Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Tijger mod

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• n1ck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-11 16:51
- [CM] Tijger Mod -
Oude meuk:

Mijn computer was van Compaq. Een Compaq EP Series zogezegd. In deze pc, welke ik als workstation gebruikte, zat allemaal troep..

- Pentium 3 450 MHz
- 64 MB Ram
- 6 GB HD
En nog meer andere oude troep....

Ik vond dat dat maar eens moest veranderen. Dus ben ik in maart dit jaar naar de Super PC Discount geweest in Rotterdam Ahoy.

Daar heb ik allemaal moois gekocht, zoals een nieuw mobo, proc, ram, psu en harde schijf.
Later is mijn hardware nog uitgebreid omdat ik de HCC heb bezocht, en daar nog een reepje van 512mb en een hd van 120gb gekocht heb.

Het allereerste begin (06-05-2004):

Ik heb voor deze kast wel eens een topic geopend, toen had ik alleen maar hem gespoten en het tijger figuur eruit gehaald. Omdat het nu weer over dezelfde kast gaat, heb ik dit stukje uit mijn oudere topic geplaatst.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/909594

Allereerst had ik het plaatje van de tijger opgezocht op internet, daarna uitgeprint op een stuk papier. Het A4-tje is daarna op een stuk karton gelegd, en uitgesneden zodat het een mal werd. De mal van karton op de zijkant van mn kast gelegd en met een cd marker overgetrokken op mn kast :p. Daarna heb ik de dremel erbij gepakt en ben ik ongeveer 4 dagen bezig geweest met het er uitsnijden van mijn figuur.

Tenslotte heb ik nog alle scherpe randjes/hoekjes gevijld en geschuurd en is de hele kast gespoten.

Specificaties:

Met de troep die erin zat kan natuurlijk niemand leven :+. Dus wat ik al eerder zei ik had nieuwe hardware gekocht.

- Processor: AMD Athlon 2500+
- Moederbord: Asus A7N8X-X
- Geheugen: Kingston 1 GB RAM PC3200 (2x256,1x512)
- HD: Maxtor 120 GB Hard Disk
- Videokaart: Point of View Geforce 5900 XT (Zwarte PCB)
- Voeding: Q-tec 550W dual fan gold (fans @ 7v)
- DVD Brander: NEC ND3500

Oude foto's:

Dit is dus de zijkant, nadat ik de vorige keer alleen het figuur eruit had gehaald. Hier ben ik 4 dagen mee bezig geweest :+

De linker is mijnes :), en de rechter is mijn server. Beide kasten zijn identiek.
(Allebei Compaq EP Series)

Dit is een closeup van het tijger figuur, zonder flits. (Cable troep van toen :+)

Nieuw (23-10-2004):

Ok, na een lange tijd niets doen, en het mod gevoel weer heel erg ging kriebelen, ben ik weer aan het modden geslagen. Dit keer samen met
Ethnocentrix. Ethnocentrix is een heel erg goede vriend van me, en wilde me graag helpen.

Dit keer wilde ik er graag watercooling inbouwen. Zo gezegd, zo gedaan. Ik ben me dus heel erg gaan verdiepen in de mooie wereld van watercooling.

Specs watercooling:

- CPU: Frigus Engineering
- NB: Frigus Engineering
- GPU: Frigus Engineering
- Radiator: Airco rad van een Volkswagen Bora
- Pomp: Hydor L20
- Fans: 2x Titan TFD-A12025/12V
- Coffee Padzz reservoir

Verhaaltje:

Ik heb natuurlijk alles gekocht wat ik nodig had. En toen begon het inbouwen! Als allereerst heb ik de nodige dingen weggedremeld uit mn case namelijk, mijn hd bay en een stuk uit de zijkant van de kast.

Nadat het dremelwerk gedaan was ben ik bezig geweest met de onderkant van mijn waterblockjes te gaan lappen. Hiervoor heb ik 500, 800, 1000, 1500 en 2500 gebruikt. Om aan het schuurpapier te komen, ben ik langs een autoschade bedrijf geweest. Nadat lastige irritante werk gedaan was, heb ik nog eventjes mijn fans ingebouwd.

Daarna was de radiator aan de beurt, op dat ding zaten geen slangpilaren, en de gaten die er wel zaten zagen er flink vaag uit. Om ze toch te kunnen bevestigen heb ik een tip gekregen van mijn opa :) Een heel erg dun touwtje (gedrenkt in 2 componentenlijm) om de schroefdraad van de slangpilaar winden, daarna het gat waar de pilaar in moet ook volstoppen met 2 componenten lijm, en daarna erin zetten (touwtje zorgde ervoor dat er meer grip was). Daarna nog opvullen met de nodige lijm.

Dat heb ik 6 dagen laten drogen. En toen was afgelopen weekend eindelijk tijd om alles eens te gaan testen. Nadat alles netjes aangesloten was en aan het draaien was, kwamen we tot de ontdekking dat er 1 slangpilaartje een heel klein beetje lekte. Die hebben we meteen dicht gekit, en de volgende dag weer getest.. en toen was het weg :D. Toen de watercooling een halfuurtje draaide kwam ik tot de conclusie dat er nog een aantal lekjes waren, d.m.v. een stukje teflon was dat probleem ook opgelost.

Daarna was het reservoir aan de beurt. Ik wilde eerst een zelfbouw reservoir maken, een bayreservoir gemaakt van lexaan. Dit liep echter uit tot niets, want hij lekte als een gek. Toen hebben we maar besloten om dat ding uit elkaar te halen (leuk joh, met een breekijzer en een hamer er ongeveer 50x op slaan tot dat ie eindelijk uit elkaar valt _/-\o_). Daarna ben ik toen naar de Blokker gegaan voor een rvs Coffee Padzz blik 8). Hierin heb ik 2 gaten geboord, en iets uitgevijld, zodat de slangpilaren er precies in konden. Toen heb ik ze vast gezet met 2 moeren aan de binnenkant en aan de buitenkant heb ik nog een klein beetje kit rondom gesmeerd, zodat ik zeker wist dat het waterdicht was.

Ok, nadat het res ook gedaan was hebben we nog alles een keer getest totdat er echt geen lekken meer waren.

In de tussentijd dat mijn spullen getest werden, zijn we bezig geweest met het beplakken van mijn binnenkant met zwart plakplastic. Toen we daarmee klaar waren, waren de blockjes en alles ook wel voluit getest en was alles droog ! :D.

Toen was het alleen nog maar een kwestie van pompje, rad, res en alle andere dingen inbouwen. Dat ging eigelijk vrij makkelijk. Ethnocentrix heeft er ook nog een relais in gezet, nadat eerst een pootje van dat ding afbrak, was een nieuwe snel gekocht. Zodat de pomp automatisch aan ging zodra ik de computer start.

Als laatste heb ik er een potmeter ingezet, tussen mijn 2 Titan 12cm fans.

Toen was er eindelijk het moment van de waarheid ! >:) .. "Doet ie t of doet ie t niet".. en ja hoor, hij deed t :Y).

De resultaten mogen er dan ook echt wel wezen ..
[idle/stressed]
166 fsb (2500+): [21/24]
200 fsb (3200+): [27/35]

Pics van de bouw:

edit:

Pics verwijderd ivm uitrekken van layout, en de pics waren niet meer beschikbaar op de verschillende servers, pics zien? mail me :)

Eind resultaat:

Vandaag wilde ik de voorkant netjes afwerken met van die afwerkplaatjes die je normaal voor een niet gebruikte bay zet. Maar omdat mijn pomp daar ligt kon heel dat ding niet meer dicht :X . Nu moet ik daar nog eventjes iets op verzinnen.

Op deze foto's kunnen jullie zien het verschil tussen "oud en nieuw".

(C) 2004 PsBoy & Ethnocentrix All rights reserved

[ Voor 52% gewijzigd door n1ck op 10-02-2005 11:59 ]

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Nice work! :D ;)

Er waren net wat problemen met de plaatjes. Deze zijn nu gethumbed( is dat een woord? :P), en een deel van de plaatjes zijn verplaatst naar mijn server. Hopenlijk gaat het nu wat beter.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• peddro
  • Laatst online: 11-11 11:24

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Is een hele verbetering, niet alleen de specs maar ook hoe het er uit ziet...
lekker waterkoeling erin! :P

Mooi! :)

• Khaine
  • Laatst online: 22:55

Khaine

Python liefhebber

Hey dat ziet er niet slecht uit man !!

Suc6 met je casemod verder man. Die tijger is trouwens briljant man !

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:30
Zeer mooi gemod. Die radiator van je deed me aan iets denken :+ (dezelfde als ik heb)

Waarom 'scherm' je eigenlijk je fans niet verder af richting je Radiator ? ik heb zo het gevoel als ik zo kijk heb ik toch het gevoel dat je wat flow verliest door je rad heen.

just my 2 cents.

Kon ik maar zo dremelen. _/-\o_

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

mooie mod, voral dat plaatje van die tijger is heel mooi, waar heb je die ergens vandaan? zelf gemaakt?

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• n1ck
Silent Hunter schreef op zondag 21 november 2004 @ 18:25:
Zeer mooi gemod. Die radiator van je deed me aan iets denken :+ (dezelfde als ik heb)

Waarom 'scherm' je eigenlijk je fans niet verder af richting je Radiator ? ik heb zo het gevoel als ik zo kijk heb ik toch het gevoel dat je wat flow verliest door je rad heen.

just my 2 cents.

Kon ik maar zo dremelen. _/-\o_
Ja, je hebt gelijk, ik voel namelijk best veel wind tussen mn fans en rad, zodra mn kast open staat. Ik had er eerder eigenlijk niet aan gedacht om dat af te schermen. Maar opzich lijkt het me wel een goed idee. Dus ik denk dat ik dat wel ga doen :P
Petergr schreef op zondag 21 november 2004 @ 18:32:
mooie mod, voral dat plaatje van die tijger is heel mooi, waar heb je die ergens vandaan? zelf gemaakt?
Het plaatje heb ik gewoon op internet gevonden. Net zolang zoeken totdat ik een geschikt plaatje had om te dremelen :*)

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
heey! heel netjes gespoten/gedremeld/gekocht! :)

ik vind de kasten wel relax. die Twist- methode van het front kom je nergens meer tegen!

wat ik mij alleen afvraag: hoe heb je de power en reset switch gemaakt? als ik kijk naar mij kasten/mobo's is het één vast stekkertje.....

en dat waterkoelrad achter die fans.... welke kant gaat de lucht op? gaat er lucht vanuit de pc door rad > fans> door front naar buiten of andersom? mischien kan je de fans er nog dichter op plaatsen? voeding meshen?

voor de rest top werk!

offtopic:
ik heb toevallig van mijn stage precies de zelfde kasten gekregen! WEL 3 STUKS :9~ van de week ga ik een dremel-kloon kopen (Ferm, bij de gamma van 17,50) en dan ga k het een en ander s maken/slope ;)

het plan wat ik wil doen is een bierkrat computer maken... en daar bedoel ik echt een computer met alles erin (geluid, beeld, muis en tobo ) ik heb zelfs 2 Matrox Millenium G200 kaarten gekregen... maar waar vind ik ouwe laptops? ik ben namelijk niet van plan nieuwe hardware (zoals een flatpanel) te kopen

• Ethnocentrix
  • Nu online

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

wat ik mij alleen afvraag: hoe heb je de power en reset switch gemaakt? als ik kijk naar mij kasten/mobo's is het één vast stekkertje.....
De stekkertjes daarvan komen van een oude sloopkast. Zoals je kunt zien is er geen resetknop meer. De powerknop is gekocht bij DIL in rotterdam.

en dat waterkoelrad achter die fans.... welke kant gaat de lucht op? gaat er lucht vanuit de pc door rad > fans> door front naar buiten of andersom? mischien kan je de fans er nog dichter op plaatsen? voeding meshen?
De lucht wordt daar de kast ingezogen, dus fans => rad => kast.
Als je die fans dichter op het rad plaatst gaan ze ruisen, dus daarom zit er wat afstand tussen.

[ Voor 14% gewijzigd door Ethnocentrix op 21-11-2004 19:07 . Reden: nu wel leesbaar? ]

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Is het niet leuk om ook zoiets met je front te doen??

Verwijderd

Tijgerfiguur is errug strak gedremeld...

Maar haal plz die gele sticker van je psu :r (ook al zie je hem niet door je window)

Verwijderd

Kvind het wel leuk ;)

Alleen jammer van je psu, had dan wat extra geld meegenomen naar HCC en was ff naar de Ct-systemen stand gegaan...en nat ff nar mij gevraagt:P had je een mooie vergroomde gehad voor pak hem beet 60 euri:P

• Ethnocentrix
  • Nu online

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 12:02:
Kvind het wel leuk ;)

Alleen jammer van je psu, had dan wat extra geld meegenomen naar HCC en was ff naar de Ct-systemen stand gegaan...en nat ff nar mij gevraagt:P had je een mooie vergroomde gehad voor pak hem beet 60 euri:P
*kuch* spam *kuch* ;)

• willy1986
  • Niet online
gaa lkkr schuren en poetsen ;) is cker veel meer waard voor jezelf! en dat kost cker minder dan 60 euro >:)

offtopic:
ik haat spam! stuur zulke berichten naar ikwilspam@hotmail.com , dat is mijn adres, tja je moet wel deze tijd heh 8)

• n1ck
[Zeikmodes]
Tot nu toe vrij weinig reacties zie ik :'(
Ik had wel ietsjes meer verwacht >:)

Kom op met die reacties ;)
[/Zeikmodes]

• MartHo
  • Laatst online: 11-11 12:09
Ik zie dat je eens soort van versteviging heb gemaakt voor je 5900 XT [http://nick.davirus.nl/wc2/IMG_0646.jpg ]( of ik kijk helemaal verkeerd) , kan je me vertellen hoe? :>

Verder zit de mod er goed uit, venstertje vooral :) Misschien nog een pic voor eindresultaat met zijpaneel erop :P

[ Voor 14% gewijzigd door MartHo op 22-11-2004 17:39 ]

• n1ck
Dat ijzer op mijn videokaart is standaard. Dat zit gewoon op alle Point of view kaarten iig mijn type :P... Zo, stom van me om geen pic van het eindresultaat te posten met het zijpaneel erop :|. Naja iig die komt dan nog ;)

Verwijderd

Wow cool die tijger, die ziet er gaaf uit ;) Het is wel mooi strak allemaal

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Mmm dit ziet er wel erg lekker uit moet ik zeggen. Ik heb zelf ook zo'n ugly case staan die moet ik ook maar eens zwart maken dan ziet hij er al veel beter uit. :7
Wat ik nog niet helemaal goed kan zien is de voorkant.
Als ik het goed heb, heb je daar een potmeter en een schakelaar zitten. Die potmeter is voor de snelheid van je rad fans?
is het niet mogelijk om die te verzinken en voor je power button een soort tiptoets schakelaar te gebruiken.
Vind deze er een beetje goedkoop uit zien namelijk.
Maar die tijger _/-\o_
En de kleuren zwart/rood zijn ook mijn favoriet. :9~
Ik geloof dat ik hier nog een mooi voorbeeld aan nemen kan. (wordt vervolgd)
edit:
sorry kon niet wachten met foto's kijken O-) en had dus niet het hele verhaal er bij gelezen, maar daar staat idd dat het is voor je rad fans

[ Voor 12% gewijzigd door ronny op 23-11-2004 10:21 ]

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• Addict
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 01:00

Addict

Het leven is een plak kaas.

Nice,
heb ook zo'n kast ergens in mijn kamer slingeren, ik wist niet dat die ook mooi kunnen worden:)

offtopic:
Waarom hebben zoveel mensen een Q-tec ? ik heb er instussen al 2 opgeblazen >:)

[ Voor 16% gewijzigd door Addict op 23-11-2004 18:47 ]

Addict

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
* Ganzz heeft dezelfde kast en opent binnenkort ook een CM

Voorproefje
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/ganzz_cases/front2.JPG
offtopic:
die voeing die er standaard is zit is maar 145 watt maar trekt met gemak een amd duro 600@900 4hd cdrom enz en blijft stabiel, goede voeding.
die huidige voorkant is gecruncht dus heb zelf een voorkant moeten maken.
hoe heb je alles er in gekregen, ik kan er na mijn mod niets meer in kwijt.

Keep the good work _/-\o_ _/-\o_
Is niet mijn bedoeling sorry myn spec stellen niets voor, nog minder :)

[ Voor 23% gewijzigd door Ganzz op 23-11-2004 21:38 ]

[www.ganzz.nl]

• Deslaw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11-2024
Heyhey niet trheadjatte he ;)

• Khaine
  • Laatst online: 22:55

Khaine

Python liefhebber

Ganz schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:58:
[me=113621]

Is niet mijn bedoeling sorry myn spec stellen niets voor, nog minder :)
Hij bedoelt dat je jouw casemod in een aparte topic moet gooien :). Niet dat je case minder is ofzo.

ontopic :
Is er al een mooi updateje ?
Hoeveel tijd zit er eigenlijk in het dremelen van de tijger in totaal ?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Verwijderd

Yoo Nick

haha nah mijn reacite had je al op msn gehad :P ziet r echt super uit _/-\o_
Hoop dat je ook lkkr hoog komt met OC'en van die proc sinds ik dezelfde heb :P
Maar zou moeten lukken en anders kan ik altijd nog n x komen helpen >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 22:42 ]

• jappas
  • Laatst online: 23-11 20:39
Ey, Coole mod hoor >:) :Y)

Ik wil binnenkort ook nog voor het eerst een casemod maken, maar ik had hier een aantal vraagjes over aangezien ik dezelfde kast heb.

- Hoe heb je de orginele laklaag bewerkt zodat de verf goed hecht.
- Zijn de maten van de compaq voeding gelijk als die van een ATX voeding.
- Hoe heb je dat groene "schuifding" bij je brackets weggekregen.

[ Voor 4% gewijzigd door jappas op 24-11-2004 11:33 ]

• willy1986
  • Niet online
jappas schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:30:
Ey, Coole mod hoor >:) :Y)

Ik wil binnenkort ook nog voor het eerst een casemod maken, maar ik had hier een aantal vraagjes over aangezien ik dezelfde kast heb.

1:- zie mijn post http://gathering.tweakers...message/22068840#22068840
hele beschrijving en tis best gemakkelijk! doe wel een mondkapje voor en spuit buiten! en niet in een garage(blauw snot is niet leuk :r ) iedereen kan het, in de CM FAQ staat ook veel intressante info! kast spuiten

2:-jaa de maten van die compaq voeding zijn hetzelfde als een standaard ATX

3:- groene schuifding: tjaa eruit slopen heh! gewoon die klik-lipjes iets buigen en hij is los.

vandaag ga k een dremelkloon kopen... zullen we binnekort een nieuwe topic openen voor mensen die COMPAQ deskpro (EP) kasten hebben gemod?!

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
willy1986 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 12:43:
[...]

* Ganzz Bla Bla en nog meer Bla
zullen we binnekort een nieuwe topic openen voor mensen die COMPAQ deskpro (EP) kasten hebben gemod?!
Goed idee, ik heb ook een mod.

[www.ganzz.nl]

• n1ck
jappas schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:30:
- Ik heb eerst grondverf erop gespoten, daarna een paar lagen mat zwart
- Nee, om een gewone ATX voeding erin te willen zetten, moet je een gat onder het gat waar je 230v snoer ingaat dremelen... want anders past ie niet. Verder met ophangen enzo gaat het wel gewoon normaal.
- Dat ding bij je brackets ... tja gewoon een beetje proberen, ik had m eruit geklikt als het ware, ook een schroevendraaier ertussen zetten en wrikken wil ook wel helpen >:)
willy1986 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 12:43:
[...]

1:- zie mijn post http://gathering.tweakers...message/22068840#22068840
hele beschrijving en tis best gemakkelijk! doe wel een mondkapje voor en spuit buiten! en niet in een garage(blauw snot is niet leuk :r ) iedereen kan het, in de CM FAQ staat ook veel intressante info! kast spuiten

2:-jaa de maten van die compaq voeding zijn hetzelfde als een standaard ATX

3:- groene schuifding: tjaa eruit slopen heh! gewoon die klik-lipjes iets buigen en hij is los.
Volgens mij, stelt hij die vragen aan mij B) 8)7.... Daarom vind ik, dat jij er geen antwoord op zou moeten geven :O

• peddro

peddro

En ik vind dat Willy1986 het beste antwoord heeft gegeven... :)

maar waarom mag Willy1986 op die vraag geen antwoord geven dan?

• HeepH
  • Registratie: December 2003

HeepH

Dope Rapper

wat voor grill heb je voor aan de voorkant van je kast zitten voor je fans? ik ben naar zoiets opzoek voor bovenop mijn kast...als je een winkel hebt...heel erg bedankt...

offtopic:
ik vind hem wel behulpzaam

[ Voor 14% gewijzigd door HeepH op 24-11-2004 18:31 ]

http://specs.tweak.to/16495

• n1ck
Ik vind gewoon dat dat niet kan, hij vraagt iets aan mij, omdat het mijn mod is. Dus vind ik niet dat iemand anders antwoord moet geven op die vragen. Het is gewoon het principe ...

• jappas
Ik vind dat het helemaal niks uitmaakt, simpelweg omdat willy1986 ook een despro ep heeft.
En oke, de vraag was eigenlijk aan psboy gericht maar als iemand anders ook een antwoord er opweet mag hij van mij best (mee)helpen met een oplossing.

offtopic:
Ik heb verf gehaald voor me kast :D

• n1ck
*kick*

Ik zit nu nog steeds met die voorkant, dat ik die niet goed kan afsluiten..
Heeft iemand hier een idee voor??

• Ethnocentrix
  • Nu online

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

HeefStan schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:29:
wat voor grill heb je voor aan de voorkant van je kast zitten voor je fans? ik ben naar zoiets opzoek voor bovenop mijn kast...als je een winkel hebt...heel erg bedankt...

offtopic:
ik vind hem wel behulpzaam
Dat is gaas wat je vaak ziet in hordeuren. Ik weet net precies meer waar Psboy dat heeft gekocht, maar het is ook verkrijgbaar bij Doeland(DHZ zaak).
offtopic:
Hopelijk wordt Psboy nu niet boos op me omdat ik antwoord gaf :X ;)
Psboy schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 11:18:
Je kunt mss iets duns zoals het plastic van een cd doosje op maat maken en dat tussen je pomp en je front klemmen. Als je dat dan zwart spuit ziet het er hetzelfde uit als een frontje.

[ Voor 35% gewijzigd door Ethnocentrix op 27-11-2004 17:38 . Reden: sweex tobo, dus typo's ;) ]

• willy1986
  • Niet online
Psboy schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 11:18:
*kick*

Ik gaa geen antwoord geven, die vraag is niet aan mij gericht >:)

maar wees ff creatief en loop door de gamma, succes ;)

• n1ck
Ethnocentrix schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:19:
offtopic:
Hopelijk wordt Psboy nu niet boos op me omdat ik antwoord gaf :X ;)

Je kunt mss iets duns zoals het plastic van een cd doosje op maat maken en dat tussen je pomp en je front klemmen. Als je dat dan zwart spuit ziet het er hetzelfde uit als een frontje.
Das idd wel een goeie :) ..
willy1986 schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:49:
[...]

Ik gaa geen antwoord geven, die vraag is niet aan mij gericht >:)

maar wees ff creatief en loop door de gamma, succes ;)
@ Ethnocentrix en Willy... :p

Ik was een beetje chago .. dus daarom dat vage bericht van antwoord niet op mijn vragen ;) .. maare bedankt voor de tip jongens! _/-\o_

• willy1986
  • Niet online
okeey, ik heb dys ff gekeken naar mijn kastjes...heb je dat drivesklepjes houder nog liggen? mischien kan je die samen met een drive klepje ervoor plakken.
anders een andere plek voor de pomp bedenken? bij de pci slots?

Verder is het mij niet duidelijk of die fans nou lucht door het rad blazen OF zuigen
verder heel mooi dremelwerk. hoe heb jij die bochten zo mooi rond gekregen?

ik heb deze week die Ferm gekocht (met flexibele as) maar rondjes vind ik vrij lastig!
ik heb gisteravond mijn eerste doorslijpschijfje zien kapot vleigen :X (gelukkig had ik een bril op, en ik ga voor altijd met een "messteek-houding" zitten)
maar waar vind ik ergens tips en trucs voor dremel-gebruikers? moet je die kleine bochtjes allemaal afschuren (met die roze slijpsteentjes)

• n1ck
Die klepjes heb ik nog ja, maar dat past niet meer, omdat mijn pomp zo ver naar achter steekt.. En om eerlijk te zijn heb ik niet meer echt een andere plek voor de pomp. Dit is echt "de ultime" pomp plek ;) ..

Ik heb ook een Ferm _/-\o_ (ook met flexibele as, die ik niet gebruik :Y) ) .. tja en echt perfect dremelen is nou eenmaal gewoon KUT! .. een kleine tip, dremel zo mooi mogelijk, en probeer gewoon telkens beetje voor beetje, niet alles in 1 keer af willen hebben.

Ik ben ook 4 dagen met mn tijger bezig geweest, wat ook een goeie tip is probeer zo veel mogelijk te wrikken, dremel een klein stukje en zet er dan een schroevedraaier tussen (tussen je dremel groef) zeg maar.. zodat hij er perfect uit komt (het stukje ijzer) .. tja t klinkt allemaal vaag, maar hoop dat je er wat aan hebt ..

• willy1986
  • Niet online
ik heb volgens mij de oplossing:

nou als ik het goed bekijk op de foto heb jij je hdd in een 5,25 bay bracket zitten. kan je die bracket niet iets hoger hangen? (want er zit namelijk nog een gleuf van 8mm) waar niets mee gebeurt. waarschijnelijk kan je pomp dan mischien wel helemaal in die bracket liggen zonder uit te steken.

het antwoord over die fans-rad mag je laten(stond een paar posts erboven.)

maar wat ik nu wel wil weten: hoe heb je die pomp geschakelt? is dat 220 of 12 volt? loopt hij op stroom vanuit je voeding? hoe is hij geschakelt met de voeding? ik zou namelijk graag dat schema willen hebben met mijn voeding

[ Voor 9% gewijzigd door willy1986 op 27-11-2004 21:55 ]

• n1ck
Dat idee over die bay is erg goed, maar ik weet niet of dat gaat passen .. dat ding zit nu al heel erg vol met shit :p ..

Eventjes over die pomp, die is gewoon 220v .. Door middel van een relais gaat hij meteen aan zodra de computer aan gaat. Ethnocentrix heeft dat relais gesoldeerd, dus ik zal het aan hem vragen of hij hier eventjes post hoe hij dat gedaan heeft ..

[ Voor 14% gewijzigd door n1ck op 27-11-2004 22:12 ]

• Ethnocentrix
  • Nu online

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Dit is het schema dat ik heb gebruikt:
Afbeeldingslocatie: http://www.ethnocentrix.nl/GoT/pomprelaisschema.jpg
Phear my 1337 paint skillz

Hoe je de draden precies op je relais aan moet sluiten moet je even in de datasheet van je relais opzoeken, of effe aan de electroboer vragen, want dat kan per relais verschillen. Je moet iig een relais hebben met een schakelspanning van 12 volt en een geschakelde spanning van 250v.

• n1ck
offtopic:
LoL, met de nieuwe layout, ziet mijn startpost er echt niet meer uit :+

• peddro

peddro

een hele leuke kick hoor :P

maar idd leuke lay-out... dat hoort hier eigenlijk niet, maagoed :+

• SilentThunder
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-11 21:55
wow, ziet er echt gaaf uit, dat met die tijger is echt goed gelukt :)

Canon EOS 40D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 USM | Tamron 17-50mm F/2.8 | Canon EF 50mm F/1.8 II | Canon EF 70-200mm F/4L IS USM | Speedlite 430EX

Pagina: 1