Computer start niet op+ komt niet in bios

Pagina: 1
Acties:

• Clarissa
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-06 09:24
Hallo ik heb dringend help nodig, eerst wil ik jullie alvast bedanken en zeggen dat ik NU niet thuis ben, en ohja.. ik ben een blond meisje dus niet te moeilijk:P

ik zit met het volgende probleem: als ik me pc aandoe.. gaat ie na 3 seconde weer uit. zonder BEEPJES, of beeld

ik heb alleen een andere kast (een plastice doorzichtige Sunbeam acrylic UV)

dit heb ik geprobeert:
andere RAM
andere cooler
andere hdd
andere vga

dit kan het mogelijk zijn:
Ik heb niet veel verstand van de ledjes, HD led, PWR led, RST led, SPEAKER led.. dus dit zou het kunnen zijn!

dit is me systeem:
Amd athlon XP 2600+ (tb)
Chaintech 7vjl5
Zalman ZM400B-APS (1 week oud werkte in me oude kast wel)
maxtor 160 gb 7200 8mb
corsair XMS 512 3200

pls help! en remember ik ben niet thuis

Verwijderd

Maakt het mobo geen sluiting met de kast ?

• Clarissa
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:29:
Maakt het mobo geen sluiting met de kast ?
tis een plastice kast?
hij raakt iig de voeiding niet.. en zit op zulke gouwe schroefjes vast (5)

Verwijderd

Het zou best je voeding kunnen zijn. Hoe bedoel je "hij gaat uit"? Sinds ATX gaan moederborden nooit helemaal uit en branden er nog ledjes op je netwerkaart enzo. Als je moederbord echt helemaal uit gaat moet je voeding dus geen stroom meer leveren en zit daar het probleem.

PS
Zo'n plexiglas kast houdt geen ectro-magnetische straling tegen zoals een normale kast dat wel doet (ala faraday-kooi) . Hierdoor is je RAM gevoelig voor straling van bv je GSM.

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 15:55

Strikie

Athletics

Zit je cooler wel goed gemonteerd?
Heb je de stroom kabel weer aangesloten van je cooler?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

Heel simpel te achterhalen, trek gewoon ALLES eruit. Te beginnen met alleen voeding+mobo+videokaart. Overige kabels hoef je je niet druk om te maken, alleen luidsprekertje volstaat (als hij niet al op het moederbord zit) gebruik hiervoor de handleiding van je mobo.
Uiteraard ook bijhouden wat voor beepjes je krijgt en die nazoeken in de handleiding.

Krijg je nu wel beepjes?, zo nee probeer een andere videokaart of een andere voeding. Anders processor er nu in doen.
zelfde verhaal, probeer dan geheugen daarna pci kaarten. HDD en ander rand apperatuur zou ik pas als laatst doen.

Als hij nogsteeds niet wil opstarten is er waarschijnlijk iets goed mis met je mobo (of met je voeding) en zou ik dus gewoon een RMA aanvragen en terug sturen die hap.

• Clarissa
GreenthumB schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:34:
Zit je cooler wel goed gemonteerd?
Heb je de stroom kabel weer aangesloten van je cooler?
ja de cooler draaid gewoon, zo gek ben ik ook weer niet:P heb dit al 4x eerder gedaan.. maar nog nooit gebeurd.. kan het niet aan de LEDJES liggen.. want dat is het enigste wat ik niet snap??
wat is + en wat is -

• The_Savage

The_Savage

wEiRd

+ en - maakt niks uit... als het ledje het niet doet, gewoon de + en - omdraaien.
Maar dit heeft echt niks te maken met je opstart probleem

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 15:55

Strikie

Athletics

Clarissa schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:38:
[...]

ja de cooler draaid gewoon, zo gek ben ik ook weer niet:P heb dit al 4x eerder gedaan.. maar nog nooit gebeurd.. kan het niet aan de LEDJES liggen.. want dat is het enigste wat ik niet snap??
wat is + en wat is -
Heb je het boekje van je moederbord nog? Daar staat precies in beschreven hoe je die moet aansluiten.

Bij de meeste moederborden staat het er zelf heel klein naast....

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Die ledjes werken niet als de stekkers verkeerd om zitten, maar daar heeft de rest van je pc geen last van.

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Blijft de powerswitch niet gewoon hangen ;)

• Clarissa
The_Savage schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:37:
Heel simpel te achterhalen, trek gewoon ALLES eruit. Te beginnen met alleen voeding+mobo+videokaart. Overige kabels hoef je je niet druk om te maken, alleen luidsprekertje volstaat (als hij niet al op het moederbord zit) gebruik hiervoor de handleiding van je mobo.
Uiteraard ook bijhouden wat voor beepjes je krijgt en die nazoeken in de handleiding.

Krijg je nu wel beepjes?, zo nee probeer een andere videokaart of een andere voeding. Anders processor er nu in doen.
zelfde verhaal, probeer dan geheugen daarna pci kaarten. HDD en ander rand apperatuur zou ik pas als laatst doen.

Als hij nogsteeds niet wil opstarten is er waarschijnlijk iets goed mis met je mobo (of met je voeding) en zou ik dus gewoon een RMA aanvragen en terug sturen die hap.
Okay bedankt,
ik ga dan maar weer naar huis, als moederbord en voeiding gewoon gewoon doen :P zie je me over een uurtje wel weer 8)7
hopen van niet :'(

• The_Savage

The_Savage

wEiRd

htol schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:42:
Blijft de powerswitch niet gewoon hangen ;)
Idd :P heb ik ook ooit last van gehad 8)7
Zelf gemaakte schakelaar maar die toch niet zo goed schakelde. Snap er nogsteeds geen hout van waarom hij niet werkte :? .

• Larry4
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
kan ook misschien zijn dat een ledje is aangesloten op de powerswitch aansluiting ;) dan gaat hij ook na 4 sec uit denk ik

• The_Savage

The_Savage

wEiRd

Larry4 schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:27:
kan ook misschien zijn dat een ledje is aangesloten op de powerswitch aansluiting ;) dan gaat hij ook na 4 sec uit denk ik
ja duh :P

Lijkt me ook vrij logisch. Hoeft maar even contact te maken zodat moederbord de voeding inschakeld. Wanneer je contact blijft houden (zoals bij ledje) krijg je hetzelfde principe alsdat je de switch ingedrukt houd voor een hard-off.

• Clarissa
hey ik ben er uit..
ik heb alle ledjes eraf gehaald
allemaal
en ik kan wel opstarten met een stukje silverfolie
ik hou die gewoon er heel even tegenaan, en dan start hij dus wel op?
maar dit is een nieuwe kast.. wat moet ik nu doen?

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Wat dacht je ervan om even het moederbordboekje erbij te pakken en dan te kijken wat je waar moet aansluiten ;)

Als je je handleiding kwijt bent, klik dan hier.

Wat ben ik toch aardig vandaag :P

[ Voor 43% gewijzigd door htol op 22-11-2004 10:47 ]

Pagina: 1