HL2 diverse errors*

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me tot nu toe nog nooit zo ge-ergerd aan een stuk software dan aan deze nieuwe afval van Valve. (8>

ook ik heb uitgekeken naar de nieuwe Halflife2, maar nu ben ik het helemaal beu !

Al de eerder omschreven klachten heb ik tot nu toe gehad !

- error 1334 tijdens installatie ( .ico in verkeerde CAB ) is nu opgelost
- Hakkelend beeld in animaties
- Hakkelend geluid
- Trage reactie bij snelle bewegingen ( zeker niet soepel )
- Geheugen fouten tijdens spel
- Gefragmenteerd beeld tijdens intro ( G-man intro )
- Totale vastlopers in het options menu na het klikken op OK ( dus stekker eruit )

Ik heb de laatste audio/video drivers / Direct-x / Steam update
Ik heb echt werkelijk alle XP resources uitgeschakeld die niet direct nodig zijn.

Mijn systeem:

Asus Pundit P4 2.4 Ghz
1 GB Ram
64 MB Sis 650 graphics

Ik weet het niet meer en ben het BEU ! ik wil van deze software af. :(
Kan ik zoeits nog terugbrengen naar de winkel ? ik heb tenslotte een systeem die voldoet aan de hardware eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Ik weet niet precies hoe of wat van je videokaart maar die lijkt me wat traag ?
Voor de rest zijn er idd meer mensen met problemen maar ik heb nergens last van ?
En zeker niet al die problemen die jij zo even neerzet.

Voor de rest, ja normaal kun je binnen 24 uur ruilen.

ik begrijp je ergenis ook wel, maar een duidelijkere titel zou zo fijn zijn :)

[ Voor 15% gewijzigd door GeforceDDQ op 21-11-2004 15:03 ]

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Is die SiS 650 geintegreerde graphics op je moederbord en zo ja, maakt die gebruik van je werkgeheugen? Dan zou het alsnog wel eens kunnen zijn dat je videokaart niet goed genoeg is voor het spel. Half life 2 heeft een goede videokaart nodig om te kunnen draaien.

Probeer in iedergeval de laagste resolutie en de laagste settings, en kijk dan nog of het hapert. Misschien is het ook handig om te zeggen wat voor geheugenfouten je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook het idee dat je videokaart een rol speelt in je problemen. Heb je misschien nog een oud videokaartje liggen? Alles vanaf een GF TNT zou goed genoeg moeten zijn. Als je eens test met een andere videokaart en de problemen bijven is er weer iets wat je uit kan sluiten. Mocht het probleem er dan nog steeds zijn dan weet je dat het je videokaart niet is.

Doen andere games het wel probleemloos? En dan bedoel ik niet Quake 3 oid, maar games waar minimaal DX8.1 of DX9 nodig is.

Ook geef je niet aan op welke resolutie je speelt. Als je op 1280 speelt met alle instellingen op maximaal is het niet zo raar dat het beeld hakkelt. Ook zou het kunnen zijn dat je iets hebt ingesteld / wil instellen wat je videokaart niet aan kan waar door hij vast loopt in het menu.

Ik heb zelf geen enkel probleem gehad, alleen dat hij soms vast liep. Dat kwam door een iets te hoge OC, paar Mhz terug, en dat toen was het opgelost

Edit:
dev icey schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:08:
Is die SiS 650 geintegreerde graphics op je moederbord en zo ja, maakt die gebruik van je werkgeheugen? Dan zou het alsnog wel eens kunnen zijn dat je videokaart niet goed genoeg is voor het spel. Half life 2 heeft een goede videokaart nodig om te kunnen draaien.

Probeer in iedergeval de laagste resolutie en de laagste settings, en kijk dan nog of het hapert. Misschien is het ook handig om te zeggen wat voor geheugenfouten je krijgt.
Het is volgens mij inderdaad een onboard geval. Naar mijn weten gebruikt hij het werkgeheugen. Lijkt mij overigens sterk dat 960Mb niet genoeg is voor HL2

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De geheugenfout is deze van dit topic

[rml][ HL2] Rare geheugen foutmelding[/rml]

En de Sis graphics is idd onboard met 64 MB shared.
Ik heb nergens gelezen dat dit niet voldoet om te kunnen spelen.
Aangezien ik alle opties in de laagste kwaliteit heb gezet, weet ik nu niet meer wat ik nog kan proberen. Fullscreen - windowed maakt ook geen verschil. Mijn cpu load tijdens de windowed versie is slechts 60 % max.

Operating Xp SP2 met alle mogelijke updates.

Ik breng mijn game zsm terug omdat ik simpelweg te veel ergernis van heb en geen speelplezier ! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:24

Boullie

Da Bulster

Zo'n onboard videokaartje met maar 64 Mb geheugen is veels te traag om hl2 een beetje goed te draaien.
Het beste is om er een gewone agp videokaart in te zetten,
Bijvoorbeeld een Geforce 2 oid.

Boullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the-bassman: Zou je ook de andere Half-Life 2 probleem topics kunnen kijken, want veel van jouw problemen komen vaker voor.

Toch kan een paar van jouw vragen beantwoorden: Het ligt aan je videokaart. Ik weet niet of je meer recente spellen heb gespeeld, maar het is absoluut niet verwonderlijk dat je traag, hakkelend en gefragmenteerd beeld krijgt met een 'eenvoudige' onboard SiS chipset.

Het hakkelende geluid komt ook vaker voor, maar wordt vooral veroorzaakt door een systeem dat het te zwaar heeft. Mensen die een iets oudere videokaart bezitten, moeten meer grafische berekenen overlaten aan de processor. Gevolg: Processor is zwaar belast, geluid hakkelt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:20:

Aangezien ik alle opties in de laagste kwaliteit heb gezet, weet ik nu niet meer wat ik nog kan proberen. Fullscreen - windowed maakt ook geen verschil. Mijn cpu load tijdens de windowed versie is slechts 60 % max.

Ik breng mijn game zsm terug omdat ik simpelweg te veel ergernis van heb en geen speelplezier ! :X
Doe je zelf een lol, en schaf een nieuwe videokaart aan. Je kunt HL2 nu wel terug brengen, maar wat denk je wat er gebeurd bij andere games die in de toekomst worden uitgebracht?

Ik weet het, een goede videokaart waar je een tijdje mee vooruit kan is niet goedkoop, en ik weet ook dat niet iedereen dat geld op de rug heeft groeien. Echter, als je de nieuwste games wil blijven spelen zul je toch een keer een nieuwe videokaart moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:20:

Bedenk ook dat niet alleen je geheugen gedeelt wordt, maar ook de bandbreedte ervan.
halflife zal het probleem niet geven, maar eerder je brakke videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen...van die videokaart zit iets in. Maar dan zal ik wel een andere computer moeten kopen denk ik.
Ik heb namelijk een Asus Pundit Bearbone. Leuk ding alles erop en eraan, maar geen AGP slot. wel 2 pci sloten, maar om die te gebuiken voor een ( veel te dure ) pci videokaart zie ik nou ook niet zitten.

Ik houdt HL2 nog op de plank totdat ik iets anders ga kopen.

Ik blijf er bij dat het spel echt ook op een config als de mijne moet draaien !. Dit is mijn mening punt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Het is die SIS kaart, de GPU van de SIS kaart laat al het DX7 render werk over aan de CPU. Denk niet dat Valve hier rekening mee heeft gehouden 8)7
(die sis kaarten hebben nouwelijks hardwarematige render om de productie kosten van de kaart te drukken, vandaar dat die troep ook zo goedkoop is)

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Pagina: 1