Toon posts:

Codec probleem na hardware ingreep

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi!
ik krijg dus sinds gisteren gee geluid meer uit mijn pc. of ik de speakers (logitech Z640 5.1) nou op onboard sound zet of niet, werkt niet.
als ik in WMP een bestandje afspeel, gaat ie automatisch zoeken naar een codec staat eronder... maar die vindt hij dan niet... dan zie ik all1 beeld maar geen geluid.

gister heb ik mijnm 2 Z640 sets op elkaar aan te sluiten... dmv blokjes die je in je geluidskaart doet, en dan wordt 1 poort 2...

Afbeeldingslocatie: http://img113.exs.cx/img113/9913/plug.jpg
zo'n ding dus...

nu er natuurlijk niet 2 naast elkaar passen op je geluidskaart, had ik een klein jack man - jack vrouw verlengkabeltje gemaakt. sinds die erop zat heb ik geen geluid meer. den kdat daar binnen iets mis is gegaan met de verbindingen... kortsluiting?

hoop op hulp :),

mvg Sebastiaan

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Om te beginnen: het lijkt me sterk dat jet player de codec niet meer kan vinden omdat je met kabeltjes heb ligt stoeien :)...

Begin eens met een geluidsbestand te testen wat geen foutmeldingen geeft en dat het eerst ook gewoon goed deed...

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-07 12:04

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Je hebt iets gedaan met de hardware en nu ligt de software dwars? :?

Post eens wat meer info: doen je luidsprekers het wel? Wat gebeurt er als je een koptelefoon in je soundcard druk? Wat gebeurt er als je een wavje naar je soundcard stuurt?

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

Verwijderd

Topicstarter
hoi,
de speakers zijn 100% ok, draai nu muziek via mn discman...
maarja. als ik er een koptelefoon indruk hoor ik nog niks, hoe ik een wavje moet sturen weet ik niet... :S

mvg

• Cpt.Morgan
Hij bedoeld gewoon dat je een *.wav bestand afspeelt in Windows Mediaplayer (bijvoorbeeld), het liefst eentje uit de c:\windows\media map, want die moeten het altijd doen in windows (aangezien ze tegelijk ermee geinstalleerd worden). Op die manier weet je zeker dat je geen codec-probleem hebt, maar het echt aan je hardware ligt...

En daarom ook een paar vraagjes:

- staat je geluid niet 'gedempt' in de volume control van windows?
- welke mediaplayer gebruik je?
- wat voor bestand probeer je af te spelen dat een foutmelding geeft?

[ Voor 25% gewijzigd door Cpt.Morgan op 21-11-2004 18:05 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:29
[semi-offtopic]
Dat plugje is mono? Dan verlies je dus je stereogeluid...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
klopt, die op de foto is mono :) mijne zijn iets anders en stereo...

mvg

• Cpt.Morgan
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 10:32:
klopt, die op de foto is mono :) mijne zijn iets anders en stereo...

mvg
En voor de rest is het probleem opgelost? Zo niet, zie de suggesties 2 posts naar boven, indien wel: dan vinden veel mensen hier het wel prettig om te afloop te horen :) ....

Verwijderd

Zoek het nou eerst eens bij de codec, de *.wav test vind ik helemaal geen verkeerde. Verder kennen wij op got de :S smiley niet, dus die hoef je al helemaal niet in een topictitel te gebruiken. ;)
Pagina: 1