Netwerkkaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gisteren liep mijn pc (pc1) vast toen ik internet explorer wilde openen. Met brute kracht mijn pc (pc1) uit moeten zetten. Hierna kon ik Windows niet meer opstarten.

Ik maar eventjes de netwerk kaart met de netwerk kaart van een andere pc (pc2) uitgewisseld. Hierna starte alles weer foutloos op.

Helaas werkte opeens het internet (ADSL) niet meer. Ik had wel verbinding. Ik naar KPN gebeld en een test account van hun gekregen. Ik kreeg met deze test account wel verbinding. Die mensen van KPN wisten het niet en zouden over 2 dagen terug bellen.

Vandaag (1 dag later) werkt het internet weer. Dus start ik pc2 maar eens op. Ik open internet explorer en de pc loopt vast. Na wat kloten krijg ik de pc weer opgestart. Het internet heeft weer niet gewerkt voor een paar uurtjes. Bij het internet protocol van de netwerk kaart (op pc2) zie ik:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~weeke027/1.JPG

Mag ik nu aannemen dat de netwerkkaart kapot is?? Of heb ik een ander probleem?

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:43
Ik denk dat het een ander probleem is.
Update in iedergeval even de Videokaart drivers.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:19
Dit zier er inderdaad heel wazig uit, maar wat gebeurd er als je ipconfig /all doet in een dosbox ?

• Edmund
  • Niet online
The_Greater schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:29:
Ik denk dat het een ander probleem is.
Update in iedergeval even de Videokaart drivers.
Het probleem deed zich als eerste voor op pc1. Ik denk niet dat het aan de videodrivers ligt. Nu het ik de netwerkkabel uitgetrokken en werkt alles perfect. Ook krijg ik in het venster de juiste cijfers te staan (ipv zoon gek plaatje)
TRAXION schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:30:
Dit zier er inderdaad heel wazig uit, maar wat gebeurd er als je ipconfig /all doet in een dosbox ?
Het veranderd niets aan het probleem.

Nunet ging eventjes goed. Ik kan andere pc's benaderen (via explorer). Ik sluit explorer af en open hem opnieuw en het gaat weer mis.

Zodra ik de netwerkkabel insteek EN internet explorer open gaat het voor 30% van de keren mis.

Edit:
Ik heb net andere kabel's geprobeerd en dit maakt niets uit. Pinnetjes in de kaart zitten op de juiste plaats. Ik zal er nog eens een andere netwerkkaart in gooien.

[ Voor 10% gewijzigd door Edmund op 21-11-2004 13:52 ]

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:19
Was ook niet een directe oplossing, maar een stukje extra informatie over je netwerk kaartje.

Via een dosbox hoeftie geen gui aan te roepen, dus zou je mischien de output kunnen posten ?
Heb je ook al op pyware gescanned ?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Is het niet een virus oid. die dit veroorzaakt?
Het lijkt me namelijk zeer sterk dat een brakke videokaart/netwerkkaart dit kan veroorzaken (correct me if i'm wrong)
Controleer eens of er geen vreemde software draait en doe anders eventjes een reinstall van windows.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Edmund
  • Niet online
TRAXION schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:53:
Was ook niet een directe oplossing, maar een stukje extra informatie over je netwerk kaartje.

Via een dosbox hoeftie geen gui aan te roepen, dus zou je mischien de output kunnen posten ?
Heb je ook al op spyware gescanned ?
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~weeke027/2.JPG
Ik heb al gecheckt op spyware en niets gevonden

Ik heb nu eventjes een andere netwerkkaart erin gedaan en het heeft zich NOG niet voor gedaan.
Wolfboy schreef op zondag 21 november 2004 @ 14:01:
Is het niet een virus oid. die dit veroorzaakt?
Het lijkt me namelijk zeer sterk dat een brakke videokaart/netwerkkaart dit kan veroorzaken (correct me if i'm wrong)
Controleer eens of er geen vreemde software draait en doe anders eventjes een reinstall van windows.
Een brakke videokaart lijkt met niet, omdat de netwerkkaart ook vaag doet in een andere pc. Dus denk ik dat de netwerkkaart toch kapot is. Echter krijg ik op andere plaatsen ook vage plaatjes. En ik weet inmiddels dat ze van msn messenger 6.2 af komen.

Edit:
En verder draait er geen vreemde software. Als ik msn messenger verwijder krijg ik die gekke plaatjes niet meer te zien. Dus eventjes de (waarschijnlijk kapote) netwerkkaart er weer in gedaan. En ben ik weer terug bij af. Dus ik schrijf de netwerkkaart maar af.

[ Voor 16% gewijzigd door Edmund op 21-11-2004 14:13 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Als het probleem meeverhuisd bij he verhuizen van je nic naar een andere pc dan is het toch wel duidelijk of niet dan ?

Netwerkkaart is gewoon brak, of de drivers daar van, want dat is de enige overeenkomst die beide pcs hebben en als een nieuwe netwerkkaart wel werkt dan denk ik dat je je kaartje als defect kan beschouwen.

• MelvinvdC
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 15:22
Dus koop gewoon ff een nieuwe netwerkkaart. Zo duur zijn die krengen nou ook weer niet.... (10 euro ofzo)

• Edmund
  • Niet online
Ze zijn inderdaad niet zo duur. En ik heb hier toch een reserve liggen. Maar ik vond het raar dat tevens het internet voor een tijd uitvalt als de pc vastloopt.
Pagina: 1