Ik heb een site waarin ik veel gebruik maak van exif informatie en de thumbnails die ik daar uit haal. Nu irriteerde het me mateloos dat de thumbnails gewoon allemaal liggend werden getoond, ook als de foto geroteerd was genomen. Dus ik denk, laten we dat even omsleutelen. Dus ik haal de orientation uit de exif info van de foto, bekijk of de foto geroteerd is geschoten, en aan de hand van de value van orientation wilde ik gaan draaien mbv imagerotate().
Wat blijkt, krijg ik errors "Call to undefined function: imagerotate()"
Ik denk, huh? Ik heb toch libgd2 geinstalleerd?
En ja hoor, volgens de info uit phpinfo() is dat ook zo. Hier de relevante stukjes:
en:
De site draait php versie 4.3.9-1 op een debian box.
Ik heb me al rot gezocht, maar ik kan niets vinden waarom dit niet zou moeten werken. Het enige wat er misschien aan de hand zou kunnen zijn, is het volgende wat ik uit de manual haal: "This function is only available if PHP is compiled with the bundled version of the GD library."
Maar dit snap ik niet helemaal. Wat wordt er nu bedoeld met the bundled version?
Ik draai naar volle tevredenheid libgd2, en die moet ik ook hebben, ivm imagecreatetruecolor()
Wordt imagerotate() nou gewoon niet meer ondersteund in libgd2, of php 4.3.9, en moet ik andere oplossingen gaan zoeken?
Bedankt voor antwoorden die mijn probleem verhelderen
Wat blijkt, krijg ik errors "Call to undefined function: imagerotate()"
Ik denk, huh? Ik heb toch libgd2 geinstalleerd?
En ja hoor, volgens de info uit phpinfo() is dat ook zo. Hier de relevante stukjes:
code:
1
| '--with-gd=shared,/usr' '--enable-gd-native-ttf' |
en:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| GD Support enabled GD Version 2.0 or higher FreeType Support enabled FreeType Linkage with freetype T1Lib Support enabled JPG Support enabled PNG Support enabled WBMP Support enabled |
De site draait php versie 4.3.9-1 op een debian box.
Ik heb me al rot gezocht, maar ik kan niets vinden waarom dit niet zou moeten werken. Het enige wat er misschien aan de hand zou kunnen zijn, is het volgende wat ik uit de manual haal: "This function is only available if PHP is compiled with the bundled version of the GD library."
Maar dit snap ik niet helemaal. Wat wordt er nu bedoeld met the bundled version?
Ik draai naar volle tevredenheid libgd2, en die moet ik ook hebben, ivm imagecreatetruecolor()
Wordt imagerotate() nou gewoon niet meer ondersteund in libgd2, of php 4.3.9, en moet ik andere oplossingen gaan zoeken?
Bedankt voor antwoorden die mijn probleem verhelderen