Toon posts:

Help me met het kopen van een PC.

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen ik wil het heel simpel houden. Ik wil een supersnelle pc kopen. Heb een budget van 4000 Euro. Wat raden jullie mij aan en waarom? Dit is al wat ik in gedachte heb.

Behuizing ??? 150
Moederbord Asus P5AD2 Premium 275
Processor Intel Pentium 4 560 (3,6 GHZ) socket 775 489
Geheugen 2 GB geheugen DDR2 533 MHZ 578
Videokaart ASUS EAX800XT/2DT 649
TV kaart Pinnacle PCTV Pro 99
Geluidskaart Creative SB Audigy 2 ZS Platinum Pro 249
Boxen Creative MegaWorks THX 5.1 550 289
Harde Schijf Maxtor MaxLine III 300 GB, 7200 RPM, 16 MB Cache 210
DVD speler LG Electronics GDR-8163B Zwart, DVD 16x, CD 52x 27
DVD brander Pioneer DVR-A08XLA,DVD+/- 16x,DVD+-RW4x,DVD-DL4x149
Monitor Iiyama HM903DTB 19inch 399
Muis/ Keyboard Wirless Optical Desktop for Bluetooth 119
Floppy Drive Sony Diskettestation 3.5 9
OS Windows XP Proffesional 199
Card Reader Apacer Embedded Card Reader 2.0 15

TOTAAL 3905

Over het ramm weet ik nog niks zeker welke goed is van DDR2. En deze prijzen komen allemaal van MyCom.

Ik heb voor een CRT gekozen omdat ik niet een 19inch TFT met 16ms of lager kon vinden die ook minstens 700:1 contrast had.

Of kan je met die TFT van LG L1920P, 19" ook goed spelletjes spelen? Het zegt wel dat ie 25ms is.

Help me met het kiezen ervan aub. Of moet ik nog wachten tot januari ofzo mischien dat er iets goeds uitkomt?

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Misschien is het handig om te vermelden wat je met het systeem wil gaan doen? 4000 euro voor een pc is namelijk hartstikke veel.

Voor dat geld kan je ongelooflijk veel doen, en dan vind ik het alsnog raar dat er geen raid setup voor je harde schijven zit. Dat zorgt namelijk voor een vergrote performance.

Verwijderd

Topicstarter
dev icey schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 22:31:
Misschien is het handig om te vermelden wat je met het systeem wil gaan doen? 4000 euro voor een pc is namelijk hartstikke veel.

Voor dat geld kan je ongelooflijk veel doen, en dan vind ik het alsnog raar dat er geen raid setup voor je harde schijven zit. Dat zorgt namelijk voor een vergrote performance.
Ik heb niet zoveel verstand van Raid. Mischien dat iemand me hiermee kan helpen? Ik wil best wel veel doen met mijn pc. Spellen zware 3d programmas. Films en muziek maken. Ook wil ik dat het lang meegaat dus paar jaartjes vandaar die 4000 euros.

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Wat is dit voor een patser topic! Hoe kun je zo'n budget voor een PC hebben en niet het verstand om voor jezelf na te denken?
Ik zou wachten tot 2006, dan heb je in ieder geval een TFT 700:1 contrast ratio monitor.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je zoveel geld uitgeeft aan een pc, raad ik je toch wel aan iets meer zelf uit te zoeken. Wat RAID en dergelijke zijn kan je gemakkelijk vinden door even rond te kijken, en de faqs te lezen van de subfora.

In de FAQ van dit subforum kan je bijvoorbeeld bepaalde richtlijnen voor systeemraag-topics vinden. Je topic voldoet niet aan deze richtlijnen, dus gaat dit topic dicht.

Dit topic is gesloten.