De FORM reset knop ter discussie

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:46

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
Ik vind 't echt een kansloos knopje. Je kan er alleen maar per ongeluk op drukken, en als ik iets anders wil invullen, vul ik wat anders in, en druk ik niet op reset =)

Wat vinden jullie er nou van?

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

nutteloos idd!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:23

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik dacht er van de week nog aan , doen ik zo'n automatisch gegenereerd formulier zag, het slaat inderdaad nergens op. Ik gebruik hem dan ook nooit, en heb hem nog nooit gebruikt bij het maken van websites.

[ Voor 7% gewijzigd door Johnny op 21-11-2004 14:51 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 18:28
Het is alleen handig bij het bewerken van een formulier. als je dan de verkeerde waarde invuld en je ramt op de reset knop komen de oude waarde's weer tevoorschijn.

Voor het wissen van de velden is het echter zwaar nutteloos en zorgt ie alleen maar voor problemen :)

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01-2025

6K

is ook zo...

idd wat mij betreft ook nutteloos

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Verwijderd

Dan gebruik je hem toch niet ? er zijn zo veel functies die in de eerste instantie niet handig lijken totdat je ze nodig hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 13:41 ]

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:53

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Het hangt af van de functie die je eraan hangt, of nog beter: de functie van het formulier. Als je iets invoert (dwz, de velden in beginsel nog allemaal leeg zijn), is het inderdaad niet zo handig. De knop zou hier dan ook weggelaten kunnen worden, gezien er toch geen cruciale informatie verloren kan gaan.

Echter, als je iets gaat _wijzigen_ (bijv. binnen een CMS), en je overschrijft per ongeluk belangrijke informatie, zou zo'n knop uitkomst kunnen bieden, zoals Morphine al zegt. Zo nutteloos is het dan helemaal niet.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Als je nog eens een discussie wilt starten, begin dan met een goede startpost. Geef wat argumenten vóór, wat argumenten tégen, en geef je eigen, onderbouwde mening. Op deze manier krijg je alleen maar one-liners. Dus tenzij andere gebruikers wat moeite gaan doen hun mening te onderbouwen, wordt dit topic helemaal niets.

De resetknop voegt functionaliteit toe, maar haalt er niets van weg. Ik gebruik de knop zelf niet vaak als developer, en helemaal nooit als gebruiker, maar dat doet er verder niet zoveel toe. Hij is op sommige manieren nuttig te gebruiken.

In sommige webapplicaties kan de knop wel degelijk nuttig zijn. Stel je voor dat je iets submit, op de volgende pagina het resultaat bekijkt, en weer "teruggaat" naar het formulier. Niet iedereen heeft hetzelfde begrip als jij. Als je teruggaat, staan alle zojuist ingevoerde waaden er weer. Misschien wil ik wel iets compleet anders gaan invoeren. Op zo'n moment is de reset-knop handig.

• apNia

apNia

Topicstarter
offtopic:
Wow Cheatah, nee, dat interesseert me nou werkelijk niks. Sorry als ik niet in de bui ben om een heel raport er over te schrijven, maar sommige mensen hebben daar geen zin in om een discussie op gang te brengen.

Als ik er van OVERTUIGD was dat het geen functionaliteit had had ik geeneens een topic aangemaakt. In mijn 8 jaar webdesign-ervaring heb ik dat ding nog nooit nuttig gevonden, puur uit 'protocol'. Echter, Prammenhanger maakt een goed punt. Ik gebruik altijd CTRL+Z though. Maar voor een CMS kan 't wel weer fijn zijn. Meeste "domme" gebruikers zouden dan echter denk ik de pagina opnieuw laden. 't Blijft voor m'n gevoel vrij nutteloos. Tot op heden had ik 't idee dat de reset-knop gewoon alle velden leegmaakte.

[ Voor 6% gewijzigd door apNia op 21-11-2004 14:17 ]

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:53

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

apNia schreef op zondag 21 november 2004 @ 14:17:
Wow Cheatah, nee, dat interesseert me nou werkelijk niks. Sorry als ik niet in de bui ben om een heel raport er over te schrijven, maar sommige mensen hebben daar geen zin in om een discussie op gang te brengen.
Helaas voor jou is dat wel de bedoeling van een topic in W&G. Je hoeft geen rapport te schrijven, maar deze TS is idd wel erg summier. Jammer dat sommige replies nog net een stapje verder gaan (Mir e.c.).
Meeste "domme" gebruikers zouden dan echter denk ik de pagina opnieuw laden.
Ik denk dat de 'domme gebruiker' juist waarde hecht aan een reset-knop. Enkel moet je dan wel de value goed definieeren. "Reset" zal minder informatie bieden dan "Originele waarden herstellen".

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• apNia

apNia

Topicstarter
Ja weet ik, maar in die zin is 't beetje een lost cause. AFAIK gebruiken devvers 'm niet zo vaak. In die zin wel weer jammer =)

• Michali
  • Laatst online: 22-03 18:12
Omdat hij niet vaak gebruikt wordt hoeft hij niet gelijk kans en nutteloos te zijn. Wat jij niet bruikbaar vind is voor iemand anders mischien juist erg handig. Laat dat knopje toch lekker in zijn waarde ;)

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
het is handiger indien je 'n soort van CMS hebt, het knopje een 'revert' functie heeft ipv 'clear all fields' als je begrijpt wat ik bedoel :)

• apNia

apNia

Topicstarter
Ze hadden 't gewoon 'restore' moeten noemen =)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:19
WTF is =) :? :/

* Willem sluit zich even bij Cheatah aan wat betreft inhoudelijkheid van dit topic.

Ok, als je 't zo wilt: Nutteloos.
Zo. Slotje?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:00

crisp

Devver

Pixelated

apNia schreef op zondag 21 november 2004 @ 14:17:
offtopic:

[...]
Fijn dat je er zo over denkt, hoef ik ook geen complete uitleg bij dit slotje te geven...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.