Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

LCD java/VB code

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
1st: het enige wat ik van electronica afweet is dat het stroom nodig heeft en die AC of DC kan zijn ;-)

2nd: ik ben programmeur en daar wil ik op focussen.

Ik wil mij een LCD schermpje kopen (usb ding, gewoon aansluiten en klaar). Maar dat moet mijn dingen afbeelden. Desnoods een ping pong spelletje, whatever.

Maar euh, ik heb nog nooit met externe dingen geprogrammeerd.
Werkt zoiets met seriele communicatie waar je een socket opent en wat signaaltjes stuur of is dat iets moeilijker?

Kan iemand hier een beetje toelichting geven voor een niet elektronicus.

En een code voorbeeld zou ook leuk zijn. Mag in Java, VB6, .NET, C (VC++ liever niet)

thx

• Erikjuuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik kan je helaas niet uitleggen hoe het precies werkt omdat ik het zelf ok niet precies weet :P

Maar als je een pingpong spelletje gaat maken voor de ks0108 ben je geweldig :P

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 18:33

Leejow(saait)

Blater

Je kan het beste een LCD kopen met een 'bekende' controller, dus een controller waar een data sheet van is en waar ook een goede pin-out van is met een schema etc. Vervolgens moet je aan de hand van de datasheet aan de slag gaan. De datasheet geeft allemaal informatie namelijk over de pinnen die je aansluit op bijvoorbeeld je printerpoort. Vervolgens moet je met bij het programmeren er voor zorgen dat bepaalde pinnen (welke precies, dat staat in de datasheet) UP of DOWN moet zetten, of ze 1 of 0 zijn. De LCD reageert dan op bepaalde combinaties van pinnen en geeft een output.

Als jij van plan bent een 'usb ding' te gaan kopen dan weet ik niet of je er zelf ook software voor kan schrijven.

[ Voor 11% gewijzigd door Leejow(saait) op 21-11-2004 10:23 ]

Verwijderd

Voor je hardware- en software-vragen: CME Faq: # LCD's

Qua programmeren zul je eerst moeten weten welk protocol wordt gebruikt en wat de specificaties van je schermpje zijn. Zie ook de SDK's, voorbeeldprogramma's van fabrikanten en de sourcecodes van diverse bestaande LCD-progsels. Voor 'bekende' LCD's, zie bovengenoemde Faq.

Kortom, leg eerst je gebruikseisen vast zodat je wat gerichter op zoek kan gaan in de naslagwerken. Mocht je er dan niet uitkomen dan kun je het beste in het relevante subforum een topic openen (bijv. Programming & Webscripting) afhankelijk waar je precies op vastloopt.
Zie ook de forumFaq, zodat je een beter idee hebt wat wij verwachten op het forum :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 13:28 ]

Dit topic is gesloten.