Probleem met omzetten avi naar MPEG2

Pagina: 1
Acties:

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Hallo mensen,
Ik wou net een svcd maken en daarbij heb ik Tmpgenc nodig.
Maar als ik bij dit programma een avi wil toevoegen (in dit geval shouf shouf habibi) krijg ik de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~goesj000/shouf.JPG

*klik*

Ik weet niet wat ik moet doen, missch eerst naar een andere formaat omzetten ofzo??

[ Voor 13% gewijzigd door ibr op 20-11-2004 22:46 ]

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

Verwijderd

Probeer eens de film rechtstreeks naar de C:\ te kopieren, en van daaruit te openen. Heeft bij mij wel eens problemen gegeven onder meerdere directorie's, voornamelijk met spaties erin. Probeer anders CCE eens, die liep bij mij aardig probleemloos. Met TMPGenc heb ik nog nooit echt succesvol een film omgezet.

• ibr
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 00:02:
Met TMPGenc heb ik nog nooit echt succesvol een film omgezet.
Waarmee doe je het dan wel??

Trouwens kleinere naam & kopieren naar deC helpen niet :(

[ Voor 13% gewijzigd door ibr op 21-11-2004 00:15 ]

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 00:02:
Probeer anders CCE eens, die liep bij mij aardig probleemloos.
CCE dus. Waarschijnlijk de SP versie.

Misschien is het handig om mijn guide (zie sig) eens te proberen. Hierin heeft DVD2SVCD de controle over TMPG en zal het de avi's importeren via een AviSynth script. Dat vin TMPGEnc vaak veel fijner en heeft bij mij nog nooit problemen opgeleverd.
NB Zorg er wel voor dat je in de stappen waar ik CCE gebruikt hebt, TMPG gebruikt.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• ibr
DeeD2k2 schreef op zondag 21 november 2004 @ 00:20:
[...]
CCE dus. Waarschijnlijk de SP versie.

Misschien is het handig om mijn guide (zie sig) eens te proberen. Hierin heeft DVD2SVCD de controle over TMPG en zal het de avi's importeren via een AviSynth script. Dat vin TMPGEnc vaak veel fijner en heeft bij mij nog nooit problemen opgeleverd.
NB Zorg er wel voor dat je in de stappen waar ik CCE gebruikt hebt, TMPG gebruikt.
CCE-SP 2.66 (Let op! Dit is een demoversie. Dat zorgt ervoor dat je een logootje in je films krijgt en het maar 30 dagen kan gebruiken. De enige officiële manier om dat weg te krijgen is het kopen!)
TMPGenc heeft blijkbaar de leiderschap qua gratis omzetten van avi's naar een svcd...

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:17
Probeer het met het verhogen van de AVI VFW compatibility Reader's priority (er rechts op klikken) onder Environmental setting van de VFAPI plug-in.

Controleer echter eerst even of de juiste codec op je systeem aanwezig is met b.v. GSpot.

[ Voor 26% gewijzigd door ParkOverall op 21-11-2004 13:05 ]

• ibr
ParkOverall schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:00:
Probeer het met het verhogen van de AVI VFW compatibility Reader's priority (er rechts op klikken) onder Environmental setting van de VFAPI plug-in.

Controleer echter eerst even of de juiste codec op je systeem aanwezig is met b.v. GSpot.
Codec geinstalleerd en de actie uitgevoerd... heeft geen nut gehad...

Trouwens geprobeerd om met NERO te branden maar hij heeft bij mij blijkbaar geen MPEG2 codec, moet ik voor betalen.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:03

Sjaak_Afhaak

Bleh!

geen idee of je er iets aan hebt...

gebruik je ffdshow of een dergelijke codecpack om je bestanden te decoden? Mijn ervaring is dat die niet genoeg is om met TMPGenc een avi naar mpeg2 te encoden. bij mij voldeed het om de juiste codec (divx/xvid) te installen. dus als Gspot zegt dan een decoder aanwezig is (en dat is dan bijvoorbeeld ffdshow) is dit niet voldoende.

Hier staat tekst

Verwijderd

Klopt. Ook CCE (Cinema Craft Encoder) heeft een volledige codec-nodig. Bij CCE krijg je namelijk een zelfde error als de juiste codec niet geïnstalleerd is (of hij blijft gewoon hangen als je CCE ism DVD2SVCD gebruikt).

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-02 16:00
met virtualdubmod je file gewoon serven... Gaat altijd goed... Geluid moet je dan wel de avi pakken. Geluid krijg je er meestal wel uit :D

• ibr
Paultje3181 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 12:02:
met virtualdubmod je file gewoon serven... Gaat altijd goed... Geluid moet je dan wel de avi pakken. Geluid krijg je er meestal wel uit :D
de file gewoon serven???? ff nerderlands pleaze....

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 18:50

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Virtual dub of nandub openen, de avi openen klik op file -> start frame server. Deze maakt een vdr bestand aan. die kun je openen in tempenc.
Je moet wel eerst auxsetup draaien in de dir van nandub anders werkt het ook niet

[ Voor 93% gewijzigd door DDemolition op 23-11-2004 19:50 ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• ibr
DDemolition schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:46:
Virtual dub of nandub openen, de avi openen klik op file -> start frame server. Deze maakt een vdr bestand aan. die kun je openen in tempenc.
Je moet wel eerst auxsetup draaien in de dir van nandub anders werkt het ook niet
Ga k dalijk mer es probere...

Laat t wel wete of t wel gelukt is.

• ibr
Heb trouwens een betere omzetter gevonden (tenminste eentje die echt werkt) en je kunt er heel makkelijk subtitels bij mee omzetten.
Ik heb het van http://www.cucusoft.com
Mail me ff als je vragen hebt, ik zal je dan wel helpen ;)

Het heeft trouwens 6 uur geduurd met een film van 1,5 uur lang.. Is dat normaal? Of kwam het door het feit dat ik ondertussen gewoon zat te internetten???

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

e1f

nee, da's niet lang... da's eigenlijk nog wel vrij rap zelfs. Het coderen van een film duurt gewoon erg lang.

• ibr
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:33:
Klopt. Ook CCE (Cinema Craft Encoder) heeft een volledige codec-nodig. Bij CCE krijg je namelijk een zelfde error als de juiste codec niet geïnstalleerd is (of hij blijft gewoon hangen als je CCE ism DVD2SVCD gebruikt).
Hier ben ik nu dus mee bezig en hij blijft idd hangen...
Weet iemand een linkje waarmee ik de hele codec kan downloaden?
Ik heb blijkbaar nie de hele codec ofzow.
Of moet je ervoor betalen?

bvd

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 10:35
Ik weet niet wat voor codec XP_Fan bedoelt, is het nou de XviD/DivX codec of de MPEG2 codec :?
IIG kan je alle normale codecs terug vinden op www.doom9.net .

Waarom gebruik je niet gewoon NeroVisionExpress, regel gewoon die MPEG2 plugin, want "GRATIS" mpeg2 encoderingssoftware bestaat ECHT niet. Dit is een fabeltje, misschien dat je een trial hebt gehad.

• ibr
LinuX-TUX schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 22:43:
Ik weet niet wat voor codec XP_Fan bedoelt, is het nou de XviD/DivX codec of de MPEG2 codec :?
IIG kan je alle normale codecs terug vinden op www.doom9.net .

Waarom gebruik je niet gewoon NeroVisionExpress, regel gewoon die MPEG2 plugin, want "GRATIS" mpeg2 encoderingssoftware bestaat ECHT niet. Dit is een fabeltje, misschien dat je een trial hebt gehad.
Het is een xvid codec, ik heb op mijn pc genoeg staan om de film fatsoenlijk op mijn pc af te kunnen spelen, maar niet om om te zetten naar MPEG2 :|

NeroVisionExpress= omzetten naar dvd (ik wil svcd/vcd) en je kunt er geen ondertitels onder zetten.

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 10:35
Sommige mensen willen hier niet geholpen worden ofzo :'(
Ik weet wel wat voor tip ik geef hoor ;)

Afbeeldingslocatie: http://aware.demon.nl/~gideon/nve.jpg *KLIK*
Ondertitels, wil je ze selecteerbaar hebben ofzo :( ? Zo niet, dan doet VOBSUB echt wel z'n werk, ook tijdens NVE.

[ Voor 23% gewijzigd door LinuX-TUX op 14-01-2005 23:06 ]

• ibr
LinuX-TUX schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 23:05:
Sommige mensen willen hier niet geholpen worden ofzo :'(
Ik weet wel wat voor tip ik geef hoor ;)

[afbeelding] *KLIK*
Ondertitels, wil je ze selecteerbaar hebben ofzo :( ? Zo niet, dan doet VOBSUB echt wel z'n werk, ook tijdens NVE.
VOBSUB doet zijn werk hier dus NIET :( (ik hoef ze trouwens niet selecteerbaar te hebben)
Er verschijnt in het begin een kleine groene pijl van vobsub, maar daarna komt ie niet meer terug.
Dan kan ik de films dus wel omzetten maar zonder subs...

[ Voor 23% gewijzigd door ibr op 14-01-2005 23:55 ]

Pagina: 1