| - [CM] Tijger Mod - |
| Oude meuk: |
Mijn computer was van Compaq. Een Compaq EP Series zogezegd. In deze pc, welke ik als workstation gebruikte, zat allemaal troep.. - Pentium 3 450 MHz - 64 MB Ram - 6 GB HD En nog meer andere oude troep.... Ik vond dat dat maar eens moest veranderen. Dus ben ik in maart dit jaar naar de Super PC Discount geweest in Rotterdam Ahoy. Daar heb ik allemaal moois gekocht, zoals een nieuw mobo, proc, ram, psu en harde schijf. Later is mijn hardware nog uitgebreid omdat ik de HCC heb bezocht, en daar nog een reepje van 512mb en een hd van 120gb gekocht heb. |
| Het allereerste begin (06-05-2004): |
| Ik heb voor deze kast wel eens een topic geopend, toen had ik alleen maar hem gespoten en het tijger figuur eruit gehaald. Omdat het nu weer over dezelfde kast gaat, heb ik dit stukje uit mijn oudere topic geplaatst. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/909594 Allereerst had ik het plaatje van de tijger opgezocht op internet, daarna uitgeprint op een stuk papier. Het A4-tje is daarna op een stuk karton gelegd, en uitgesneden zodat het een mal werd. De mal van karton op de zijkant van mn kast gelegd en met een cd marker overgetrokken op mn kast Tenslotte heb ik nog alle scherpe randjes/hoekjes gevijld en geschuurd en is de hele kast gespoten. |
| Specificaties: |
Met de troep die erin zat kan natuurlijk niemand leven - Processor: AMD Athlon 2500+ - Moederbord: Asus A7N8X-X - Geheugen: Kingston 1 GB RAM PC3200 (2x256,1x512) - HD: Maxtor 120 GB Hard Disk - Videokaart: Point of View Geforce 5900 XT (Zwarte PCB) - Voeding: Q-tec 550W dual fan gold (fans @ 7v) - DVD Brander: NEC ND3500 |
| Oude foto's: |
Dit is dus de zijkant, nadat ik de vorige keer alleen het figuur eruit had gehaald. Hier ben ik 4 dagen mee bezig geweest De linker is mijnes (Allebei Compaq EP Series) Dit is een closeup van het tijger figuur, zonder flits. (Cable troep van toen |
| Nieuw (23-10-2004): |
Ok, na een lange tijd niets doen, en het mod gevoel weer heel erg ging kriebelen, ben ik weer aan het modden geslagen. Dit keer samen met Ethnocentrix. Ethnocentrix is een heel erg goede vriend van me, en wilde me graag helpen. Dit keer wilde ik er graag watercooling inbouwen. Zo gezegd, zo gedaan. Ik ben me dus heel erg gaan verdiepen in de mooie wereld van watercooling. |
| Specs watercooling: |
- CPU: Frigus Engineering - NB: Frigus Engineering - GPU: Frigus Engineering - Radiator: Airco rad van een Volkswagen Bora - Pomp: Hydor L20 - Fans: 2x Titan TFD-A12025/12V - Coffee Padzz reservoir |
| Verhaaltje: |
Ik heb natuurlijk alles gekocht wat ik nodig had. En toen begon het inbouwen! Als allereerst heb ik de nodige dingen weggedremeld uit mn case namelijk, mijn hd bay en een stuk uit de zijkant van de kast. Nadat het dremelwerk gedaan was ben ik bezig geweest met de onderkant van mijn waterblockjes te gaan lappen. Hiervoor heb ik 500, 800, 1000, 1500 en 2500 gebruikt. Om aan het schuurpapier te komen, ben ik langs een autoschade bedrijf geweest. Nadat lastige irritante werk gedaan was, heb ik nog eventjes mijn fans ingebouwd. Daarna was de radiator aan de beurt, op dat ding zaten geen slangpilaren, en de gaten die er wel zaten zagen er flink vaag uit. Om ze toch te kunnen bevestigen heb ik een tip gekregen van mijn opa Dat heb ik 6 dagen laten drogen. En toen was afgelopen weekend eindelijk tijd om alles eens te gaan testen. Nadat alles netjes aangesloten was en aan het draaien was, kwamen we tot de ontdekking dat er 1 slangpilaartje een heel klein beetje lekte. Die hebben we meteen dicht gekit, en de volgende dag weer getest.. en toen was het weg Daarna was het reservoir aan de beurt. Ik wilde eerst een zelfbouw reservoir maken, een bayreservoir gemaakt van lexaan. Dit liep echter uit tot niets, want hij lekte als een gek. Toen hebben we maar besloten om dat ding uit elkaar te halen (leuk joh, met een breekijzer en een hamer er ongeveer 50x op slaan tot dat ie eindelijk uit elkaar valt Ok, nadat het res ook gedaan was hebben we nog alles een keer getest totdat er echt geen lekken meer waren. In de tussentijd dat mijn spullen getest werden, zijn we bezig geweest met het beplakken van mijn binnenkant met zwart plakplastic. Toen we daarmee klaar waren, waren de blockjes en alles ook wel voluit getest en was alles droog ! Toen was het alleen nog maar een kwestie van pompje, rad, res en alle andere dingen inbouwen. Dat ging eigelijk vrij makkelijk. Ethnocentrix heeft er ook nog een relais in gezet, nadat eerst een pootje van dat ding afbrak, was een nieuwe snel gekocht. Zodat de pomp automatisch aan ging zodra ik de computer start. Als laatste heb ik er een potmeter ingezet, tussen mijn 2 Titan 12cm fans. Toen was er eindelijk het moment van de waarheid ! De resultaten mogen er dan ook echt wel wezen .. [idle/stressed] 166 fsb (2500+): [21/24] 200 fsb (3200+): [27/35] |
| Pics van de bouw: |
edit: Pics verwijderd ivm uitrekken van layout, en de pics waren niet meer beschikbaar op de verschillende servers, pics zien? mail me |
| Eind resultaat: |
Vandaag wilde ik de voorkant netjes afwerken met van die afwerkplaatjes die je normaal voor een niet gebruikte bay zet. Maar omdat mijn pomp daar ligt kon heel dat ding niet meer dicht Op deze foto's kunnen jullie zien het verschil tussen "oud en nieuw". |
| (C) 2004 PsBoy & Ethnocentrix All rights reserved |
[ Voor 52% gewijzigd door n1ck op 10-02-2005 11:59 ]