Toon posts:

[Behuizing] Kan deze voeding bij de kast?

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi :)

Ik ben totaal onwetend op dit gebied van computers want ik heb nog nooit zelf een pc samen gesteld.

Ik wil dus een pc samen gaan stellen maar daar hoort natuurlijk een kast bij (+voeding). Nu had ik een mooie kast gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://www.aerocool.com.tw/aerocool-files-v3/Images/case/aeroengine/Case-AeroEngineSr.jpg

Maar daar zit geen voeding bij dus ging ik vrolijk opzoek naar een voeding.. Toen kwam ik op de site van Perfect Systems en ik zocht dus een voeding op (http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=53162).

Nu mijn vraag kan deze voeding gewoon bij de kast? Want de specificaties van die voeding zien er (volgens mij) wel goed uit.

Alvast bedankt :)

info van kast: http://www.aerocool.com.t...aeroengine/aeroengine.htm

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Het is een ATX kast, dus als je een ATX voeding koopt zit je altijd goed. :)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Voeding kies je niet bij de kast. Een voeding kies je op basis van de componenten in je computer. Hij moet namelijk zorgen voor een stabiele stroomvoorziening. Over de kast/voeding combinatie hoef je dus meestal geen zorgen te maken. ;)

Dit is het topic voor je Welke voeding heb ik nodig? Deel 8

[ Voor 19% gewijzigd door Roamor op 21-11-2004 01:03 ]

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
ik zou alleen wel voor een kwaliteit voeding gaan zoals chieftec targan enz...

[TOPIC=975060////welke,voeding,heb,ik,nodig,deel,8]

[ Voor 39% gewijzigd door DaannO op 21-11-2004 01:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh ik geloof dat dat een ATX is (ATX - 400 Watt PSU - Be Quiet Blackline 1.3 2 Fans).

Wat bedoelen ze eigenlijk met "Temperatuur geregelde fans" ?

@DaannO is "Be Quiet Blackline" niet goed dan?

Bedankt voor de SNELLE reacties! Zitten jullie met z'n alle steeds te refreshen ofzo? :P

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 01:04 ]

Verwijderd

Als de kast en de voeding ATX-gecertificeerd zijn levert dat geen problemen op.
RoamoR schreef op zondag 21 november 2004 @ 01:01:
Voeding kies je niet bij de kast. Een voeding kies je op basis van de componenten in je computer. Hij moet namelijk zorgen voor een stabiele stroomvoorziening. Over de kast/voeding combinatie hoef je dus meestal geen zorgen te maken. ;)
Ik denk dat hij vreest voor verschillende afmetingen.
DaannO schreef op zondag 21 november 2004 @ 01:02:
ik zou alleen wel voor een kwaliteit voeding gaan zoals chieftec targan enz...
Hoeft niet echt: Verwijderd in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 8"

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 01:06 ]

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 01:02:
Oh ik geloof dat dat een ATX is (ATX - 400 Watt PSU - Be Quiet Blackline 1.3 2 Fans).

Wat bedoelen ze eigenlijk met "Temperatuur geregelde fans" ?

@DaannO is "Be Quiet Blackline" niet goed dan?

Bedankt voor de SNELLE reacties! Zitten jullie met z'n alle steeds te refreshen ofzo? :P
dat merk ken ik niet en dus vertrouw ik t niet 100% maar het betekend dat je fans een bepaalde toeren draaien die afhangt van hoe warm je voeding is dus hoe wamer de voeding des te harder gaan de fans draaien...

[ Voor 5% gewijzigd door DaannO op 21-11-2004 01:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh oke.. Want er zitten al 2 Fan's in
- 120mm 4LED blue fan aan de voorzijde, die de turbine langzaam laat draaien
- 120mm fan aan de achterzijde en een 80mm 4LED blue fan
-T3 grill in het zijpaneel meegeleverd.

ik dacht heeft dat wat met elkaar te maken ofzo. Wat is een T3 grill eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me bedacht

Ik zag in dat topic van "Welke voeding heb ik nodig?" dat Aerocool een A-class voeding is. Dus ik heb gezocht naar een Aerocool voeding gezocht en ik kwam uit op deze: ATX - 450 Watt PSU - Aerocool Aeropower B&S

Eigenschappen:
De Aerocool Black&Silver line voedingen zijn voorzien van een titanium coated mirror afwerking. Bovendien hebben de fans een verchroomde look.

Dankzij de grote inwendig koelblokken en een zeer efficiënte luchtcirculatie is deze voeding ook onder belasting zeer stil.

Alle kabels zijn ommanteld om een wirwar in uw behuizing te voorkomen.

De stekkers voor 5,25" drives zijn voorzien van press&release klemmen voor een gemakkelijke en snelle aansluiting.

Specificaties:
Actieve PFC

+3,3V - 28A
+5V - 32A
+12V - 26A
-5V - 0,8A
-12V - 0,8A
+5Vsb - 2.5A

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:58

momania

iPhone 30! Bam!

Op zich past elke normale voeding die je voor een pc kan kopen gewoon in iedere kast die je koopt.

Enige verschil die je bij atx voedingen kan hebben is dat er een extra voedings aansluiting aan zit die bijvoorbeeld bij sommige P4 moederbordjes nodig zijn. Formaat van de behuizing van een atx voeding is altijd gelijk en past dus in iedere kast die een atx moederbord ondersteund.

Verder zijn de Be Quit voedingen wel ok. Ik heb zelf ook zo'n voeding :)

Temeratuur geregelde fans wil idd zeggen dat ze pas bij een bepaalde temperatuur aanslaan om extra actieve koeling toe te passen.
De Be Quit voedingen hebben op alle onderdelen die warm worden extra grote alluminium heatsinks om de voeding zo passief mogenlijk te koelen.
Ik schrok ook in eerste instantie toen ik mijn pc met deze voeding voor het eerst aan zette, aangezien de fans dus bijna nooit draaien. Terwijl je dat zo gewend bent van een voeding, dat de fans direct draaien :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 01:09:
Oh oke.. Want er zitten al 2 Fan's in
- 120mm 4LED blue fan aan de voorzijde, die de turbine langzaam laat draaien
- 120mm fan aan de achterzijde en een 80mm 4LED blue fan
-T3 grill in het zijpaneel meegeleverd.

ik dacht heeft dat wat met elkaar te maken ofzo. Wat is een T3 grill eigenlijk?
De voeding stuurt de snelheid van je casefans niet aan hoor. Alleen de fans in de voeding zelf worden afhankelijk van de temperatuur in de voeding geregeld.

Be Quiet is overigens niet zo'n vaag merk hoor. Ik reken het wel bij de betere voedingen :)

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

amour021 schreef op zondag 21 november 2004 @ 01:16:
[...]

De voeding stuurt de snelheid van je casefans niet aan hoor. Alleen de fans in de voeding zelf worden afhankelijk van de temperatuur in de voeding geregeld.
De Be Quit voedingen hebben wel casefan aansluitingen die wel dezelfde aansturing krijgen als de fans in de voeding :)

Verwijderd

Hehe, net je vraag in dat topic beantwoord. Zit wel goed allemaal. :+

Verwijderd

Topicstarter
Door dat jullie zo snel posten (;)) zien jullie niet wat ik heb gepost. Scroll maar iets omhoog voor de specs

@Eraser Thanks btw.. Nu maar hopen dat die case heel aan komt met al die dingen er op :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2004 01:20 ]

Verwijderd

momania schreef op zondag 21 november 2004 @ 01:15:
Enige verschil die je bij atx voedingen kan hebben is dat er een extra voedings aansluiting aan zit die bijvoorbeeld bij sommige P4 moederbordjes nodig zijn. )
Ja, als je een P4 hebt moet je zien dat je voeding volgende aansluiting heeft:

Afbeeldingslocatie: http://www.provision.co.th/pcdirect/media/25/pentium4_08.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen P4 en ik ga er ook geen kopen. Ik wil namelijk een nieuwe en daarom heb ik een andere case nodig. Ik neem dan dit moederbord: Asus A8V Deluxe, K8T800Pro

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-01 13:19
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 01:20:
[...]
Ja, als je een P4 hebt moet je zien dat je voeding volgende aansluiting heeft:

[afbeelding]
Zit ook op mn AMD64-bord en zonder start-ie niet op ;). Tegenwoordig hebben de meeste voeding zo een connector wel.

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

anyway, TS heeft z'n vraag ook al hier gesteld: Verwijderd in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 8"

Dus daar maar gewoon verder :Y)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.