[google::scholar] browser-id-hack

Pagina: 1
Acties:

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
In Google introduceert 'academische' zoekmachine is nogal wat te doen over het feit dat deze nieuwe zoekmachine veel 'betaalde', en dus niet openbare, resultaten oplevert.

In deze reaktie wordt een mogelijke "oplossing" voor dit probleem gepresenteerd: het spoofen van de browseridentificatiestring van de Googlebot. Even los van de vraag of zulke sites die identificatie-controle niet ook wel aan een ipcheck zullen doen (waarmee de oplossing dus eigenlijk weer waardeloos is): is dit iets wat geplaatst mag worden?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik zou niet weten waarom niet, lijkt me nu niet bepaald iets waarmee Tweakers.net in de problemen kan komen.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Misschien is het niet direct iets waarmee T.net in de problemen komt, maar was het niet zo dat er hier niet werd meegewerkt aan het omzeilen van beveiligingen? Of laat ik mijn oren dan teveel naar de GoT-faq hangen?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Rataplan schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 19:21:
Misschien is het niet direct iets waarmee T.net in de problemen komt, maar was het niet zo dat er hier niet werd meegewerkt aan het omzeilen van beveiligingen? Of laat ik mijn oren dan teveel naar de GoT-faq hangen?
Dat is inderdaad vooral iets waar GoT niet aan wil meewerken. In de reacties op de FP kan meer gezegd worden dan in de berichten op het forum. Simpel gezegd: als op deze wijze de content toch te benaderen is, dan is dat niet ons probleem. Als Google vindt dat we te ver gaan, dan kunnen ze mailen en zullen we meewerken :) .

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Dat laatste waarschijnlijk sowieso, maar er is natuurlijk ook een funtamenteel verschil tussen iemand direct helpen met een specifieke hack en simpelweg speculeren over de manier waarop iets in het algemeen zou kunnen werken.

[ Voor 34% gewijzigd door Wouter Tinus op 20-11-2004 19:28 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Topicstarter
Uitstekend, dank jullie wel :)

De reaktie die ik als voorbeeld gaf is op de keper beschouwd trouwens nog best onschuldig :) Als je 'm kruist met deze wordt het al iets minder jofel voor de beheerders van de desbetreffende sites... Maar goed, het was een academisch vraagstuk, geen aanklacht :P

Pagina: 1