Toon posts:

Iedere keer draadloos netwerk herstellen na reboot.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik windows xp opnieuw opstart moet ik mijn draadloos netwerk herstellen. Na het herstellen werkt hij weer perfekt. Ik heb een draadloze router en een usb ontvanger met wireless card manager. Ik heb een vast ip adres gekozen en dns nummers ingevoerd. Op de router heb ik dhcp uitgeschakeld. De wirleless card manager heeft een profile etc etc.
Wie weet raad? Alvast bedankt...

• eigenwijsje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-09-2022
heb je service pack 2 al eens geinstalleerd???

dat zorgt namelijk voor een kleine vertraging van je connection manager. Die veroorzaakt namelijk het probleem. Er is namelijk een onderliggend protocol dat eerst de verbinding moet maken, echter komt het geregeld voor dat eerst de connection manager dit doet. Het is dan niet mogelijk om te internetten.
Je kunt dt uitproberen door de connection manager af te sluiten en weer op te starten als het dan wel werkt dan zou je SP2 van XP erin moetten zetten, dan zou het verholpen moetten zijn.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

wireless zero configuration een uitzetten...

wil ook wel eens helpen (services.msc -> Wireless zero... _> stoppen _> opstarttype: uitgeschakels)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]eigenwijsje schreef op zondag 21 november 2004 @ 14:43:
heb je service pack 2 al eens geinstalleerd???

Dat van die vertraging zou goed kunnen ja, echter heb ik SP2 al geïnstalleerd.

Windows 2000: zou je misschien je uitleg iets "nederlandser" willen opschrijven ik snap er werkelijk niets van.
ALvast bedankt

• Cyberjunkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2024
Ruim een half jaar nadat deze tweaker dit probleem postte, ben ik wel benieuwd naar een oplossing. Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een andere draadloze netwerkadapter geprobeerd, maar die doet hetzelfde. De ADSL router/modem is gelijk gebleven, een SpeedTouch 570.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb dit ook met mijn laptop. Het kaartje maakt geen verbinding met WLAN na het opstarten, ziet wel netwerken (ook de goede). Als je dan "repair" kiest maakt 'ie verbinding en is er geen vuiltje aan de lucht... Heb het alleen als ik de verbinding door Windows laat beheren, maar het meegeleverde tooltje van de fabrikant (linksys) zuigt en vreet constant 10% cpu...

Hier stond een dode link.

• Cyberjunkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2024
Dan heb ik helemaal pech... ik heb ook een linksys en met de driver van de fabrikant wil ie het helemaal niet doen. Dus laat ik het windows beheren. Alleen lijkt het nu net alsof ik moet inbellen, want inderdaad moet altijd die verbinding hersteld worden.
Pagina: 1