Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!
DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!
Titeledit:
[W2K] Krijg computer niet aan de praat ==> [2k] IRQL-BSOD bij opstarten
[ Voor 29% gewijzigd door G33rt op 21-11-2004 14:14 ]
Ik heb de site doorgelezen maar er wordt telkens gezegd dat je bepaalde drivers moet instaleren of iets moet opstarten etc. etc.
Maar dat lukt simpelweg niet want de computer start niet op! Dus wat kan ik verder dan doen?
Je krijgt dus deze melding al voordat Windows is opgestart?Awkwarding schreef op zondag 21 november 2004 @ 14:59:
Mijn pa reageert nou onder mijn account:
Ik heb de site doorgelezen maar er wordt telkens gezegd dat je bepaalde drivers moet instaleren of iets moet opstarten etc. etc.
Maar dat lukt simpelweg niet want de computer start niet op! Dus wat kan ik verder dan doen?
Het geheugen al eens getest? System-restorepoint via recovery Console terugzetten? Er zijn best wel veel dingen die je nog kan doen. Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. geeft er diverse op een rijtje
zou het niet handiger zijn voor je vader om zichzelf te registreren?
ja maar het probleem emt de computer is dat we nix kunnen. Ook geen veilig modus oidsanfranjake schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:14:
[...]
Je krijgt dus deze melding al voordat Windows is opgestart?
Het geheugen al eens getest? System-restorepoint via recovery Console terugzetten? Er zijn best wel veel dingen die je nog kan doen. Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen. geeft er diverse op een rijtje
zou het niet handiger zijn voor je vader om zichzelf te registreren?
Na een bepaalde tijd loopt ie vast, soms is het heel snel en soms duurt het iets langer
(als hij een tijdje uitstaat gaat hij meestal langer door en als je hem dan vlak erna weer opstart kapt ie er snel mee)
Kijk anders eens in PMG FAQ, en dan in het bijzonder onder 'Algemeen' naar Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Dan is er wat anders misAwkwarding schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:38:
[...]
(als hij een tijdje uitstaat gaat hij meestal langer door en als je hem dan vlak erna weer opstart kapt ie er snel mee)
Kijk eens in de kast, maar je fans eens schoon, vooral die van je processor etc.. waarschijnlijk wordt er iets gewoon te heet en dan klapt de boel.
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
zal het ff doorkijkensanfranjake schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:43:
Met de Windows CD kan je wel gewoon in het menu komen?
Kijk anders eens in PMG FAQ, en dan in het bijzonder onder 'Algemeen' naar Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
nee dat is het volgens mij niet want als hij te warm zou worden zou hij de computer vanzelf uitgooien, de computer blijft wel lopen maar doet nix.. blijft gewoon hangenmomania schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:45:
[...]
Dan is er wat anders mis
Kijk eens in de kast, maar je fans eens schoon, vooral die van je processor etc.. waarschijnlijk wordt er iets gewoon te heet en dan klapt de boel.
Tevens is accountsharing eigenlijk niet toegestaan - we zijn gewoon een gratis dienst, dus je pa kan altijd een account aanmaken.
ik heb al de hele dag zitten kutten (wel meerdere dagen maar vandaag weerG33rt schreef op zondag 21 november 2004 @ 18:37:
Zou je iets meer intiatief willen nemen? We zijn namelijk geen helpdesk
Tevens is accountsharing eigenlijk niet toegestaan - we zijn gewoon een gratis dienst, dus je pa kan altijd een account aanmaken.
Dus genoeg initiatief moek zeggen..
en echt account sharing is het niet want toen ik da zei vanmiddag was alleen omdat ik toen ff weg was en mijn pa er verder aan ging werken..
Aangezien je - naar ik aanneem - zoals het hoort in partities werkt is er niks verloren....
(behalve heel wat instellingen natuurlijk)
Ervaringen: leken-proof installatie van Windows
ik zal ff de cd zoeken om het te proberen, maar de kans dat het lukt is volgens mij erg kleinTromboneFreakus schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:39:
Boot eens vanaf CD en probeer of je in de recovery console kan komen (soort dos-prompt). Controleer daar de schijf eens op fouten met chkdsk. Helpt dat niet of vindt hij niks, dan kun je volgens mij net zo goed Windows formatteren.
Aangezien je - naar ik aanneem - zoals het hoort in partities werkt is er niks verloren....
(behalve heel wat instellingen natuurlijk)
Ervaringen: leken-proof installatie van Windows
(ik kan trouwens windows niet formatteren.. want hij doet nix. Hij loopt vast..)
ik beschuldig je ook niet direct ergens van, ik wil je er slechts op wijzenen echt account sharing is het niet want toen ik da zei vanmiddag was alleen omdat ik toen ff weg was en mijn pa er verder aan ging werken..
De vraag is dus of dat ook gebeurt vanaf de CD, dat dit het geval zou zijn is een voorbarige conclusie aangezien booten vanaf de CD bijna altijd heel stabiel is.Awkwarding schreef op maandag 22 november 2004 @ 19:05:
[...]
(ik kan trouwens windows niet formatteren.. want hij doet nix. Hij loopt vast..)
Tenzij je dus echt een hardwareprobleem hebt....
Omdat het moederbord niet meer te krijgen was kreeg ik een andere type waardoor ik dus ook andere voeding en geheugen modules moest kopen