Toon posts:

slechte data overdracht naar netwerkprinter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 3 pc's in een netwerk hangen en een lexmark optra color 1200 met ingebouwde printserver.
deze hangen allemaal aan een router die dhcp ip adressen uitdeelt in de range 192.168.0.x 255.255.255.0
Printer heeft een fixed ip adres 192.168.0.254 255.255.255.0
het probleem is dat als ik een print job naar de printer stuur dat er maar 128k per 10 a 20 seconden wordt verstuurd, dit is erg langzaam.

Kan mij iemand helpen dit op te lossen?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:37
Is het niet gewoon het probleem van de printer? Zit er bijvoorbeeld geen geheugen in o.i.d. waardoor deze gewoon niet in staat is meer te verwerken? Met zo weinig info kunnen wij ook niet veel helpen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:23

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als je 10 mbit hebt kan dat kloppen .

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:30:
Is het niet gewoon het probleem van de printer? Zit er bijvoorbeeld geen geheugen in o.i.d. waardoor deze gewoon niet in staat is meer te verwerken? Met zo weinig info kunnen wij ook niet veel helpen.
er zit 64 mb geheugen in en 4 mb flash... netwerk kaart staan ingesteld op 100mb

Verwijderd

stel die netwerk kaarten eens in op 10mbit, werkt dat wel is het of een netwerkkaart probleem of het ligt aan de kabel

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 00:16:
stel die netwerk kaarten eens in op 10mbit, werkt dat wel is het of een netwerkkaart probleem of het ligt aan de kabel
heb ik al geprobeert, het moet ook een strait kabel zijn, want ik ga van een layer 2 (router met switchpoort) naar layer 3 device ( printer)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:30:
[...]

heb ik al geprobeert, het moet ook een strait kabel zijn, want ik ga van een layer 2 (router met switchpoort) naar layer 3 device ( printer)
NOFI, maar dat heeft vrij weinig met layers te maken :) Ligt des te meer aan het type kabel dat er aan hangt. Als je Cat 3 aan je printer hebt hangen zal ie idd niet veel verder komen dan 10mbit. Indien cat5: probeer eens een andere Cat 5 kabel. En hoe staat je router ingesteld, en wat voor routeris het? 3Com switches werken niet helemaal lekker met auto-sensing heb ik me laten vertellen, wellicht dat dat ook voor je router geldt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

The_Eagle schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:45:
[...]

NOFI, maar dat heeft vrij weinig met layers te maken :) Ligt des te meer aan het type kabel dat er aan hangt. Als je Cat 3 aan je printer hebt hangen zal ie idd niet veel verder komen dan 10mbit. Indien cat5: probeer eens een andere Cat 5 kabel. En hoe staat je router ingesteld, en wat voor routeris het? 3Com switches werken niet helemaal lekker met auto-sensing heb ik me laten vertellen, wellicht dat dat ook voor je router geldt.
en je hebt natuurlijk ook de "zelf"(buurman mag ook) geknepen 1:1 kabeltjes waar geen rekening gehouden wordt met de aderparen

je hub/printer wil dan ook wel eens terugschakelen naar 10 Mbit
of je dataverkeer wordt gewon prut.

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 22-11-2004 18:49 ]

Iperf

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 15:50
The_Eagle schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:45:
[...]

Nou... waar jij het over hebt is weer layer 1 ;)

Euhm zoals hier al gezegd is, probeer eens een andere kabel. Wil dat nog niet lukken kom je hier weer even terug..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al verschillende kabels gebruit, cross strait (allemaal cat5 twisted pair)
zelfgeknipt en originele kabels, maakt niet uit.

router is een netgear rp114 nooit problemen mee gehad.

snelheid van de printer is fixed 100

• Koffie
  • Laatst online: 19:23

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dat die printer een 100Mb post heeft, is leuk .. maar zit je niet gewoon tegen de limieten van je printer aan en/of de spooler van je server/workstation ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• leuk_he
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Gaat hij wel "snel" als je hem aan een PC koppelt met een parralle kabel en dan "deelt" zo kom je er mischine achter waar de bottlenck nou eigenlijk ligt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 14:08:
Dat die printer een 100Mb post heeft, is leuk .. maar zit je niet gewoon tegen de limieten van je printer aan en/of de spooler van je server/workstation ?
Deze printer heb ik gekregen van mijn werkgever, hij heeft het daar in een grote omgeving perfect gedaan... (hij is van de hand gedaan wegens overstap naar HP).
Pagina: 1