Het nut van downloaden via steam?

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TygeR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 16:23
Hallo,
Ik heb onlangs HL2 gekocht. na het invoeren van de cdkey in steam wordt er gezegd dat je hierna overal waar je maar wilt op jouw account hl2 kan downloaden en spelen. nu zit ik hier bij mijn vriendin met mijn laptop met het idee om hl2 even te laten zien. ik heb mijn dvd niet bij me maar dat is met steam geen probleem meer want je kan immers overal je games downloaden. na 3 uur downloaden isie eindelijk binnen en kan ik op play game klikken. tot mijn grote verbazing verschijnt het bericht dat hij de dvd niet kan vinden en dat HL2 daardoor niet gestart kan worden. Nu vraag ik mij af wat is dan het nut van downloaden via steam als je toch de orginele dvd nodig hebt om te kunnen spelen? (installeren vanaf dvd gaat naar mijn weten namelijk nog altijd sneller dan downloaden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen goeie crack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:20

UTM

Ik denk, denk ;), dat ze met het downloaden via steam illigale versies van het spel willen voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-10 17:13

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Krijg je dit bericht?

“Please install Half-life 2 Retail Standard before continuing. Installation of Half-life 2 Retail Standard is required before continuing. Please insert your Half-life 2 Retail Standard CD/DVD into the drive and select ‘install’ from the autorun menu.”

Zo ja,probeer dan ff:

If you are still encountering this error please exit Steam, open the Steam folder on your hard drive (the default location is C:\Valve\Steam) and delete the ClientRegistry.Blob.

Once this file has been deleted restart Steam. After a short update you should be able to log in and play properly.

Dat hielp iig bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Laatst online: 19-10 08:18
Freddy_Fish schreef op zondag 21 november 2004 @ 12:48:
Krijg je dit bericht?

“Please install Half-life 2 Retail Standard before continuing. Installation of Half-life 2 Retail Standard is required before continuing. Please insert your Half-life 2 Retail Standard CD/DVD into the drive and select ‘install’ from the autorun menu.”

Zo ja,probeer dan ff:

If you are still encountering this error please exit Steam, open the Steam folder on your hard drive (the default location is C:\Valve\Steam) and delete the ClientRegistry.Blob.

Once this file has been deleted restart Steam. After a short update you should be able to log in and play properly.

Dat hielp iig bij mij.
ja, maar nog steeds met de DVD...
en dat is juist het punt van de topic starter

ikzelf had ongeveer hetzelfde, ik had hem gepreload en heb de DVD gekocht voor de key.
ik denk 'key invoeren en spelen' maar toen bleek dat ik DVD er ook in moest doen.

ik zit nu nogal in dubio of ik de illigale versie zal gaan downloaden van CS:source of niet, want ik vind het super vervelend om die DVD de hele tijd in me drive te moeten hebben

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
Dat is best wel irritant ja. Sowieso zijn CD checks meestal nogal nutteloos (een noCD crack is altijd binnen de kortste keren beschikbaar) en uiterst irritant. Ik heb HL2 nu ook op mijn laptop geinstalleerd, maar om 't te kunnen spelen moet ik dus altijd m'n DVD meenemen. En dat vind ik flink onpraktisch.
Daarnaast wordt het nog vervelender als je meerdere games hebt met een CD check, dan mag je continu de CD verwisselen als je een andere game wilt spelen.

Van mij mogen ze die CD checks wel eens afschaffen. Als kopieerbeveiliging is 't allesbehalve waterdicht, en er bestaat allang een veel betere en niet onpraktische anti-kopieer beveiliging in de vorm van CD keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TygeR
Freddy_Fish schreef op zondag 21 november 2004 @ 12:48:
Krijg je dit bericht?

nee ik krijg gewoon de melding "no disk inserted.", met als keuze opties opnieuw en annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devil N schreef op zondag 21 november 2004 @ 12:52:
Dat is best wel irritant ja. Sowieso zijn CD checks meestal nogal nutteloos (een noCD crack is altijd binnen de kortste keren beschikbaar) en uiterst irritant. Ik heb HL2 nu ook op mijn laptop geinstalleerd, maar om 't te kunnen spelen moet ik dus altijd m'n DVD meenemen. En dat vind ik flink onpraktisch.
Daarnaast wordt het nog vervelender als je meerdere games hebt met een CD check, dan mag je continu de CD verwisselen als je een andere game wilt spelen.

Van mij mogen ze die CD checks wel eens afschaffen. Als kopieerbeveiliging is 't allesbehalve waterdicht, en er bestaat allang een veel betere en niet onpraktische anti-kopieer beveiliging in de vorm van CD keys.
je kunt toch ook deamon-tools gebruiken?
DAEMON Tools is a virtual cd/dvd-rom emulator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TygeR
op mijn normale pc vind ik het gebruik van deamon tools idd geen probleem maar op een laptop met 30gig schijfruimte wordt het lastig. en dan nog een punt ik heb hier de dvd niet tot mijn beschikking. dus een image maken zal ook niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Laatst online: 19-10 08:18
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 12:57:
[...]

je kunt toch ook deamon-tools gebruiken?

[...]
securerom (progsel dat gebruikt word om Cd/dvd te beveiligen) detecteerd dit en geeft dan nog zo'n error

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BasieP schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:05:
[...]

securerom (progsel dat gebruikt word om Cd/dvd te beveiligen) detecteerd dit en geeft dan nog zo'n error
wazig :/

ik kan best begrijpen dat mensen €40 voor een spel neerleggen en dan deamon-tools gebruiken om de cd niet te beschadigen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TygeR
heeft er verder iemand een idee zodat ik toch vandaag deze game nog kan laten zien zonder de dvd. ik ben een beetje huiverig geworden voor een heleboel no cd patches die worden aangeboden omdat er nogal wat nepperds bij zitten die je cd-key en je gebruikers naam en wachtwoord jatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:35
best wel nutteloos ja als ze eerst lullen dat je het overal kan spelen en dan nog een DVD check nodig hebben.... en ook nog 10 minuten bezig met validaten voor je mag spelen. Beetje jammer ja.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hele verhaal werkt wel als je de game met je Credit Card via Steam had besteld. Zoals Johan Cruijf al zei; Elk voordeel, heb zen nadeel. Met steam: geen cd nodig, maar je krijgt ook geen cd/dvd. Zonder steam wel cd nodig, maar dan heb je ook je cd/dvd.......... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weiger Steam op mijn computer. Wat is dat toch de meest grote rotzooi aller tijden zeg :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-10 13:47
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:58:
Dat hele verhaal werkt wel als je de game met je Credit Card via Steam had besteld. Zoals Johan Cruijf al zei; Elk voordeel, heb zen nadeel. Met steam: geen cd nodig, maar je krijgt ook geen cd/dvd. Zonder steam wel cd nodig, maar dan heb je ook je cd/dvd.......... :)
Als je met je in de winkel gekochtte key een steam account aanmaakt is dat toch wel voldoende. Nu moet je elke x die stomme dvd erin hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 14:16:
Ik weiger Steam op mijn computer. Wat is dat toch de meest grote rotzooi aller tijden zeg :r
Dan ga ik eventjes lekker het tegenovergestelde zeggen, ik vind het heel erg prettig! Vind het heel makkelijk met de game console window, gewoon een mod downloaden, komt er automatisch bij. Niks restart van steam, staat er zo bij, starten en dan server kiezen. Huppa, spelen :) .

Maarja, dat vind ik dan hè.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TygeR
Ik heb ook helemaal geen problemen met steam dat vind ik perfect. ik baal er alleen van dat ik die stomme K*T dvd telkens bij me moet hebben en in de drive moet stoppen als iemand hier wat voor weet. laat het mij dan ff weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:25

Bezulba

Formerly known as Eendje

tjah je moet bij 99 van de 100 spellen je cd/dvd in je speler hebben zitten.... dat is al zo sinds the dawn of time, en dat zal nog wel even zo blijven. Dat je gewend ben om fijn met je illegale versies zonder cdtje te kunnen spelen is natuurlijk niet een ervaring die strookt met de werkelijkheid.

je hebt hl2 gekocht op dvd, dus moet je de dvd gebruiken als je wil spelen. sim-pel. het zou je trouwens ook 3 uur downloaden gescheeld hebben.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yonni schreef op zondag 21 november 2004 @ 14:56:
[...]

Dan ga ik eventjes lekker het tegenovergestelde zeggen, ik vind het heel erg prettig! Vind het heel makkelijk met de game console window, gewoon een mod downloaden, komt er automatisch bij. Niks restart van steam, staat er zo bij, starten en dan server kiezen. Huppa, spelen :) .

Maarja, dat vind ik dan hè.
ochja, ieder zijn mening natuurlijk :) maar ik heb Steam sinds het begin (is 1 van de 2 redenen dat ik met Counter-Strike ben gestopt) en toen was het gewoon heel erg. Nu zie je dat de servers op sommige belangrijke momenten te zwaar belast zijn en mijn Friends scherm doet het ook nog steeds niet... maar als je dat soort onvolkomendheden door de vingers wil zien is er geen probleem inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:59

Twhomp

Stayin' Alive

Maar je zou toch kunnen verwachten dat, ook al heb je het spel via DVD geinstalleerd, je "tegemoet gekomen moet worden" dat je het spel zonder DVD kan spelen.

Ik bedoel: de mogelijk het zonder DVD te spelen is er: je koopt m via internet. Koop je m in de winkel op DVD, dan word je extra gestraft met continu die DVD in je speler. En ik ben bang m te beschadigen.

En je hebt het spel geregistreerd. Je hebt dat un-encrypten moeten afwachten. Je hebt een account moeten aanmaken. Ik vind het controle genoeg.

Nee, ik ben blij als er een No-CD No-DVD patch uit is, die met Steam werkt: heel veel spellen heb ik legaal, maar gepatchd. Ik vind dat ook mijn goed recht.

(Trouwens, ik vind sowieso vaak dat de "goede" mensen (die het spel kopen dus) gestraft worden, terwijl de "fouten" mazzel hebben. Die kunnen intro-filmpjes skippen, no-cd, betalen niet. Kopieerbeveilingen zijn dus alleen maar irritant voor degenen die er geen last van zouden moeten hebben 8)7 )

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind ook super irritant heb ook orginele HL2 dvd maar heb met verschillende proggies iso's gemaakt maar nix werkt goed als ik ze laad met daemontool. echt vervelend hoop dat iemand met een oplossing kan komen in de tussen tijd blijf ik er naar zoeken!

en ik heb nu ook weer voor de 2e keer dat hij zegt van please wait while steam verfies game files validatie Half-life 2 fiels (1of1)
vet gaar duurd best lang zijn dat soort update's ofzo?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TygeR
Pitbull kijk uit met het zoeken naar niet te vertrouwen no-cd/dvd patches er zijn er nog al wat in omloop die je cdkey en account gegevens leachen zodat iemand anders jou cd-key kan gebruiken en jij je account niet meer. nog even een een reactie op iemand die suggereerde dat deze frustratie komt uit het feit dat ik alleen maar illegale spellen gewend zou zijn. dit is dus volkomen onzin! punt1: Ik ging er vanuit dat je hem zonder dvd zou kunnen spelen omdat ze je de mogelijkheid geven het spel overal te downloaden en omdat ik hiervan momenteel het nut dus niet meer van in zie. en punt2: ik ben gewend om spellen zo snel als dat dat kan meestal een paar dagen na release met een no cd-patch te bewerken zodat mijn cd's en dvd's veilig op de plank kunnen blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 20:08
eendje schreef op zondag 21 november 2004 @ 15:23:
tjah je moet bij 99 van de 100 spellen je cd/dvd in je speler hebben zitten.... dat is al zo sinds the dawn of time, en dat zal nog wel even zo blijven. Dat je gewend ben om fijn met je illegale versies zonder cdtje te kunnen spelen is natuurlijk niet een ervaring die strookt met de werkelijkheid.

je hebt hl2 gekocht op dvd, dus moet je de dvd gebruiken als je wil spelen. sim-pel. het zou je trouwens ook 3 uur downloaden gescheeld hebben.
Sorry, maar ik heb zat legale spellen, en ook bij die legale spellen geef ik er de voorkeur aan om een NoCD crackje te installeren, zodat ik niet continu met die CD's/DVD's hoef te rotzooien. Meestal is de dag na de release van een game al een NoCD patch verkrijgbaar, wat dat wel zo makkelijk maakt. Er zijn zelfs de nodige games die later in een patch de CD check verwijderen (denk Quake 3, UT2004, etc). Dat laatste geeft ook al aan dat de developers niet echt veel waarde hechten aan die CD checks. Misschien dat ze alleen maar toegevoegd worden om de uitgevers tevreden te stellen.

Hoe dan ook, met Half-Life 2 is het wat lastiger, aangezien 't schijnbaar niet zo makkelijk is als eventjes de EXE file cracken. Daarnaast zijn er dus veel zogenaamde cracks beschikbaar die trojans bevatten die je cdkey en/of Steam account jatten. Hier baal ik wel flink van, want zo nu en dan eventjes CS'en op mijn laptop zit er nu niet echt in. Ik zou dan iedere keer m'n HL2 DVD mee moeten nemen, maar je zult altijd zien dat je 'm vergeet wanneer je 'm nodig hebt. En dan heb ik het nog niet eens gehad over beschadigingen of kwijtraken. Ik ga dat niet riskeren in ieder geval.
Pagina: 1