Toon posts:

C: schijf formateren, daarna win2k installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag m'n C-schijf helemaal wissen, en vervolgens Windows 2000 erop installeren.
Hoe doe ik dit?
Ik kan windows wel opnieuw installeren met de wizard, maar dan formateert 'ie de schijf niet..

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:36

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Met een DOS bootdisk natuurlijk. (met DOS 6, Windows 98 of Windows ME erop)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zoals Microkid zegt, of met de W2K cd zelf, partitie verwijderen.
En in de niet gepartitioneerde ruimte installeren .. en klaar is freaky

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik kan windows wel opnieuw installeren met de wizard, maar dan formateert 'ie de schijf niet..
Verlkaar? Normaal moet dat wel gewoon kunnen. Wat gebeurt er dan bij jou? Wanneer gaat het mis? Wat waren jouw verwachtingen? Wat bedoel je overigens precies met de Wizard? De 2K Setup CD of toevallig een of ander OEM CD?

Andere manieren om je schijf te indelen staan in de OM FAQ vermeld: Hoe/waarmee kan ik mijn schijf/schijven het beste indelen? :)

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 21-11-2004 16:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de originele Windows2000-CD.. Moet 't daarmee lukken, of moet ik eerst een 'bootdisc' kopen/branden?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je vanaf de windows 2000 cd boot, kom je op een goed moment waarop windows vraagt waar je hem geinstalleerd wil hebben, en laat ie je partities zien.

Daar mik je gewoon je huisige C: weg, en maak je een nieuwe partitie.

Nieuwe partities moeten altijd geformateerd worden.

Waarom moeilijk doen als't makkelijk kan :)

Ey!! Macarena \o/

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:23:
Ik heb de originele Windows2000-CD.. Moet 't daarmee lukken, of moet ik eerst een 'bootdisc' kopen/branden?
Neem de handleiding door dat je bij de originele CD kreeg. Daar staat het duidelijk in uitgelegd :)

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-04 11:36
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:23:
Een originele windows2k cd is bootable. In je bios zorgen dat je dvd/cdrom voorje harddisk staat als bootdevice en hij zal vanaf cd opstarten. In de setup kun je vervolgens je c schijf formateren.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:23:
[...]
Verlkaar? Normaal moet dat wel gewoon kunnen. Wat gebeurt er dan bij jou? Wanneer gaat het mis? Wat waren jouw verwachtingen? Wat bedoel je overigens precies met de Wizard? De 2K Setup CD of toevallig een of ander OEM CD?
Ik heb dus windows2000.. Dus ik doe de installatieschijf erin, en zeg "opnieuw installeren". Dan start 'ie opnieuw op, installeren enz...
Hij stelt wat vragen (over NFTS en FAT maar daar weet ik dus niets vanaf), begint met installeren, en dan is íe klaar.. 't probleem is dan echter dat mijn C-schijf niet geformateerd is.. Kan ik dat ook instellen in de setupdan?

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, ik zal nog es proberen, misschien dat ik iets over 't hoofd heb gezien

• matinez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:26:
[...]

Ik heb dus windows2000.. Dus ik doe de installatieschijf erin, en zeg "opnieuw installeren". Dan start 'ie opnieuw op, installeren enz...
Hij stelt wat vragen (over NFTS en FAT maar daar weet ik dus niets vanaf), begint met installeren, en dan is íe klaar.. 't probleem is dan echter dat mijn C-schijf niet geformateerd is.. Kan ik dat ook instellen in de setupdan?
Je moet niet in windows gaan lopen installeren 8)7
Even je boot op CDROM zetten, en booten.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

begint met installeren, en dan is íe klaar.. 't probleem is dan echter dat mijn C-schijf niet geformateerd is..
Je beweert dus dat de C partite na de installatie van 2K nog steeds ongeformatteerd is? Waar heb je 2K dan op geïnstalleerd? 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 21-11-2004 16:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK.. ik krijg nu de vraag:

Ik heb 2 schijven:
Schijf C
Schijf D

Ik selecteer schijf C..
ik moet kiezen:
- Windows 2000 op deze partitie installeren
- Partitie verwijderen.

Moet ik de partitie verwijderen? is dat hetzelfde als formateren??

• matinez
  • Niet online
BalusC schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:31:
[...]
Je beweert dus dat de C partite na de installatie van 2K nog steeds ongeformatteerd is? Waar heb je 2K dan op geïnstalleerd? 8)7
Op zijn geheugen :+
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:33:
OK.. ik krijg nu de vraag:

Ik heb 2 schijven:
Schijf C
Schijf D

Ik selecteer schijf C..
ik moet kiezen:
- Windows 2000 op deze partitie installeren
- Partitie verwijderen.

Moet ik de partitie verwijderen? is dat hetzelfde als formateren??
ja inderdaad verwijderen, en dan in de niet-gepartioneerde ruimte kiezen, en de rest volgt vanzelf....

Verwijderd

Topicstarter
Shit, nu snap ik er niks meer van.
Ik kan partitie C niet verwijderen.. Alleen D..
Mijn enige optie is dus om Windows2000 op C te installeren, maar ik kan 'm dus niet formateren.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 14:22

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:38:
Mijn enige optie is dus om Windows2000 op C te installeren, maar ik kan 'm dus niet formateren.
Dat komt omdat je de setup vanuit windows start ineerste instantie... de bootfiles worden dan op C gezet en dan kan je die niet meer formatteren idd..

Je moet je pc opstarten van CD, dan start de installatie vanzelf en kan je wel die c schijf verwijderen en opnieuw formatteren

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:42:
[...]

Dat komt omdat je de setup vanuit windows start ineerste instantie... de bootfiles worden dan op C gezet en dan kan je die niet meer formatteren idd..

Je moet je pc opstarten van CD, dan start de installatie vanzelf en kan je wel die c schijf verwijderen en opnieuw formatteren
Ah ok.. Hoe start ik 'm vanaf CD?
Als ik de CD erin douw start 'ie toch gewoon Windows2000 op. Geen setup.

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:43:
[...]

Ah ok.. Hoe start ik 'm vanaf CD?
Als ik de CD erin douw start 'ie toch gewoon Windows2000 op. Geen setup.
Even in je bios instellen dat hij als eerste van CD moet booten ;)

• matinez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:38:
Als je je pc even uitzet, en even wat te drinken pakt.
Vervolgens je D schijf even uitschakelt, dus de molex of pata-sata kabel eruit trekt.

Daarna ga je weer van je CDROM booten, verwijderd daar c:
Is de installatie klaar. Laat je niet je pc in window starten (krijg je rare schijfletters en CDROM)
Voeg je D: schijf weer toe.

Klaar is freaky B)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 16:49

ThaHandy

Discovery Channel

als de setup aangeeft op welke patitie je windows wilt (direct nadat je op F8 hebt gedrukt)moet je em eerst c: verwijderen en weer aanmaken, aangeven dat je daar windows wilt op installeren, daarna ,als het goed is, het menu voor format en de rest gaat vanzelf

* ThaHandy @ win2k

[ Voor 24% gewijzigd door ThaHandy op 21-11-2004 16:49 . Reden: omfg @ mega typo's ]

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-04 08:38

MrDrako

nep ict'er

Bovenstaande posts zijn een beetje dom, er is al meerdere malen gezegt:
"ik kan niet van de cd opstarten"
De oplossing is ook al gegeven, "ga naar de Bios en zet cd cd speler als first boot device"
dus dat f8 verhaal kun je mooi vergeten, zo de onzin prullenbak in.
Hetzelfde geld voor het "stekker eruit trekken" verhaal. Hoe verzin je het bij elkaar..

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:44:
[...]

Even in je bios instellen dat hij als eerste van CD moet booten ;)
Ja, ik zit nu in m'n bios.. Hoe moet ik nu instellen dat 'ie de CD als eerste boot..
Er staat hier iets van "primary master, primairy slave, secondary master, secondary slave"..
Heeft 't daar iets mee te maken misschien?

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:52:
[...]

Ja, ik zit nu in m'n bios.. Hoe moet ik nu instellen dat 'ie de CD als eerste boot..
Er staat hier iets van "primary master, primairy slave, secondary master, secondary slave"..
Heeft 't daar iets mee te maken misschien?
absoluut niet... ik zou zeggen: pak het boekje van je bios er eens bij, of zoek de handleiding op internet..

Nu wordt het wel erg een stap voor stap hulp om jou te helpen je probleem op te lossen en daar is GoT niet voor. We verwachten hier wel wat eigen inzet en een beetje basiskennis. Zie Algemene gedragsregels (Netiquette) voor meer info daarover.
Kijk anders even op www.beginnersweb.nl oid.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.