[Filmpjes tijdelijk opslaan] Welke Codec?

Pagina: 1
Acties:

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-01 11:47
Ik ben bezig met een movie, gewoon voor de gein. Met Fraps neem ik filmpjes uit spellen op, maar mijn HDD is niet groot genoeg om alle 'losse deeltjes' uncompressed op te slaan.

Welke codec zouden jullie mij aanraden? Hij moet dus redelijk compressen (alles beter dan uncrompressed avi :P) en perfecte kwailiteit (of daar in de buurt) behouden.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Al naar DV AVI gekeken? Dat is hetzelfde formaat als uit je DV Camcorder komt. Is hoge kwaliteit, 4GB per 17 minuten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• NickH
Microkid schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 21:10:
Al naar DV AVI gekeken? Dat is hetzelfde formaat als uit je DV Camcorder komt. Is hoge kwaliteit, 4GB per 17 minuten.
Ik recompress met vdup trouwens.

AVI DV staat er niet tussen, heb je een volledige codec naam?

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-08 14:56

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Ik zou gewoon Xvid nemen, snel met comprimeren en als je de kwaliteit gewoon op 100% zet gaat er ook niets verloren

Gromba.nl

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

AVI is geen codec maar alleen een extentie. DivX en XviD zijn codecs, al is de codec van XviD weer AC3?? (weet het zelf ook niet helemaal ;) )

Wat wil je er later mee doen? XviD lijkt me op het eerste inzicht het beste, maar als je dat later weer wilt converteren naar WMV of ander minder compressed formaat kan de kwaliteit misschien heel erg brak worden.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:56
Voor vrije goeie compressie, XviD op quantitizer 0
Voor écht lossless (XviD is nog steeds een beetje te zien) HuffYUV
SSH schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 21:16:
AVI is geen codec maar alleen een extentie. DivX en XviD zijn codecs, al is de codec van XviD weer AC3?? (weet het zelf ook niet helemaal ;) )
AVI is geen codec maar een containerformaat, dus het bevat zowel beeld en geluid, dit kan weer op verschillende manieren geëncodeerd zijn (XviD, DivX, MP3, OGG, enz...)
DivX en XviD zijn codecs, AC3 is een meerkanaals geluidscompressiemethode

[ Voor 68% gewijzigd door OnTracK op 20-11-2004 21:18 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• NickH
Ik wil ze met een beetje compressie opslaan (zodat ze tussendoor niet zoveel ruimte innnemen) en dan later in Vegas 'bij elkaar zetten' en dan één grote movie van maken.

Ik ga xvid even proberen, Danku :)

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 20:04
SSH schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 21:16:
AVI is geen codec maar alleen een extentie.
Bijna goed, avi is een "container" formaat; er kunnen verschillende soorten videoformaten in opgeslagen worden. De extensie kan anders zijn, maar wordt meestal wel op .avi gezet
DivX en XviD zijn codecs, al is de codec van XviD weer AC3?? (weet het zelf ook niet helemaal ;) )
AC3 is voor geluid en heeft opzich weinig met XviD te maken, behalve dan dat de combinatie wel vaak voorkomt (dus XviD voor beeld en AC3 voor geluid)

Verder zal ik de topicstarter willen aanraden om een backup van de orginelen te maken zodat je die later kunt gebruiken om je uiteindelijke film mee te maken. Comprimeer ze ook naar XviD of DivX om de filmpjes nu af en toe te kunnen bekijken.

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Pagina: 1