Toon posts:

[OC] P4 3.0Ghz @3.75Ghz?

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik probeer mijn P4 3.0Ghz op 3.75Ghz (ivm 5:4 divider) te laten draaien wil mijn BIOS niet langer meer posten en krijg ik na een hardreset een overclock error van mijn mobo. Ik heb het grote Northwood topic doorgespit waaruit blijkt dat het toch zeker mogelijk moet zijn om mijn P4 op deze clock te laten draaien.

Systeem specs:
- Pentium 4 3.0Ghz (SL6WK // PDATE 02/10/04) met een Zalman 7000AlCu Koeler
- Asus P4P800S Mobo
- Corsair 2x512mb 3200C2 XMS Geheugen
- Sapphire ATI Radeon 9800Pro met een VGA Silencer Rev 3
- Chieftec 360Watt PSU

Ik heb natuurlijk ook kleiner overclocks geprobeerd maar dat leidde vaak tot weinig verbetering aangezien mijn mobo doodleuk mijn DDR snelheid omlaag klokt als ik mijn CPU FSB omhoog klok.

Anyway, in het BIOS probeerde ik de volgende instellingen.

FSB: 250Mhz
DDR: 400Mhz
AGP/PCI: 66/33mhz

Core Voltage: 1.55V
DDR Voltage: Auto
AGP Voltage: 1.5 (default)

Turbo mode: Auto

Hierna post mijn Systeem niet meer. Ik heb geprobeerd met verschillende core voltages en met Turbo mode op Auto, Standard en Turbo (uit andere topics bleek dit bij Asus vaak de oorzaak van een OC probleem).

De Hardware monitor geeft ook geen schokkende resultaten qua temperatuur of voltages. Mijn CPU is Idle 22graden en mobo 29graden. Mijn vCore loopt echter standaard op 1.63v (lager @ stressed) wat wel aan de hoge kant is. De andere voltages zijn rond de 3% hoger dan standaard.

Kan iemand mij helpen? 8)

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 22:57
Niets is standaard als het om overklokken gaat, hij is op 3.0 ghz verkocht en dat draait die, harder?? mooi meegenomen..

Verwijderd

probeer je cpu eens in stapjes op te voeren en niet meteen 750 Mhz erbij te willen krijgen. Dit is iets wat maar weinig mensen lukt met erg goede voeding.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:30

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 18:23:
probeer je cpu eens in stapjes op te voeren en niet meteen 750 Mhz erbij te willen krijgen. Dit is iets wat maar weinig mensen lukt met erg goede voeding.
Ik heb natuurlijk ook kleiner overclocks geprobeerd maar dat leidde vaak tot weinig verbetering aangezien mijn mobo doodleuk mijn DDR snelheid omlaag klokt als ik mijn CPU FSB omhoog klok.
B)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Je moet de geheugeninstellingen wat losser gooien, dit soort probleem had ik ook.
Als ik thuis was had ik wel ff voor je gekeken maar ben nu ff nie thuis :) .

Ow jah..probeer je voltage maar is op 1.6of hoger te gooien.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 20:05 ]

• Midnightimpact
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2020
Dat enkele mensen de 3.75 halen wil niet zeggen dat ze dat allemaal doen. Mijn(northwood) 3.0 (ook met alcu7000 koeler) heb ik nog niet verder gekregen dan 3.62, dit met een nog lagere geheugen divider + zeer hoge timings/voltatages. Mijn p4c800-deluxe komt met overclock failed en zet hem terug op 3.0, wat ik ook instel boven de 3.62.
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 20:02:

Ow jah..probeer je voltage maar is op 1.6of hoger te gooien.
En niet hoger dan 1.75, bij veel mensen ging de (northwood) cpu hierop stuk.

[ Voor 31% gewijzigd door Midnightimpact op 21-11-2004 20:13 ]

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Bij overklokken is niets gegarandeerd, houd dat altijd in je hoofd!

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-02 18:45

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Ik heb ook een paar SL6WK's gehad die niet verder kwamen dan 3,6Ghz (ook versie's met 30 caps)
Nu heb ik echter een 3Ghz die op 3,9Ghz daait met waterkoeling op 1,6v.
Dus ik denk gewoon dat je cpu het niet aan kan.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Verwijderd

Topicstarter
Met de timings spelen veranderde niks.

Het lukte bijv wel om te klokken naar 3.5Ghz maar dan bepaald mijn mobo zelf de kloksnelheid van mijn geheugen en gooit die omlaag naar 150. Resultaat is een aanzienlijk lagere geheugensnelheid en 1000 minder punten in 3DMark2001. Daarom probeer ik voor 250Fsb (3.75Ghz) te gaan omdat ik dan mijn geheugen kan houden op 400fsb (2x200) met een 5:4 devider.

In bios kan ik namelijk de FSB van mijn CPU per mhz instellen maar van DDR moet ik kiezen uit 266 - 400 - 533 - auto etc.

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-02 18:57
En als je je geheugen op 400 zet en niet op auto klokt hij hem dan ook terug? Dan staat hij namelijk 1:1, werkt hier prima met een P4C800. Heb een P4 3.2 op 3.44 draaien (fsb op 215), heb hem al eens op 3.8 gehad maar het haalt qua snelheid weinig uit omdat ik dan niet 1:1 kan draaien.(gaar geheugen)

Hallo

Verwijderd

Topicstarter
Ja voor kleine overclocks gaat hij juist naar 1:1. Als ik in het bios de FSB op 220 gooi en DDR op 400 (rare divider) maakt hij mijn DDR 440 (dus 1:1). Op DDR Auto is hij echter weer geneigd om naar 3:2 te gaan, wat dus een zeer lage DDR snelheid opleverd.

Kan ik mijn geheugen niet schade toebrengen door het te overclocken. Mijn bedoeling is nogsteeds om mijn CPU te overclocken en niet mijn geheugen (die moet gewoon doorkachelen op 400). Er mogen wel heatspreaders opzetten, maar lijkt mij toch geen goed idee om die te overclocken.

EDIT: Doh ik ben ook een noob. Blijkbaar bedoeld men in de Asus bios met DDR 400.. 320.. etc niet de echte kloksnelheid maar de divider. DDR 400 betekend dus 1:1 en niet 400mhz (wat ik dacht). Ik heb em nu draaien op FSB 230 en DDR 183 (5:4 divider).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 15:24 ]

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-02 18:57
:) Klopt ja, 1:1 levert trouwens wel de meeste snelheid omdat op die manier je hele computer versneld wordt. Maar je geheugen moet dat wel aan kunnen. Het zal er trouwens niet zo snel kapot van gaan, je computer zal hoogstens vastlopen of fouten geven, en dan is het dus tijd om terug te klokken. Doe het overklokken wel altijd met kleine stapjes. Misschien handig om dit eens te lezen (als je dat niet natuurlijk allang gedaan hebt)
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

Hallo

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, dat is ook weer een zorg minder. Ja ik merk nu dat elk systeem, hoe identitiek het ook mag wezen, qua overclocken toch heel anders kan zijn. Die 3.75 zal dan in mijn geval wel niet haalbaar zijn. Ik merk trouwens dat ik ergens een performance leak in mijn systeem heb. Mijn CPU loopt nu stabiel op 3.5Ghz en mijn 9800Pro is 10% overgeklokt (VGA Silencer dus kan die hebben), maar mijn 3DMark2001 score is 'slechts' 18113.

Tijd om eens grondig mijn systeem door te lichten op spyware, virii, irq problemen, drivers en al dat ongein.

EDIT: Heb de timings van zo los mogelijk weer teruggezet naar de normale strakke waarden (2-3-3-6). Verse reboot en alle nutteloze progs uitgezet. Zit nu rond de 19000 punten
http://service.futuremark.com/compare?2k1=8260151

Voor zover ik kan merken is mijn systeem stabiel, maar ik zal morgen voordat ik naar college ga Prime95 aanzetten. Wat mij wel enigzins zorgen maakt is dat mijn vcore op 1.72 loopt volgens Hardware Monitor terwijl hij in BIOS op 1.6 staat ingesteld. Dit begint aardig dicht tegen de 'gevarenlimiet' van de P4 Northwood te lopen

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 23:30 ]

• DaTiezl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-02 21:55
Ik heb ook een Northwood 3.0Ghz en ik kan mijn systeem ook niet stabiel op 3,75 laten draaien. Hij post dan niet meer. Mijn systeem loopt nu op 3.4...met 1:1 divider. ik kan net niet op 3,6 draaien met standaard geheugeninstellingen. Ik moet ze wat losser zetten dan lukt het wel. Ik heb btw Waterkoeling op mijn cpu en nb...
Een ander vraagstuk is of het aan mijn geheugen ligt. Ik heb namelijk MDT geheugen en het is best goedkoop. Mischien dat het niet zon goede overclockers perfomance heeft...

De 3,75Ghz met je Northwood 3.0 lijkt me iig voor maar een enkele gelukkige weggelegd!

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm. Ik had twee Prime95's draaien (1 op elke threadkant). De eerste gaf al na 20minuten een error maar de ander is gewoon 6 uur doorgekacheld totdat ik weer thuis kwam.

Beetje moeilijk te zeggen wat ik hier nu mee moet. Ik heb eigenlijk nooit eerder Prime gedraait dus het zou best kunnen dat zelfs op default instellingen hij af en toe een fout maakt.

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:07:
Hmmm. Ik had twee Prime95's draaien (1 op elke threadkant). De eerste gaf al na 20minuten een error maar de ander is gewoon 6 uur doorgekacheld totdat ik weer thuis kwam.

Beetje moeilijk te zeggen wat ik hier nu mee moet. Ik heb eigenlijk nooit eerder Prime gedraait dus het zou best kunnen dat zelfs op default instellingen hij af en toe een fout maakt.
Nee, als hij fouten geeft is er echt iets mis.
Als hij voor de rest stabiel loopt, kun je hem zo laten (om hem eventueel in te burnen) maar ik zou hem gewoon terugclocken totdat hij 100% stabiel is in alles wat je draait.

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

RvV

Probeer de spanning van de cpu niet te hoog te zetten. 3,75Ghz werkt bij mij wel, als ik maar niet boven de 1,5V kom.

Y'24

Verwijderd

Topicstarter
Behalve Prime95 lijkt de rest van mijn computer, zover ik er mee gewerkt heb, goed te werken.

Lager/hoger voltage is een beetje een probleem gezien het werkelijk voltage tijdens gebruik iets van 0.6 naar boven en beneden varieerd.

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-01 21:18
RvV schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:03:
Probeer de spanning van de cpu niet te hoog te zetten. 3,75Ghz werkt bij mij wel, als ik maar niet boven de 1,5V kom.
Jij draait dus momenteel 3.0 @ 3.8 Ghz met 1.5000v ?

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:18:
Behalve Prime95 lijkt de rest van mijn computer, zover ik er mee gewerkt heb, goed te werken.

Lager/hoger voltage is een beetje een probleem gezien het werkelijk voltage tijdens gebruik iets van 0.6 naar boven en beneden varieerd.
Dit is niet echt goed. dat is een schommeling van bijna 40% :| Daar word ie niet echt stabieler van.

Plus als Prime niet lijkt te werken, dan werkt de rest ook zeker niet stabiel.

Ik denk dat je eerst die schommeling van 0,6v moet oplossen.

[ Voor 15% gewijzigd door DaMightyWackO op 23-11-2004 18:51 ]

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Verwijderd

Topicstarter
Foutje.. Ik bedoelde 0.06 naar boven en beneden.. dus bijv tussen 1.58 en 1.7

Ik heb geprobeerd mijn voltage te verlagen maar dat zorgt bij de temperatuur en voltage stresstest van Prime95 alleen maar tot sneller fouten. Nog lager gaat hij zelfs rebooten. Ik heb em in bios nu op 1.5625 staan maar stressed loopt hij op 1.6 en idle op 1.7 .. Dit schijnt echter normaal te zijn bij de P4P800 series.

Maakt het trouwens uit als ik zit te netscapen of allemaal programmas heb draaien terwijl Prime werkt? Of hoort Prime95 geen fouten te geven zelfs als druk bezig ben?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 19:40 ]

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:35:
Foutje.. Ik bedoelde 0.06 naar boven en beneden.. dus bijv tussen 1.58 en 1.7

Ik heb geprobeerd mijn voltage te verlagen maar dat zorgt bij de temperatuur en voltage stresstest van Prime95 alleen maar tot sneller fouten. Nog lager gaat hij zelfs rebooten. Ik heb em in bios nu op 1.5625 staan maar stressed loopt hij op 1.6 en idle op 1.7 .. Dit schijnt echter normaal te zijn bij de P4P800 series.

Maakt het trouwens uit als ik zit te netscapen of allemaal programmas heb draaien terwijl Prime werkt? Of hoort Prime95 geen fouten te geven zelfs als druk bezig ben?
Prime hoort nooit fouten te geven. Voor de P4P800 heb je toch een droop-mod tegen fluctuerende voltages?!
Overigens heeft mijn broertje een 3,0 die niet verder wil dan 3,4Ghz op air met een Jet4.

[ Voor 6% gewijzigd door DaMightyWackO op 23-11-2004 19:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nooit fouten. En ik ga niet aan mijn moederbord lopen te solderen. Vindt het al link zat dat ik mijn CPU en GPU koelers heb vervangen en nu bezig ben met potentieel chipverwoestend overklokken.

• RvV
  • Nu online

RvV

Xeanor schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 18:35:
[...]

Jij draait dus momenteel 3.0 @ 3.8 Ghz met 1.5000v ?
Het schommelt een beetje, hij zit nu op 1,520V.

Y'24

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

gare vcore van je voeding?.

een 3.0 op 3.8 snelheid en 1.50 vcore vind ik een aardige prestatie heb je al een PIfast gedaan en dergelijke?
wanneer ik mijn 2.4 northwood overclock heb ik bij 2.7 echt een voltmod nodig anders krijg ik hem niet stabiel

computer voor alle werkzaamheden

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
RvV schreef op woensdag 24 november 2004 @ 07:00:
[...]

Het schommelt een beetje, hij zit nu op 1,520V.
Vind ik wel heel knap dat jou cpu zo hoog gaat met standaard vcore! Kun je em niet hoger krijgen als je de vcore een beetje verhoogt? Bijv de magische 4GHz >:) ?
Zelf kom ik met mijn 3.0GHz SL6WU probleem loos tot de 3.5GHz op stock vcore, alleen begint me 12V lijn dan te zeuren onder het primen :| Alleen als ik een dvdtje in mn dvdrom afspeel kan ik stabiel primen omdat dan de 12V lijn weer wat omhoog gaat van 11.3 naar 11.6 8)7

Zou je misschien ook wat tests willen doen zoals pifast en sisoft sandra? En waar draait je mem trouwens op?

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 09:39
Ik had ook een topic gepost m.b.t. de Asus P4P800 en een 2,6C P4 proc.
Ik heb echter wel PC4400 mem, en is dus geen bottleneck.

Ik krijg mijn 2,6c absoluut niet stabiel boven de 266FSB (1:1)

Heb alles al geprobeerd. Hogere Vagp (schijnt te helpen voor het voltage van de chipset) Veel hogere Vcore, helpt allemaal niets. Draai nu dus 3462MHZ @ 1,600v.
Spread Spectrum uit, MP revision 1.1 ipv 1.4 en nog wat settings.

In ieder geval was de conclusie van iemand de droopmod uit te voeren.
Ik heb ook last (net als alle P4P800 en P4C800 mobo's) van voltage schommelingen op de vcore. Dit is absoluut niet bevorderend voor je overclock.

Maar goed, ik laat het zelf hierbij. Op de processor indentificatie pagina van Intel staat dat het een 2600MHz proc is en er staat een maximum bij van 3600MHz ???

Ik draai nu dus 3462MHz wat aardig in de buurt zit van het maximum.

3580MHz met 275FSB 1:1 boot wel maar bij het gamen een complete freeze.

Dus proc zit met deze vcore (1,600) aan z,n max. Hogere vcore helpt niet omdat deze naarmate je deze hoger instelt ook meer gaat schommelen, en dus instabiel.

Oplossing is dus de droopmod.

• Boogieman82
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
Zou een zwaardere voeding ook geen nut hebben?? Denk dat 3.8ghz wel iets meer gebruikt als 3.0.....

specs

• RvV
  • Nu online

RvV

BvK P4 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 07:23:
[...]

Vind ik wel heel knap dat jou cpu zo hoog gaat met standaard vcore! Kun je em niet hoger krijgen als je de vcore een beetje verhoogt? Bijv de magische 4GHz >:) ?
Zelf kom ik met mijn 3.0GHz SL6WU probleem loos tot de 3.5GHz op stock vcore, alleen begint me 12V lijn dan te zeuren onder het primen :| Alleen als ik een dvdtje in mn dvdrom afspeel kan ik stabiel primen omdat dan de 12V lijn weer wat omhoog gaat van 11.3 naar 11.6 8)7

Zou je misschien ook wat tests willen doen zoals pifast en sisoft sandra? En waar draait je mem trouwens op?
Posten op 4Ghz lukt wel maar daarna krijg ik rare fouten, misschien dat het wel zou lukken met waterkoeling. Eerst had ik een zalman voeding die ook ging schommelen tussen de 11.2-11.9 maar dat is nu opgelost met een 450W coolermaster voeding.

Scores zijn niet zo geweldig, waarschijnlijk omdat ik continu nogal wat applicaties heb draaien die het systeem belasten.

arithmetic
11198
4615/8120

multimedia
28425
40489

mem 250Mhz 3-4-4-8:
5521mb/s
5502mb/s

Y'24

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-01 21:18
Hoe zijn deze voltages eigenlijk? Volgens mij is m'n VCore nogal héél erg schommelig :/

Afbeeldingslocatie: http://www.morchaoron.com/~xeanor/volts.JPG

Excuses voor de kleine topic hijack :P

[ Voor 141% gewijzigd door Xeanor op 24-11-2004 17:55 ]

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
RvV schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:12:
[...]

Posten op 4Ghz lukt wel maar daarna krijg ik rare fouten, misschien dat het wel zou lukken met waterkoeling. Eerst had ik een zalman voeding die ook ging schommelen tussen de 11.2-11.9 maar dat is nu opgelost met een 450W coolermaster voeding.

Scores zijn niet zo geweldig, waarschijnlijk omdat ik continu nogal wat applicaties heb draaien die het systeem belasten.

arithmetic
11198
4615/8120

multimedia
28425
40489

mem 250Mhz 3-4-4-8:
5521mb/s
5502mb/s
Thx voor posten van results! :) Zat zelf ook te kijken naar die Coolermaster Realpower 450Watt omdat de 12V lijn met 22A wel aardig lijkt, en de grote 12cm led fan lijkt ook wel strak :9~ Zou je je voltlijnen nog kunnen posten onder idle en stress (prime95)?

Wacht eerst nog op nieuwe videokaart omdat dan misschien mn 12V lijn weer wat omhoog gaat net zoals ik een dvdtje in mn dvdrom afspeel 8)7

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Verwijderd

Ik had even een klein vraagje tussendoor, ik heb een P4 2.4@3.46 maar wil nou bijv. een Pentium 4 3.4 kopen en die te gaan overclocken.

Nou is mijn vraag kan ik beter een Prescot nemen met 1 mb cache geheugen of gewoon een Northwoord?

Welke zal beter overclocken, en op bijv. in snelheden als 3.8 Ghz welke zal dan beter gaan presteren?

Graag jullie meningen :) .

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:30

Thandor

SilverStreak

De Prescott schaalt beter op, maar maakt wel meer warmte.
Een 3,8GHz Northwooddie niet bestaat zou trager zijn dan een 3,8GHz Prescott.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Thandor schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:53:
De Prescott schaalt beter op, maar maakt wel meer warmte.
Een 3,8GHz Northwooddie niet bestaat zou trager zijn dan een 3,8GHz Prescott.
Hierbij bedoel ik dat de 3.4's beiden worden overgeclocked naar 3.8 :9

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

In deze nieuws post staat wel wat intressants over Prescott of Northwoord

http://www.tweakers.net/n...ght=prescott+vs+northwood

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:32

Gamer

Electrified

een northwood op dezelfde snelheid is sneller dan een prescott.
been there, done that.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• RvV
  • Nu online

RvV

BvK P4 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 23:31:
[...]

Thx voor posten van results! :) Zat zelf ook te kijken naar die Coolermaster Realpower 450Watt omdat de 12V lijn met 22A wel aardig lijkt, en de grote 12cm led fan lijkt ook wel strak :9~ Zou je je voltlijnen nog kunnen posten onder idle en stress (prime95)?

Wacht eerst nog op nieuwe videokaart omdat dan misschien mn 12V lijn weer wat omhoog gaat net zoals ik een dvdtje in mn dvdrom afspeel 8)7
12,038V idle
11,916 load

Dus dat zit wel goed. ;)

Y'24

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet van plan om mijn PC nog verder te overclocken, maar ik heb nog een paar laatste vragen. Mijn vcore voltage ligt tussen 1.712 (idle) en 1.62 (load). In BIOS staat hij ingesteld op 1.600 maar het werkelijke voltage ligt dus veel hoger. Nu maakt mij dat niet uit omdat hij op dit moment zeer stabiel is (na 20 uur nog geen fouten in Prime95), maar ik heb wel gelezen van het Northwood Sudden Death Syndrome bij hoge voltages. Ben ik nog veilig van dit fenomeen of is het verstandiger terug te clocken? En nog iets heel anders. Is het mogelijk performance mode (PAT) ook bij overclocken aan te krijgen?

UPDATE: Heb nog verder gegoogled naar andere gelijkwaardige OCs en gemerkt dat die vaak veel lagere voltages gebruiken, dus ik ben weer aan het terugvolten. Wil iig nooit mijn vcore over 1.7 zien gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 12:57 ]

Pagina: 1