Nieuw Floppy drive stuk

Pagina: 1
Acties:

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 21:17

Millennium

Bug free !!!

Topicstarter
Ik ben bezig met een nieuwe PC in elkaar te zetten (zie sig). Maar tot nu toe is dit het rampen project allertijden. Maar daar wil ik jullie niet mee lastig vallen.

Voor mijn onboard SATA controller heb ik tijdens de WIndows XP installatie een driverflop nodig. Om het nodige gezeik te voorkomen, heb ik een nieuwe floppydrive en floppies gekocht.

Toen ik alles in elkaar gezet had en Windows wou installeren, bleek de installatie niet te kunnen lezen van Floppy. Dus heb ik de betreffende drive terug gebracht. In de winkel werd geconstateerd dat de drive ook werkelijk stuk was, en werd me een nieuwe meegegeven.

Thuis gekomen en 2 uur gewacht te hebben (was koud en ter voorkoming van condense) de drive ingebouwd en opnieuw geprobeerd te lezen van Floppy.

Helaas het zelfde euvel, kan niet lezen van floppy drive.

Heb direct de Computerland gemaild, omdat ik niet in staat ben deze direct te ruilen ivm werk. Zij vinden dit een vreemde zaak omdat ze zelfde een floppydrive terug krijgen. Hier moet ik hun gelijk in geven. Ik vrees dan ook dat ik de drive zelf op een of andere manier sloop. Het raare is dat met een oude gare floppy drive van mijn oude P60 wel kan lezen van flop (na tich keer de floppy te inserten omdat het mechanic versleten is).

Mijn vraag is dan ook is het mogelijk/waarschijnlijk dat ik toevallig 2x een defect drive heb meegekregen (Foutieve Batch :?)

Of denken jullie ook dat ik ergens iets verkeerd doe waardoor de drive overlijdt.

Rampen bak 2004

Verwijderd

Hmm, je zou deze terug kunnen brengen en een andere floppydrive (ander merk dus :+ ;) ) meenemen, er goed op letten dat je kabeltjes niet verkeerd om zitten want dat gaat nogal makkelijk ;)

Verwijderd

Zit de datakabel wel goed en niet omgekeerd? Heb je niet de +5V en +12V omgewisseld?

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:34
de kans zit er natuurlijk altijd in dat dat zo is, maar zolang wij niet weten hoe jij het allemaal aansluit kan ik moeilijk zeggen of je iets fout doet he :)

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Topicstarter
Ik sluit mijn nieuwe floppy drive aan , zoals alle voorgaande (en dat zijn er veel :)).

Floppy drive wordt netjes gedetecteerd in POST. Lampje blijft niet branden (nee die fout maakte ik 3 jaar geleden al niet meer).

Maar lezen van Flop ho maar (Mobo+kabel is goed, want oude gare p60 drive werkt wel)

Rampen bak 2004

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Van floppy-drive tot floppy-drive kunnen er minieme verschillen zijn in de plaatsing van de lees/schrijf-kop.
Daardoor kan het voorkomen dat een floppy die in de ene PC is beschreven, niet te lezen is in een andere.

Je nieuwe floppy-drive is zonder twijfel defect als:
- hij goed aangesloten is;
- een floppy in die drive kan worden geformateerd, beschreven én gelezen.
(pas daarna zou je de floppy in een andere PC kunnen proberen te lezen).

Heb je ook al een andere floppy-kabel geprobeerd ?

[ Voor 6% gewijzigd door Brothar op 20-11-2004 21:22 ]

eagle

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Topicstarter
Brothar schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 21:20:
Van floppy-drive tot floppy-drive kunnen er minieme verschillen zijn in de plaatsing van de lees/schrijf-kop.
Daardoor kan het voorkomen dat een floppy die in de ene PC is beschreven, niet te lezen is in een andere.

Je nieuwe floppy-drive is zonder twijfel defect als:
- hij goed aangesloten is;
- een floppy in die drive kan worden geformateerd, beschreven én gelezen.
(pas daarna zou je de floppy in een andere PC kunnen proberen te lezen).

Heb je ook al een andere floppy-kabel geprobeerd ?
Tja formateren beschirjven en lezen gaat was lastig als je eerst windows er op wil zetten...

Heb geen andere kabel geprobeerd wel andere Drive op de zelfde kabel, die werkt wel, dus ik vermoed dat de kabel dan in orde is.

Rampen bak 2004

• Millennium

Millennium

Bug free !!!

Topicstarter
Tja, Als je een vraag steld,moet je ook de oplossing geven. Voor de search.

Dus bij deze: Als je een Lian-li inbouw frame hebt voor Floppydrive zorg er dan voor dat er voldoende ruimte overblijft voor de eject button :+

Rampen bak 2004

Pagina: 1