Toon posts:

[Java] Reageren op user input

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben bezig in Java om een bepaade input te verwerken en daarop output te geven. Nu heb ik dat gedaan dmv HashMap. Dit houdt dus in dat ik een key aan een value heb gekoppeld.

Dus als de input gegeven wordt zoals: help > dan wordt een bepaalde tekst gegeven. Als het woord niet herkend wordt, dan komt er een globale tekst op het scherm.

Nu wil ik echter zorgen dat ik combinaties van woorden mogelijk kan maken. Dus als ik dan zeg: help virus > dat hij een reactie geeft op die 2 woorden.

Kan iemand mij hiermee op weg helpen ?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:57:
Hey,

Ik ben bezig in Java om een bepaade input te verwerken en daarop output te geven. Nu heb ik dat gedaan dmv HashMap. Dit houdt dus in dat ik een key aan een value heb gekoppeld.

Dus als de input gegeven wordt zoals: help > dan wordt een bepaalde tekst gegeven. Als het woord niet herkend wordt, dan komt er een globale tekst op het scherm.

Nu wil ik echter zorgen dat ik combinaties van woorden mogelijk kan maken. Dus als ik dan zeg: help virus > dat hij een reactie geeft op die 2 woorden.

Kan iemand mij hiermee op weg helpen ?
Het help virus is een 'lastig' voorbeeld doordat je een speciale actie wilt voor virus, namelijk help.

Gewoonlijk zou je kunnen werken met 2 search.. 1 voor help.. en 1 voor virus.. Als je nu alleen de dingen mee gaat nemen die overeenkomstig zijn bij beide zoektermen... ben je al een heel klein eindje.

[ Voor 3% gewijzigd door Alarmnummer op 21-11-2004 16:20 ]

• nnomiS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-04 20:36
Misschien kun je aan de hand je van je eerste keyword (help) een help HashMap selecteren en dan in de help hashmap gaan zoeken naar de value die bij de key virus hoort.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

nnomiS schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:39:
Misschien kun je aan de hand je van je eerste keyword (help) een help HashMap selecteren en dan in de help hashmap gaan zoeken naar de value die bij de key virus hoort.
Dan moet je wel een ordening aanbrengen in je zoektermen ;) Of je moet alles dubbel gaan indexeren dat zal zeker problemen met zich mee gaan brengen. Wat nu al je 3 of meer termen wilt?

Het is dus veel handiger om per term te gaan indexeren en de resultaten later weer samen te voegen.

Je kunt dan een klassiek stukje predikaat logica loslaten op die verzameling: and, not, or`s..

[ Voor 13% gewijzigd door Alarmnummer op 21-11-2004 17:13 ]