Hallo, je komt op het internet vaker sites tegen waar je je kan inschrijven en dat je mensen voor je moet laten stemmen. Als je nu een beetje wil valsspelen en je denkt ik ga nog eens stemmen dan komt er een boodschap op, Je hebt al eens gestemd. Nu ben ik er niet op uit dit te kraken ofzo, maar ik vroeg me gewoon af hoe dit werkte.
Met een IP-check en een cookie, als je er al vanaf jou IP is gestemd kan je niet nog een keer. Om mensen met een dynamisch IP ook tegen te houden wordt er ook een cookie op je PC gezet
.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Is alleen niet echt waterdicht, je kan het cookie verwijderen natuurlijk.. wel kan je in MySQL (bijvoorbeeld) alle ip nummers opslaan die gestemd hebben, en aan de hand daarvan dus kijken of diegene al gestemd heeft -- dit is natuurlijk ook niet 100% want mensen met een dynamisch ip die kunnen even opnieuw inbellen en ze hebben een ander IP.
Er is zover ik weet niet echt een 100% waterdichte manier.. maar met cookies is de meest eenvoudige...
Er is zover ik weet niet echt een 100% waterdichte manier.. maar met cookies is de meest eenvoudige...
Deze vraag had je ook kunnen oplossen met behulp van google.nl of de got engine. Verder is je topic start een beetje magertjes, ik zie bijv. totaal geen eigen resarch. Als je Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens doorleest dan weet je wat ik nu bedoel. Als je nog steeds niks kunt vinden, dan mag je een topic overwegen in PW maar dan moet je wel iets meer eigen inzet tonen.
Dit topic is gesloten.
![]()