Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

lachgasboosterknop

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
lijkt me koel om een knopje te hebben op je pc waarmee je in 1 keer je hardware software matig overklokt, je fans sneller zet en neon verlichting activeert.. zeg maar een knopje waarmee je je pc opeens in gamemode 1 zet (:

heeft iemand zoiets weleens gemaakt? neem aan van wel..

Verwijderd

zo iets had je ook bij de oude 486 computers (naja geen neon dan :/ )
maar de fsb werd wel een paar mhz omhoog gegooit.

vraag het is aan sprite_tm hij heeft soldeer skils
denk elf dat het nogal ingewikkeld kan worden, je kan de fsb natuurlijk wel makkelijk naar boven zetten door die knop te verbinden aan de seriele poort en die te koppelen aan software die je fsb regeld (cpu fsb/ cool cpu oid?)

• IFASS
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 12:45
Doet me denken aan die turboknoppen op de oudere pc's (bv. van 8 mhz naar 16 mhz --> power :9 )

Kweet alleen niet of de huidige hardware daar zomaar mee overweg kan?

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Als je een asus moederbord heeft, kan je makkelijk je hardware softwarematig overklocken, met het programma wat je van hun site kan downloaden. Maar om neon aan te zetten heb je toch weer een knop in je computer nodig of je moet moeilijk dingen aan elkaar gaan prutselen. Als je programmeerkennis hebt kan je bijvoorbeeld dtemp, rivatuner aan elkaar koppelen.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

'simpel' kan het niet, ingewikkeld wel.

Serieel of parallel aansturen, als je op een knopje drukt gaat de computer zichzelf softwarematig overklocken, en kan dan een lampje schakelen.

-edit-
Armageddon_2k onder mij legt het beter uit wat ik bedoel :)

[ Voor 19% gewijzigd door Resistor op 21-11-2004 16:20 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:05

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Beetje verwarrende topic title, Je zou het met een COM poort koppeling kunnen doen, je drukt je knop in, die je com poort aanstuurt (wel OptoCoupler er tussen voor de zekerheid), en daarna laat je een transistor je signaal omhoog flikkeren om je Neon aan ts sturen.
En met wat programmeer taal kan je via je compoort best wel wat software aansturen

@dev icey
Hoe heet dat programma? et lijkt me nml wel wat :P

[ Voor 9% gewijzigd door Armageddon_2k op 21-11-2004 15:59 ]

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Armageddon_2k schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:59:
@dev icey
Hoe heet dat programma? et lijkt me nml wel wat :P
Ga naar: http://www.asus.com.tw/support/download/download.aspx
en zoek dan je moederbord uit en zoek bij de downloads naar de "ASUS Ai Booster Overclocking Utility". Voor de asus p4p800 deluxe is reeds V1.01.13 uit. Volgens mij is de utility er (nog) niet voor alle moederborden.

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:57
vind elektronica het wel leuk om steeds hoger en lager geklokt te worden?

just a thought :)

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-11 07:58
http://web01.fureai.or.jp...ool/pll/turbo_pll_01.html

Turbo.PLL

Echter niet geheel zonder risico's

[ Voor 17% gewijzigd door Underground75 op 21-11-2004 16:31 ]

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Yofresh_750 schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:19:
vind elektronica het wel leuk om steeds hoger en lager geklokt te worden?

just a thought :)
Maakt weinig uit. Die elektronica verwacht een kloksignaal, wanneer dat komt boeit niet zo. Toch niet binnen de marges waarin wij werken.

Verwijderd

Overclocking heb ik niet gedaan. Heb de heleboel andersom zodat er een Stealth mode ontstaat :P

Alle fan's gaan naar 5v (cpu na), ccfl's gaan uit en alle led's (hdd en power dus ook) gaan uit. Wil eigelijk ook mijn dvd speler led kunne uitschakelen. Komt nog wel

• s0nic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 19:54
ooooow stealth mode, die vind ik vet :D

of noem het gewoon je nachtknop :P

*Wilt ook lief knopje hebben :x

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 13:21:
Overclocking heb ik niet gedaan. Heb de heleboel andersom zodat er een Stealth mode ontstaat :P

Alle fan's gaan naar 5v (cpu na), ccfl's gaan uit en alle led's (hdd en power dus ook) gaan uit. Wil eigelijk ook mijn dvd speler led kunne uitschakelen. Komt nog wel
Alle LED's, CCFL's,... op een relais zetten?

Verwijderd

Het is niet al te moeilijk :) je zit alleen met verschillende dingen. (de ene voltage moet gewoon dood zijn, de andere naar 5 volt).

Heb destijds een rocker-switch uit elkaar gehaalt en een eigen bakkie eromheen gemaakt met verschillende soorten instellingen.

on - on: voor 5v naar 12v
on - off: voor ccfl's
on - off: voor led's

Moet zeggen dat ik het niet precies meer weet. Me opa ( _/-\o_ ) heeft er destijds bij geholpen.

• stimpie79
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 16:28
even terzijde: de "TURBO" knoppen van vroeger deden eigenlijk exact het tegenovergestelde van wat de meeste mensen denken !!!

een PC die normaal op 16 MHz liep, kon je met de turbo-knop naar 8MHz schakelen.
Dit werd geïmplementeerd om de oude DOS programma's nog werkbaar te houden
(vooral bij games eigenlijk)

het was dus eigenlijk geen boost, maar een vertraging ...

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:48
En toch ging die sneller, vreemd :| ik dacht dat het van 16 naar 33 werd geschakeld altijd. Turbo uit is dus de modus waarin de oude programma's werkten.

[ Voor 26% gewijzigd door Eskimootje op 23-11-2004 13:09 ]

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

stimpie79 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:04:
even terzijde: de "TURBO" knoppen van vroeger deden eigenlijk exact het tegenovergestelde van wat de meeste mensen denken !!!

een PC die normaal op 16 MHz liep, kon je met de turbo-knop naar 8MHz schakelen.
Dit werd geïmplementeerd om de oude DOS programma's nog werkbaar te houden
(vooral bij games eigenlijk)

het was dus eigenlijk geen boost, maar een vertraging ...
Ik dacht vroeger altijd dat als de draadjes omdraaiden, het anders om werkte.. 8)7 :X

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2020
Hardwarematig opklokken is mogelijk denk ik.
Je zou de zogenaamde "reference crystals" van de clockgens kunnen omleiden naar een printje met daarop een batterij van die dingen. Kun je makkelijk schakelen.

Of je knutselt je eigen clockgenerator in elkaar (wel PLL) en vervangt daarmee je reference crystal (die 14.xxx mhz krengen doorgaans).
Sterker nog, probeer uit te zoeken welke clockgen je hebt op je moederbord voor de FSB, lokaliseer de "reference signal" pins, en leidt die om naar je custom PLL ref crystal.

Aan en uitschakelen van cosmetica (LED CCFL you name it) kan met wat simpel relais werk.

just a thought... :)

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11 19:32

Syngrow

Framerate is life

Ik denk dat het op deze manier nog het simpelst is;

Men neemt de schakelaar en zorgt ervoor dat deze een signaal naar de seriele/parallelle poort stuurt.

Daarna schijf je software die ervoor zorgt dat wanneer die poort het signaal krijgt, er een batchbestand gestart wordt.

Dat batchbestand zorgt dan voor het volgende:

De snelkoppeling naar Clockgen in ghostmode starten

Clockgen: http://www.cpuid.com/clockgen.php
The "ghost" mode

When using the file parameter, ClockGen runs without any graphic interface (ghost mode) and directly sets the settings stored in a file. In order to do this, just create a shorcut on CG-xxxxxx.exe, and add the parameter in the "target" field as shown on this screenshot.

Using the ghost mode allows you to :

* Apply the saved settings at Windows startup. In order to achieve that, you just need to copy the shortcut in Windows start directory.
/!\ Before doing this, make sure that the settings are completely stable. If they are not, they could prevent Windows from starting.

* Easily switch between several settings by using several settings files and creating a shortcut for each of them (on the desktop for example). Then, you just have to double-click on the shortcut to apply the predefined settings in a very simple and quick way.
Het mooie van Clockgen is dat het voor de meeste moderne moederborden beschikbaar is. En uiteraard vanuit windows werkt en meestal stabieler is dan de programma'tjes die mobofabrikanten meezenden met hun planken. Clockgen wordt dan ook door veel overclockers gebruikt om hun systeem net iets verder te pushen.

Het verdere schakelen van lampen/fans ed. moet niet zo'n probleem zijn :)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Pagina: 1