PCTV stereo zwart beeld, wel geluid

Pagina: 1
Acties:

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
op de hcc beurs heb ik de Pinnacle PCTV stereo gekocht. driver en software (Versie 5.9) geinstalleerd en het werkte 1 week perfect! maar nu geeft hij zwart beeld en wel geluid. wanneer ik in de video opties het kanaal interlaced of juist deinterlace aan klik doet hij wel. En alleen voor dat ene kanaal. wanneer ik verder zap geeft die weer zwart beeld en moet ik weer die video optie veranderen.

nu heb ik gisteravond NFSU2 geinstalleer maar per direct weer geunstald. omdat ik dacht dat het daardoor kwam?! maar dit heeft niets geholpen. herinstallatie van PCTV werkt ook niet!

nu is mij vraag? is dit een bug? mijn pc scan ik elke week met ad-aware, S & D, norton antivirus 2003(allemaal full updated!)! en is helemaal schoon.

wat heb ik al gedaan:
-pc schoon gemaakt... niets bijzonders
-GTA VC, NFS 1 en 2 verwijdert
herinstallatie van PCTV(driver+ software)

specs
-hieronder- draait op XP SP2

Verwijderd

Ik heb dat ook gehad met mijn PCTV.
Ik heb toen de nieuwste videodrivers geinstalleerd. Dit lostte het probleem op.
Probeer het eens...

Succes!

• willy1986
  • Niet online
jahaa, maar welke versie had jij dan?
ik heb bij die doos 5.9 gekregen.. ik heb dus net 5.8 update binnegehaalt en dat installeert dus niet omdat ik al een nieuwere versie heb :S
waar ligt het aan?
1 hele week deed hij het perfect maar nu(na instal van NFSU2) doet hij dit 8)7

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wacht even guys, ik heb dit kaartje gegeven aan me broertje.
Omdat hij niet werkte op SP2.
Heb je sp2 ?, dan gaat het feest niet door. Check de forums van Pinnacle maar.
Zeggen ze "we zijn instaat dit probleem te verhelpen, in korte termijn" :o ME KONT.

Ze hebben nog geen update.. :>

x zie dat je op SP2 draait dus heb ik idd een prob

[ Voor 13% gewijzigd door matinez op 21-11-2004 16:28 ]

• willy1986
  • Niet online
dat is *** :( maar waarom heeft hij een week wel gewerkt met SP2?

zal mischien een format helpen :?

• matinez
  • Niet online
willy1986 schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:51:
dat is *** :( maar waarom heeft hij een week wel gewerkt met SP2?

zal mischien een format helpen :?
Vreemd, 5.9 is niet eens op de website te vinden

http://www.pinnaclesys.co...PCTV%20Stereo&page_id=510

• willy1986
  • Niet online
jahaa die V5.9 stond op de install disk die bij de doos staat.

maar ja wel raar, als ik al de nieuweste versie heb (V5.9 build 222) dat hij dan alsnog problemen geeft.

in de meuktracker stond ook al geen nieuwe updates :(

[ Voor 60% gewijzigd door willy1986 op 22-11-2004 18:20 ]

• Micr0mega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-11-2025
Volgens mij heb ik dit probleem ook wel eens gehad (weet niet precies meer, zoveel problemen de laatste tijd :P ) Ik heb zelf een PCTV Pro (met software 5.9), en deze draait verder perfect onder SP2. Hoe dat dan met een Stereo zit, weet ik niet precies.
Maar volgens mij wordt jou probleem veroorzaakt door een delay in je pci bus. Ik weet het niet precies, kan zijn dat ik allemaal onzin uitkraam hier, maar probeer eens de Pinnacle PCI Performance Enhancer van Pinnacle zelf te draaien. Bij mij is die standaard geinstalleerd. Staat hier: Start > Programma's > Pinnacle PCTV > Tools > Pinnacle PCI Performance Enhancer.

Succes!

Beetje offtopic: als je nog op zoek bent naar andere software voor het tv gebeuren, ik ben zelf zeer tevreden over Fly 2000 TV (nl mirror: http://members.home.nl/fly2000/index_e.html). Het is wel shareware, maar heeft erg veel opties :)

• willy1986
  • Niet online
vergete te vermelden: maar Pinnacle PCI Performance Enhancer had ik al geinstalleerd en het werkt nog steeds niet :( (terwijl ik voor dit probleem die programma helemaal niet nodig had 8)7

verder heb ik mijn pci bus verhoogt van 32 naar 36 (maar heeft niets geholpen :X)

iemand nog een id? of moet ik terug naar de winkel met deze kaart?

Verwijderd

Ik had het over de drivers van je videokaart, en niet over de drivers van je PCTV!
Had je dat al geprobeerd?

• willy1986
  • Niet online
OUWE drivers geinstalleerd....en hij doet ut weer prima! niet te begrijpe gwn! _/-\o_

nieuwe videodrivers... :r 8)7 , ik dacht dat elke nieuwe driver een "fix" bevatte, NOT! :Y)

slotje :)

[ Voor 68% gewijzigd door willy1986 op 22-11-2004 21:04 . Reden: ff mooiere beschrijving! ]

Verwijderd

Blij dat het voor elkaar is! 8)

Verwijderd

misschien offtopic maar dit is de enige thread hierover...

Hoe is de beeldkwaliteit? Een beetje vergelijkbaar met een LCD tv op je tft scherm???? of is het bagger?

• willy1986
  • Niet online
-ik had hier dus een heel verhaal getypt:S -

kort gezegd: door de vele splitters en kleine kabeljtes en doosjes is het beeld niet helemaal optimaal (2 tv's, 2 tv-kaarten, 3 radio's(en ongeveer 25 meter kabel vanaf het hoofdcontact :X )

hier een paar foto's van het beeld (printscreen's werken niet)

Afbeeldingslocatie: http://nl.msnusers.com/_Secure/0RgAlGewTsa9SDXaE8UF0hqWGRXCZ6VvzVZTsoOMmBm6ldpzmgofo!J39XWAFQvNASNrvH1aa595JKVFiEWZW2hnAlCzht0JydG8wtA06WxU/test%20001.jpg?dc=4675499132630566979 Afbeeldingslocatie: http://nl.msnusers.com/_Secure/0SgCVAsYUwQFSDXaE8UF0hn3S5eMP2wG9RxbNyQF1KYX01Mr2bIh8gHusuXiz2OXSvUHBl8!8CFOdA70WvCSbPZjBokJZVfQwi7CplnrDOtXwVGH4DrEiQA/test%20002.jpg?dc=4675499132638418816 Afbeeldingslocatie: http://nl.msnusers.com/_Secure/0RgDlGe4TJ7BSDXaE8UF0hu8!Dbpqfw10x4uJjiP7EfI9YleCloERzVu79SoL*iZxQOcGbnv8*GInQpxpWd!dnQ7Wh56yOC7xp7yUdGkz2rQ/test%20003.jpg?dc=4675499132646547439 Afbeeldingslocatie: http://nl.msnusers.com/_Secure/0RgCXAu8TYrBSDXaE8UF0htKyH0BMWLo6hK4z7xdYgGKHAu6d7hrVdV4UoEcwHHyfN3lx5FBEUQK92Z6n3FQepqRC4u9F44iSAufpPBX40B4/test%20004.jpg?dc=4675499132656266791

• matinez
  • Niet online
willy1986 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 21:32:

kort gezegd: door de vele splitters en kleine kabeljtes en doosjes is het beeld niet helemaal optimaal (2 tv's, 2 tv-kaarten, 3 radio's(en ongeveer 25 meter kabel vanaf het hoofdcontact :X )

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
offtopic:
Kun jij misschien de 5.9 drivers set ergens op het www knallen?
Dan kan mijn broertje ook met WSP2 aan de gang i.c.m. PCTV Stereo

• willy1986
  • Niet online
offtopic:
Kun jij misschien de 5.9 drivers set ergens op het www knallen?
Dan kan mijn broertje ook met WSP2 aan de gang i.c.m. PCTV Stereo
[/quote]

uuhm 8)7 NO WAY! afgelope keer al veel geleerd van betaalde hosting! (wilde ik ff wat foto's (totaal 1,4 Mb) laten zien van mijn hoogglans blauw case.(in "post hier je kleine mods".. traficlimiet overschreden...> DE rekening :X (ik wist niet dat er ZOVEEL tweakers waren :X )

wie kan er 310Mb kwijt op internet? mischien is het ingepakt wel ietsjes kleiner 8)

[ Voor 17% gewijzigd door willy1986 op 26-11-2004 22:20 ]

Verwijderd

willy1986 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 21:32:

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
welke tv-kaart heb jij?

• willy1986
  • Niet online
zoheey! ik merk dat t hele topic is gelezen _/-\o_ 8)7

kijk in mijn startpost ;)

Verwijderd

Heb het met mijn PCTV USB2 ook soms. Heeft te zien met overlay probleempjes, gewoon ff van beeldschermresolutie veranderen in windows en terug help voor mij.

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
Er is een algemene fix voor mensen die de PCTV Stereo willen gebruiken met SP2. Deze heb ik gevonden via de pinnacle forums

http://ftp.pinnaclesys.de...0Stereo/PCTVStereofix.zip

Het heeft voor mij perfect geholpen :)

Verwijderd

Ok thx!

ik vind het beeldkwaliteit echt super mooi!!!!

Zijn er ook tv-kaarten die je kunt aanschaffen, waarbij de computer niet aan hoeft te staan?

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
Ja, dat heet een t.v. ;)

• matinez
  • Niet online
cemackor schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 11:22:
Er is een algemene fix voor mensen die de PCTV Stereo willen gebruiken met SP2. Deze heb ik gevonden via de pinnacle forums

http://ftp.pinnaclesys.de...0Stereo/PCTVStereofix.zip

Het heeft voor mij perfect geholpen :)
LOL een link met http://ftp :P

update
ftp://ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/pctv/PCTV%20Stereo/

[ Voor 18% gewijzigd door matinez op 27-11-2004 13:33 ]

Pagina: 1