Toon posts:

[XP-SP2] Automatisch proxy/wg instellingen laten wijzigen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb het volgend probleem: Ik heb een laptop van mijn werk die ik ook kan meenemen naar huis om daar wat verder te werken. Als ik thuis ben zijn er een aantal instellingen die ik telkens moet veranderen (bvb. de proxy instellingen, werkgroep-instellingen, ...).

Graag had ik ergens een tooltje gehad waarmee ik de wijzigingen in m'n systeem kan achterhalen en die dan op de één of andere manier een batch of register of .... maakt waarmee ik gemakkelijk kan switchen tussen beide configuraties.

Hopelijk kan iemand me helpen, als jullie andere ideën hebben dan hoor ik het wel.

bedankt,

Rob

Verwijderd

Je kunt toch gewoon een ander hardware profiel maken?

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09-2025
Ik heb vroeger nog wel eens gehoord van een tooltje waarmee je verschillende netwerken kon instellen. Je kon toen in dat programma de verbinding aanklikken die je wou en toen werden alle instellingen automatisch aangepast. Maar hoe het heet :?

Verwijderd

Dupje schreef op zondag 21 november 2004 @ 12:06:
Ik heb vroeger nog wel eens gehoord van een tooltje waarmee je verschillende netwerken kon instellen. Je kon toen in dat programma de verbinding aanklikken die je wou en toen werden alle instellingen automatisch aangepast. Maar hoe het heet :?
[search=netswitcher] ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

robtje,

Welkom op GoT :)
Op GoT hebben we wat regeltjes opgesteld waar een topic aan moet voldoen - kortweg komt het er op neer dat we van jou dit verwachten:
  • Eigen inzet - namelijk dat je zelf eerst even probeert je probleem op te lossen door wat logische dingen te proberen en gewoon eens te zoeken op Gathering of Tweakers.net danwel Google. Vertel ook altijd wat je dan geprobeerd hebt en waaom dat gene niet werkte :)
  • Dat je een goede topic titel kiest die je probleem kort omschrijft. 'Register tooltje' doet dat niet echt - bovendien verwachten wij in Windows Operating Systems dat je altijd je Windows versie in de topic titel zet.
  • Dat je helder en duidelijk vertelt wat je probleem is. Welke instellingen verwacht je precies?
Ik ga even je topic titel aan passen - vertel jij nog even welke Windows versie je gebruikt? :)

Verder kan je misschien het beste eens kijken naar een tooltje als Netswitcher - of als je het manueel wilt doen is misschien 'regmon' een goed uitgangspunt :)

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 12:05:
Je kunt toch gewoon een ander hardware profiel maken?
Dat is veel te omslachtig. Je kan daar veel beter een ander tooltje voor gebruiken zoals IP Switcher

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor alle snelle antwoorden.

Elevator, bedankt om me op een vriendelijke manier duidelijk te maken dat mijn bericht niet duidelijk genoeg was!

Ik werk dus met WINDOWS XP PROFFESIONAL sp2. Ik heb al op google gezocht naar tooltjes om het register te vergelijken, en ik heb er ook al enkele gevonden, maar het probleem was altijd dat je wel kon vergelijken, maar dat er geen mogelijkheid was om daaruit een .reg bestandje te laten maken.

euss: bedankt voor je antwoord, ik zal eens kijken wat ik met dat tooltje kan doen!

Duimbrace, Dupje en Syphon, ook bedankt voor jullie antwoord!

Rob

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
En dat je SP2 hebt ook even in de titel erbij gedaan :)

Verwijderd

Topicstarter
euss: Inderdaad, het lijkt wel dat ik met dit tooltje zal kunnen doen wat ik moet doen! :D .

Bedankt voor jullie hulp! _/-\o_
Pagina: 1