Dit is het 1e (en hopelijk niet laatste deel) van "Welke Video kaart heb ik nodig"
Doel: Adviezen geven over welke video kaart iemand nodigt heeft om een bepaalde taak uit te voeren.
Het is niet de bedoeling om gewoon over achter te zetten, 'met een X800 trek je dat wel. ' maar m opbouwende critiek te geven, en voor en tegens geven.
Dit is ook geen ATI vs Nvidia Topic, hoewel het wel zo is dat voor sommige aplicaties nVidia beter is dan ATI, en andersom, houd hier dus toch even rekenning mee.
Manier van Posten
Vraag: My System Specs:
AMD Athlon XP 2400+ @ 2Ghz
768MB DDR 266
Elitegroup k7vta3v5.0c mobo (agp 4x)
Enlight 420watt voeding (post ook je voeding erbij, sommige planken vragen veel stroom)
2x 80GB WDC HD's
Current Video kaart: SIS 6326 8mb (sry me video kaart is kapot dus ff oude erin
en na de specs vermelden wat je ermee draait, en wat je ermee wil gaan doen, bv. ik wil vooral 3dmax gaan doen en niet zo veel games, welke kaart heb ik nodig? en miss. budget
Manier van Posten
Antwoord:
@ poster (of quote)
ok voor het draaien van 3dmax, heb je geen ultra kaart nodig, dus om die en die reden raad ik je aan een ATI 9600Se (ik zeg maar wat)
Post niet meteen het aller duurste. dat werkt altijd wel
het is ook verstandig om miss de kosten neer te zetten.
Manier van posten
Review:
Heb deze specs:
768MB DDR 266
Enlight 420watt voeding (
2x 80GB WDC HD's
Video kaart die ik gekocht heb (al had)
Draait soepel (miss paar benchmark testes erbij), wat vind je van de beeldkwaliteit, driver, overklok mogelijkheden (niet percee) en de plank zelf (uiterlijk, koeling etc.) zou je deze kaart van deze fabrikant aanraden aan iemand/voor bepaalde taken? ook graag hoeveel die gekost heeft.
Ok nu we dat allemaal weten kunnen we beginnen.
Doel: Adviezen geven over welke video kaart iemand nodigt heeft om een bepaalde taak uit te voeren.
Het is niet de bedoeling om gewoon over achter te zetten, 'met een X800 trek je dat wel. ' maar m opbouwende critiek te geven, en voor en tegens geven.
Dit is ook geen ATI vs Nvidia Topic, hoewel het wel zo is dat voor sommige aplicaties nVidia beter is dan ATI, en andersom, houd hier dus toch even rekenning mee.
Manier van Posten
Vraag: My System Specs:
768MB DDR 266
Enlight 420watt voeding (post ook je voeding erbij, sommige planken vragen veel stroom)
2x 80GB WDC HD's
Current Video kaart: SIS 6326 8mb (sry me video kaart is kapot dus ff oude erin
en na de specs vermelden wat je ermee draait, en wat je ermee wil gaan doen, bv. ik wil vooral 3dmax gaan doen en niet zo veel games, welke kaart heb ik nodig? en miss. budget
Manier van Posten
Antwoord:
@ poster (of quote)
ok voor het draaien van 3dmax, heb je geen ultra kaart nodig, dus om die en die reden raad ik je aan een ATI 9600Se (ik zeg maar wat)
Post niet meteen het aller duurste. dat werkt altijd wel
Manier van posten
Review:
Heb deze specs:
768MB DDR 266
Enlight 420watt voeding (
2x 80GB WDC HD's
Video kaart die ik gekocht heb (al had)
Draait soepel (miss paar benchmark testes erbij), wat vind je van de beeldkwaliteit, driver, overklok mogelijkheden (niet percee) en de plank zelf (uiterlijk, koeling etc.) zou je deze kaart van deze fabrikant aanraden aan iemand/voor bepaalde taken? ook graag hoeveel die gekost heeft.
Ok nu we dat allemaal weten kunnen we beginnen.