met uitzondering van een Orange abonnement. Voor een Orange abonnement geldt een minimum leeftijd van 16 jaar, indien de aanvraag vergezeld is van een legitimatiebewijs en een getekende 'machtiging minderjarige' door één van de ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shit zeg, dat is balen dat je, op Orange na, minimaal achttien moet zijn om zelf te mogen betalen e.d.

Ik was namelijk van plan om als abonnement Hi te kiezen maar dat kan dus alleen op de naam van mijn ouders die dan dus ook moeten betalen per maand van hun rekening totdat ik achttien ben geworden?

Damn...

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122762

Het is dus ook wel een soort logica. Ze willen vaak ook je salaris weten volgens mij. Ze moeten gewoon zeker zijn dat je het uberhaupt kunt betalen, en daar twijvelen ze aan als je < 18 bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Het gaat idd om financiele zekerheid. Onder de 18 heb je ook geen studiefinancering e.d. (dat is meestal ook al genoeg om goedkeuring te kunnen krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En stel nou dat een zekere persoon X een maandsalaris heeft van €180,- netto.
Tevens is deze persoon, net zoals mij, nog geen achttien jaar.
Tot slot kan hij aantonen dat hij tenminste €60,- per maand verdient en het abonnement dus makkelijk kan bekostigen.

Wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Anoniem: 128805 schreef op zondag 14 november 2004 @ 20:26:
En stel nou dat een zekere persoon X een maandsalaris heeft van €180,- netto.
Tevens is deze persoon, net zoals mij, nog geen achttien jaar.
Tot slot kan hij aantonen dat hij tenminste €60,- per maand verdient en het abonnement dus makkelijk kan bekostigen.

Wat dan?
Dit heeft natuurlijk niets met je inkomen te maken.
Het is gewoon bij wet geregeld dat je 18 moet zijn om voor je bepaalde zaken zelf mag tekeken.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126987

Om welke redenen kunnen ze je afkeuren als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Veel dingen ;)
Bel ze op als je het precies wil weten en is bij elke provider net iets anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-06 14:51

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Dat machtigings verhaal van Orange is gewoon een slimme marketingstruc.

Je kan namelijk niet een contract ondertekenen als je jonger ben dan 18. Dat is zoals boven al vermeld, wettelijk bepaald. Bij Elke provider is het mogelijk om de gegevens van betaling op die van het kind te zetten, maar het contract moet ten alle tijden op de naam van de 18-jarige volwassene zijn. Die is namelijk dan ook verantwoordelijk.

Dus bij elke provider moet je 18 jaar zijn om een abonnement te kunnen nemen, maar het is ook bij elke provider mogelijk een het contract op de naam van een volwassene te zetten, en dat de betalingen gedaan worden van een minderjarige.

Slim marketings trucje.......

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:50

Dxue

PSN:EvilDrunk

ze kunnen je afkeuren op van alles, een vriend die mocht geen abonnement afsluiten, terwijl ik er al 2 heb (tegelijkertijd nogwel). verder had ik nog geen studiefinanciering en hij wel + dat hij een bijbaan had en ik niet. zijn moeder mocht ook geen abonnement afsluiten terwijl zij toch zeker genoeg verdiende :?. Hij kreeg later toch een abo afgesloten op zijn moeder's naam in een andere vestiging. (hij was toen 19 en ik ook). De computer gaf trouwens niet aan waarom hij werd afgewezen.

je kan het beste naar belcompany gaan en ff laten kijken of je wel 1 kan afsluiten. en volgens mij krijg je altijd een abo via een webwinkel (hij had later ook nog een abo via webwinkel gekocht)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ginz schreef op maandag 15 november 2004 @ 00:22:

Je kan namelijk niet een contract ondertekenen als je jonger ben dan 18. Dat is zoals boven al vermeld, wettelijk bepaald. Bij Elke provider is het mogelijk om de gegevens van betaling op die van het kind te zetten, maar het contract moet ten alle tijden op de naam van de 18-jarige volwassene zijn. Die is namelijk dan ook verantwoordelijk.

Dus bij elke provider moet je 18 jaar zijn om een abonnement te kunnen nemen, maar het is ook bij elke provider mogelijk een het contract op de naam van een volwassene te zetten, en dat de betalingen gedaan worden van een minderjarige.

Hij vertelt nu precies wat ik dus al een lange tijd vraag aan iedereen, maar schijnbaar kan niemand dit mij uitleggen of weten ze het werkelijke verhaal niet en verzinnen ze er maar wat omheen.

Bedankt voor je bericht. Nu weet ik in ieder geval dat het dus wel degelijk mogelijk is een contract af te sluiten als minderjarige (<18 jaar) als je het maar onder de naam van 1 van je ouders zet totdat je meerderjarig bent. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ginz schreef op maandag 15 november 2004 @ 00:22:

Dat je 18 jaar moet zijn om een contract te kunnen tekenen dat geldig is, snap ik ook wel. Maar dat jij beweert dat als bankrekening het nummer kan opgegeven kan worden van een minderjarige, moet ik toch ontkennen.

Als jij met bewijs kan komen dat dit kan ;) dan zou ik dat graag willen weten. Maar normaal gesproken moeten de gegevens van de legitimatie, bankgegevens en de ingevulde gegevens op het contract met elkaar overeenkomen.

Als dit niet zo is, weet ik eigenlijk wel zeker dat je afgekeurd wordt voor het af te sluiten abonnement.

Het gaat namelijk zoals ik al eerder heb gezegd om financiele zekerheid. En volgens de wet heb je die dus niet bij een minderjarig persoon. Wat het dus is, dat je ouders garant staan voor jouw aankoop. En dus bij nalatigheid verantwoordelijk zijn voor de financiele afhandeling tot je 18e jaar. Eigenlijk is dit een standaard procedure bij vele zaken.

Orange gaat hier dus wel in mee, en kan je nu al zeggen dat andere providers je gewoon afwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 06:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Als je bij het BKR staat en je hebt schulden (bij andere profiders als v.b.) of je hebt ergens een lening lopen die je nooit betaald op dat soort dingen kunnen ze je af keuren, maar de ene profider is de ander niet Vodafone en vooral KPN zijn het strengst met nieuwe abbo's
met t-mobile en ook wel orange heb je de meeste kans van slagen

Alleen bij orange kan je vanaf je 17e met een machtiging van je ouders met daarin de handtekening en legitimatie bewijs en bankpas van één van de ouders een contract krijgen. Die stemmen er mee in als jij niet meer de rekening kan betalen het van je ouders hun rekening word afgeschreven

Voor de rest van de profiders wordt je afgekeurd i am sure helemaal bij KPN logisch ook want je mag geen contracten afsluiten als je minder jarig bent volgens de wet (ja mag wel maar dan zou het betekenen dat je eigenlijk nooit in de problemen kan komen omdat je minder jarig bent)

Trouwens je kan bij de meeste profiders (4 van de 5 ofzo) niet de betaling op je eigen naam zetten zelfde verhaal!

[ Voor 54% gewijzigd door Underworld op 15-11-2004 14:14 ]

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jezus zeg, op deze manier heb ik dus nog steeds geen 100% duidelijkheid over het wel/niet van "je weet het inmiddels wel".

Ik word hier eerlijk gezegd een beetje moe van, de 1 zegt dit en de ander zegt dat.

Wie moet ik nou op zijn woord vertrouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

mij :p

Weet je wat je doet, stuur een email naar de betreffende provider ;)
Pagina: 1