Haa mensen ik heb sinds kort een wireless netwerkje opgezet (laptop + desktop). Het werkt allemaal prima, maar ik krijg het niet voorelkaar om de printer te delen. Het probleem is dat ik vanaf mijn pc de laptop wel kan bereiken, maar ik kan de pc vanaf mijn laptop niet bereiken. Als ik bijv.: uitvoeren: \\PC1 uitvoer dan geeft hij de melding dat PC1 niet toegankelijk is. Hij geeft daar een aantal mogelijke redenen bij. Waaronder het geval dat er geen lege wachtwoorden mogen worden gebruikt. Waarom is dat zo ? Als ik de printer op delen zet, vraagt ook om een wachtwoord (die er dus niet is, heb ik blanco gelaten). Kan ik niet gewoon de pc bereiken zonder een wachtwoord te gebruiken op de pc ? Wil het namelijk het liefst gewoon blanco houden.
Hoe deel je je printer dan? Samba, WFS?
Wat heb je allemaal al geprobeerd in de config?
Soms een XP en wat ouder win OS? (gebruik de search dan eens)
Wat heb je allemaal al geprobeerd in de config?
Soms een XP en wat ouder win OS? (gebruik de search dan eens)
Verwijderd
Guest-account staat aan? Zo nee; je accounts zijn gesynchroniseerd? Als dat zo is: probeer het eens mét password.
Titelfix trouwens.
Titelfix trouwens.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2004 17:26 ]
Verwijderd
zullen we het een beetje gestructureerd doen?
kun je de pc wel pingen?
if so:
\\ipadres
werkt ook!
kun je de pc wel pingen?
if so:
\\ipadres
werkt ook!
LAMA
[ Voor 163% gewijzigd door Bertuss op 30-11-2004 17:30 ]
Voor de duidelijkheid; deze melding krijg ik steeds:

sorry voor brakke pic.
Ook IP invullen werkt niet.
sorry voor brakke pic.
Ook IP invullen werkt niet.
Ik zou toch eens een paar sec proberen zonder firewall!
Ik neem aan dat je firewall hebt draaien en welke is dat dan? Want daar kun je oook nog een aantal instellingen in wijzigen.
Ik neem aan dat je firewall hebt draaien en welke is dat dan? Want daar kun je oook nog een aantal instellingen in wijzigen.
[ Voor 54% gewijzigd door Eddimello op 27-11-2004 22:22 ]
Eddie
Ik heb op beide pc's Mcafee firewall draaien ... ik heb ook zonder geprobeerd de pc te bereiken, maar dat helpt niet.Eddimello schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 22:21:
Ik zou toch eens een paar sec proberen zonder firewall!
Is er ook een progje dat makkelijk een draadloos-netwerk kan opzetten, want ik vertrouw windows ook niet helemaal.
Bij mij draait het nu heel goed. Ook draadloos allemaal. Zelfs eindelijk geulkt om de boel draadloos te beveiligen, wel met WEP en in de toekomst zal ik proberen met WPA te beveiligen.
Eddie
Pagina: 1