Wanneer ik probeer mijn P4 3.0Ghz op 3.75Ghz (ivm 5:4 divider) te laten draaien wil mijn BIOS niet langer meer posten en krijg ik na een hardreset een overclock error van mijn mobo. Ik heb het grote Northwood topic doorgespit waaruit blijkt dat het toch zeker mogelijk moet zijn om mijn P4 op deze clock te laten draaien.
Systeem specs:
- Pentium 4 3.0Ghz (SL6WK // PDATE 02/10/04) met een Zalman 7000AlCu Koeler
- Asus P4P800S Mobo
- Corsair 2x512mb 3200C2 XMS Geheugen
- Sapphire ATI Radeon 9800Pro met een VGA Silencer Rev 3
- Chieftec 360Watt PSU
Ik heb natuurlijk ook kleiner overclocks geprobeerd maar dat leidde vaak tot weinig verbetering aangezien mijn mobo doodleuk mijn DDR snelheid omlaag klokt als ik mijn CPU FSB omhoog klok.
Anyway, in het BIOS probeerde ik de volgende instellingen.
FSB: 250Mhz
DDR: 400Mhz
AGP/PCI: 66/33mhz
Core Voltage: 1.55V
DDR Voltage: Auto
AGP Voltage: 1.5 (default)
Turbo mode: Auto
Hierna post mijn Systeem niet meer. Ik heb geprobeerd met verschillende core voltages en met Turbo mode op Auto, Standard en Turbo (uit andere topics bleek dit bij Asus vaak de oorzaak van een OC probleem).
De Hardware monitor geeft ook geen schokkende resultaten qua temperatuur of voltages. Mijn CPU is Idle 22graden en mobo 29graden. Mijn vCore loopt echter standaard op 1.63v (lager @ stressed) wat wel aan de hoge kant is. De andere voltages zijn rond de 3% hoger dan standaard.
Kan iemand mij helpen?
Systeem specs:
- Pentium 4 3.0Ghz (SL6WK // PDATE 02/10/04) met een Zalman 7000AlCu Koeler
- Asus P4P800S Mobo
- Corsair 2x512mb 3200C2 XMS Geheugen
- Sapphire ATI Radeon 9800Pro met een VGA Silencer Rev 3
- Chieftec 360Watt PSU
Ik heb natuurlijk ook kleiner overclocks geprobeerd maar dat leidde vaak tot weinig verbetering aangezien mijn mobo doodleuk mijn DDR snelheid omlaag klokt als ik mijn CPU FSB omhoog klok.
Anyway, in het BIOS probeerde ik de volgende instellingen.
FSB: 250Mhz
DDR: 400Mhz
AGP/PCI: 66/33mhz
Core Voltage: 1.55V
DDR Voltage: Auto
AGP Voltage: 1.5 (default)
Turbo mode: Auto
Hierna post mijn Systeem niet meer. Ik heb geprobeerd met verschillende core voltages en met Turbo mode op Auto, Standard en Turbo (uit andere topics bleek dit bij Asus vaak de oorzaak van een OC probleem).
De Hardware monitor geeft ook geen schokkende resultaten qua temperatuur of voltages. Mijn CPU is Idle 22graden en mobo 29graden. Mijn vCore loopt echter standaard op 1.63v (lager @ stressed) wat wel aan de hoge kant is. De andere voltages zijn rond de 3% hoger dan standaard.
Kan iemand mij helpen?