Sitecom + speedtouch

Pagina: 1
Acties:

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Ik had een speedtouch multi pc modem waar vier pc's op aan waren gesloten (een laptop). Gisteren heb ik een sitecom wireless router gekocht en een pcmia kaartje. Op de laptop kan ik wel internetten, maar ik kan geen netwerk maken. De drie andere computers wil ik gewoon op de speedtouch laten zitten. Hoe maak ik dan een netwerk, zodat ik de printer op een van de computers kan delen? Ik ben gister al de hele dag geprutst en de informatie die ik met de search gevonden hab kon ik ook niet veel mee.

Speedtouch-->sitecom wireless router - - -> draadloze laptop
|
|
3 bekabelde pc's

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• Felixje
Niemand?

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-03 19:29

redyak

Try and Fail

Dit is echt te weinig info, wij kunnen hier niet zien wat jij gedaan hebt.

Maar eerst heb je de laptop bedraad aangesloten en lukte het toen wel ?
ZO Ja dan zit het dus in je draadloze gedeelte. Handleidng gelzenen over MAC adressen toewijzen, WEP WPA enz.
Zo nee dan zit er misschien wat mis in de instelling van de PC's Vergeet ook niet dat je nu een router op een router hebt aangesloten

Succes

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 16:32

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die laptop en die PC zitten op een ander netwerk. In principe deelt die speedtouch ip adressen uit in de 10.0.0.XXX range, jouw sitecom wlan router krijgt nu dat IP adres toegekend. Hij gaat op zijn beurt weer een IP uitdelen aan je draadloze laptop (192.168.XXX.YYY gok ik).

Wat het makkelijkst is, is dat je die sitecom niet als router gebruikt (je hebt al een router). maar als wireless accespoint. Dan deelt de speeedtouch ook direct IP adressen uit aan de draadloze laptop en zit-ie in hetzelfde netwerk.

Een andere oplossing is alle PC's op de sitecom aan te sluiten (misschien door er een switch achter te hangen, als-ie maar 1 ethernet poortje heeft).

Hoe je pc's uit twee verschillende netwerken laat communiceren weet ik eigenlijk niet, maar ik zou er gewoon voor zorgen dat ze in hetzelfde netwerk zitten, twee routers is lastig en niet echt nodig.
ZO Ja dan zit het dus in je draadloze gedeelte. Handleidng gelzenen over MAC adressen toewijzen, WEP WPA enz.
Zo nee dan zit er misschien wat mis in de instelling van de PC's Vergeet ook niet dat je nu een router op een router hebt aangesloten
Als het in het draadloze gedeelte zou zitten, zou de laptop niet kunnen internetten...

[ Voor 17% gewijzigd door JvS op 18-12-2004 11:42 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Felixje
JvS schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 11:41:
Wat het makkelijkst is, is dat je die sitecom niet als router gebruikt (je hebt al een router). maar als wireless accespoint. Dan deelt de speeedtouch ook direct IP adressen uit aan de draadloze laptop en zit-ie in hetzelfde netwerk.
En hoe stel ik hem dan als acces point in? Daar staat nergens iets over in de handleiding. Het is een sitecom wl-026

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• redyak

redyak

Try and Fail

JvS schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 11:41:
Als het in het draadloze gedeelte zou zitten, zou de laptop niet kunnen internetten...
Hier heb je een waar punt. Ik dacht dat de PC's aan de Wireless zaten. Hierdoor zou het kunnen dat het de laptop wel kan communiceren met de Speetouch maar niet met de anderen omdat de beveiliging verkeerd zou staan.

Met jou verhaal zou ik gaan voor een statisch IP en subnet in de range die de speedtouch uitdeeld. Maar eerst ze allemaal op de WL aansluiten. En de WL alleen met Speedtouch. Maar dat wil hij niet voor vast want dan moet de printer in de meterkast :)

• redyak

redyak

Try and Fail

Die handleiding is wel even 27mb.
Heb je de kabel uit de speedtouch aangesloten op de WAN poort ?! Niet doen en gelijk in poort 1 t/m 4 stoppen. Dan fungeert hij als het goed is als switch. Dan nog eens proberen.

De handleiding downloaden en hfst 4.7.4. lezen :

"Routing Tables allow you to determine which physical interface address to use for outgoing IP data grams. If you have more than one routers and subnets, you will need to enable routing table to allow packets to find proper routing path and allow different subnets to communicate with each other"

• Felixje
Alles werkt nou perfect! :) :) :)
Ik heb gewoon DHCP uitgezet, en de speedtouch op lan 1 gezet.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• redyak

redyak

Try and Fail

Felixje schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 18:59:
Alles werkt nou perfect! :) :) :)
Ik heb gewoon DHCP uitgezet, en de speedtouch op lan 1 gezet.
En JvS en Redyak bedankt voor jullie moeite om mij te helpen !!!!! :) :) :) :*)

Pagina: 1