Mensen,
Ik heb een vaag probleem:
Tijdens het opstarten valt de computer op een willekeurig moment uit. Niet alleen tijdens het booten, maar ook als ik in de bios zit of wanneer het geheugen gecheckt wordt. Soms kom ik het windowsloginscherm en dan na een minuut ofzo valt ie uit en krijg ik van mijn mobo te horen: "cpu fan failed", waarschijnlijk omdat hij dan niet genoeg stroom krijgt om goed op toeren te komen (??). Vreemde is dat mijn speakers kraken en vooral vlak voordat hij uitvalt en dat mijn scherm aangeeft dat er geen videosignaal meer wordt doorgegeven. Het lijkt ook alsof de raptor moeite heeft om op toeren te komen. Ik denk zelf dat mijn voeding rot is. Of anders ram? cpu? mobo?
specs:
asus a7n8x del. rev 2.0 bios 1007
amd barton 2800
2x 512 3200 corsair value
fx 5900 xt
raptor wd740
maxtor d740x 60 gb
cdrw
dvdrw
4x fan
350watt oem voeding
winxppro
Ik heb het volgende geprobeerd:
1x 512 ipv 2x
512 in verschillende banken
bios default setting
slave hd, cdrw, gpu molex ontkoppeld
alle usb-apparaten ontkoppeld
safe mode, last known good...etc
het mocht niet baten...iemand suggesties?
bvd!
Ik heb een vaag probleem:
Tijdens het opstarten valt de computer op een willekeurig moment uit. Niet alleen tijdens het booten, maar ook als ik in de bios zit of wanneer het geheugen gecheckt wordt. Soms kom ik het windowsloginscherm en dan na een minuut ofzo valt ie uit en krijg ik van mijn mobo te horen: "cpu fan failed", waarschijnlijk omdat hij dan niet genoeg stroom krijgt om goed op toeren te komen (??). Vreemde is dat mijn speakers kraken en vooral vlak voordat hij uitvalt en dat mijn scherm aangeeft dat er geen videosignaal meer wordt doorgegeven. Het lijkt ook alsof de raptor moeite heeft om op toeren te komen. Ik denk zelf dat mijn voeding rot is. Of anders ram? cpu? mobo?
specs:
asus a7n8x del. rev 2.0 bios 1007
amd barton 2800
2x 512 3200 corsair value
fx 5900 xt
raptor wd740
maxtor d740x 60 gb
cdrw
dvdrw
4x fan
350watt oem voeding
winxppro
Ik heb het volgende geprobeerd:
1x 512 ipv 2x
512 in verschillende banken
bios default setting
slave hd, cdrw, gpu molex ontkoppeld
alle usb-apparaten ontkoppeld
safe mode, last known good...etc
het mocht niet baten...iemand suggesties?
bvd!
Visit my site: www.wxphotography.nl - specs