Toon posts:

videokaart geeft raar beeld na aansluiten op andere monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een acerview 76c monitor. een mooie monitor. ik heb mijn computer bij een kennis geupdated en op zijn beeldscherm was alles goed. thuisgekomen mijn eigen monitor weer aangesloten en ik kreeg een zwat/witte achtergrond. sommige icoontjes zijn echter gekleurd. als ik met mijn muis over deze icoontjes ga, worden ze zwart. kan iemand mij uitleg geven. (ook een andere monitor aangesloten en daar hetzelfde euvel ondervonden) ik 'draai' onder windows xp.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:54

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Check of je monitor drivers heb geinstalleerd, en uninstall deze aangezien dit misschien voor de andere type monitor van je kennis is.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Verwijderd

Ik denk eerder dat het aan de videodrivers ligt aangezien het bij een andere monitor ook is.

Verwijderd

Topicstarter
Trinsec schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:06:
Check of je monitor drivers heb geinstalleerd, en uninstall deze aangezien dit misschien voor de andere type monitor van je kennis is.
ik heb dat gedaan
hij geeft aan: NVidia Riva 128/128zx
is dat voldoende voor mijn beeldscherm?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:30:
Ik denk eerder dat het aan de videodrivers ligt aangezien het bij een andere monitor ook is.
ik heb dat gedaan

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:04
verander die titel es, als ik zeg dat ik pijn heb weet de dokter ook niet genoeg

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:48:
[...]

ik heb dat gedaan
Zo kun je dat niet zien, je moet kijken of de drivers goed zijn geinstalleerd en of de kleurdiepte, refreshrate en resolutie goed staan ingesteld.

[ Voor 26% gewijzigd door TERW_DAN op 21-11-2004 13:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Trinsec schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:06:
ik heb dat gedaan

Verwijderd

Topicstarter
Yofresh_750 schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:49:
verander die titel es, als ik zeg dat ik pijn heb weet de dokter ook niet genoeg
ik zou de titel wel willen veranderen, maar weet net goed hoe ik verder moet.
het vervelende is dat ik een leek ben op computergebied en hoorde dat de experts bij tweakers eventueel verder zouden kunnen helpen. We hebben alles geprobeert. de instellingen bij langs gelopen en niets helpt. ook een driver van Acer, zij het met een andere nummer, geinstalleerd. de resolutie, kleurdiepte is goed ingesteld. heb zelfs de videokaart uit de computer gehaald en er opnieuw ingestoken. ook de verbindingen bekeken.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik krijg het idee dat je videokaart kapot is.
Pak er eens een knoppix cdtje bij en start daar mee op en kijk of je daar hetzelfde hebt, als dat zo is zou je videokaart best eens stervende kunnen zijn.

Je topictitel kun je ook niet veranderen, dat kan enkel een mod doen. report het topic gewoon even met Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif en dan wordt het wel opgepikt. (dat had yofresh_750 zelf ook kunnen doen).

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 21 november 2004 @ 14:46:
Ik krijg het idee dat je videokaart kapot is.
Pak er eens een knoppix cdtje bij en start daar mee op en kijk of je daar hetzelfde hebt, als dat zo is zou je videokaart best eens stervende kunnen zijn.

Je topictitel kun je ook niet veranderen, dat kan enkel een mod doen. report het topic gewoon even met [afbeelding] en dan wordt het wel opgepikt. (dat had yofresh_750 zelf ook kunnen doen).
als mijn videokaart stuk is, kan ik dan wel in windows media een afleverig van bv. kopspijkers bekijken? ik heb zojuist een gedeelte van een aflevering bekeken met kleuren.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:12:
[...]

als mijn videokaart stuk is, kan ik dan wel in windows media een afleverig van bv. kopspijkers bekijken? ik heb zojuist een gedeelte van een aflevering bekeken met kleuren.
kans dat je dat lukt is erg klein.

Ik zou nu meer verwachten dat je windows gewoon beetje fucked up is. Probeer die eens te herinstalleren :)

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:17:
[...]

kans dat je dat lukt is erg klein.

Ik zou nu meer verwachten dat je windows gewoon beetje fucked up is. Probeer die eens te herinstalleren :)
ga ik doen
bedankt
Pagina: 1