RSS feed linken via <link>

Pagina: 1
Acties:

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09-2025
Beste mensen,

Ik heb sinds kort een RSS feed op me website staan, en deze heb ik in de head van mijn pagina's gelinkt op de volgende manier:

code:
1
<link rel='alternate' title='RSS feed' type='application/rss+xml' href='http:/blabla.nl/rss.php' />

FireFox weergeeft nu keurig rechts onder een tekentje dat er een RSS feed beschikbaar is, en dat deze toe is te voegen aan de bookmarks. Echter, als ik de feed via die knop toevoeg aan de bookmarks, verschijnt er tussen de bookmarks:

"Live Bookmark Feed failed to load"

Iemand enig idee hoe dat komt?

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:30
Ik gok dat de feed niet helemaal correct is? Kun je eens een link geven naar de feed?

• Mexxus
De link staat op een beveiligde server, dus je komt er alleen op met login en pass. De feed is wel validate. Getest met RSS validators.

• mullah
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-07-2025
Heb je je feed hier al doorheen gehaald? http://feedvalidator.org/
Als het hier namelijk doorheen komt heb je al een ding uitgesloten, namelijk dat het aan je feed ligt, als het hier niet doorheen komt weet je waar je moet beginnen.

[edit]
Ik zie dat je al gevalidate hebt.. gokje, firefox kan met de feedreader niet door de beveiliging heen komen - oplossing is dan om de feed op een publiek deel neer te zetten.
Of je moet login en pass in je url meesturen, ook niet goed voor de beveiliging.

[ Voor 36% gewijzigd door mullah op 20-11-2004 21:23 ]

Verwijderd

Probeer het dan eerst even zonder beveiligde server.

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Heb ik ook gehad, Fvalidator gaf ook aan dat ie perfect was. Ik heb gewoon alle enters weggehaald en ALLE titels en linkjes ingevult. Dan was het porbleem opgelost. Dus zien dat alles mooi wat inhoud heeft.

• Mexxus
Inderdaad, het probleem was dat Firefox niet op de beveiligde server kon komen. Dom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb... :/

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-05 19:34

Creesch

bla bla!

Ok ik heb gezocht en heb het ook niet kunnen vinden

ik heb de volgende feed:
http://www.garbage-bag.nl/nintendoid/rss_test.xml
hij komt door de validator heen.
Er word gelinkt via
http://www.garbage-bag.nl/nintendoid/review_page.php?id=3

en firefox zet het ook netjes in de bookmarks. Maar zodra ik de feed aanklik wijgert hij hem te laden .

Bekijk ik het met een andere rss reader, dan werkt het gewoon

Verwijderd

Je TITLE element is leeg. (RSS 2.0 zuigt trouwens.)

• Creesch

Creesch

bla bla!

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 14:09:
Je TITLE element is leeg. (RSS 2.0 zuigt trouwens.)
goed title is dus leeg(geeft nog niet de oplossing btw maargoed).

Maarre heel leuk dat je gooit met dat RSS 2.0 volgens jou zuigt, maar wat onderbouwing is nooit erg...

• Creesch

Creesch

bla bla!

Ok hij werkt nu (slordigheden eruit gehaalt en net zoalng prutsen totdat het werkt)

Maar ik vraag me nog steeds af wat er zuigt aan RSS 2.0 ik heb niet echt veel verstand van RSS en vind het een beetje raar dat er zomaar word verkondigd dat "2.0 zuigt" zonder onderbouwing, zoals ik ik hierboven al heb aangegeven.

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Over RSS in het algemeen: er zijn teveel partijen die aan RSS-specs werken. Daardoor zijn er veel te veel verschillende RSS-versies, die tot overmaat van ramp allemaal incompatibel zijn met elkaar -- zo ook bij RSS2.0. Daarbij komt dat IMHO de RSS2 spec al te veel gekunsteld is, maar dat is erg subjectief. In al deze opzichten doet Atom het wel goed, en wat mij (en Anne) betreft is Atom 'the-way-to-go'.

Meer info:

Verwijderd

goed title is dus leeg(geeft nog niet de oplossing btw maargoed).
Het zou de fout kunnen zijn.
Maarre heel leuk dat je gooit met dat RSS 2.0 volgens jou zuigt, maar wat onderbouwing is nooit erg...
Daarom stond het ook tussen haakjes. Maar je zou The myth of RSS compatibility is kunnen lezen voor een idee.

RSS 1.0, oftewel de RDF versie van RSS kan wat mij betreft nog wel. (Die heeft nog een redelijke specificatie en geen rare dingen, zoals dataloss et cetera.)
Pagina: 1