[WMCE] waarom alleen TV-kaarten met HW mpeg encoder

Pagina: 1
Acties:

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 16:49

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
bijv. de Philips 7134 serie

de ati AIW heeft een 7134 met een hardware Mpeg encoder
oa. de medion niet.

puur omdat er niet HW gëncodeerd kan worden? en er in mpeg opgenomen moet worden? :|

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
ThaHandy schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 19:06:
bijv. de Philips 7134 serie

de ati AIW heeft een 7134 met een hardware Mpeg encoder
oa. de medion niet.

puur omdat er niet HW gëncodeerd kan worden? en er in mpeg opgenomen moet worden? :|
Omdat Microsoft die visie heeft dat Windows stabiel is als je gecertificeerde producten gebruikt. Op die manier kunnen zij alleen er zeker voor zijn dat het werkt. Een hardwarematige MPEG encoder is bijv zoiets. Bovendien tref je dan niet WMCE mee als ie aan het encoden in.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:23

Gerco

Professional Newbie

Als je aan het opnemen bent en je pc wordt er enorm traag van heb je een grotere kans op opnamefouten (als je de pc probeert te gebruiken) en je hebt veel hogere systeemeisen bij een SW encoder.

• Op het moment dat je een stevigere computer moet kopen kost het meer en is het minder aantrekkelijk voor de massa;
• Op het moment dat je opnamefouten krijgt roept de massa: "WMCE is kut want mijn opnames zijn kapot";
• Als je systeem supertraag is als je aan het opnemen bent roept de massa: "WMCE is kut omdat je niet eens kan gamen tijdens het opnemen"

Daarom dus alleen hardware encoders, omdat de massa te stom is om te bedenken dat het met een SW encoder trager gaat en dan dus maar op de software gaan schelden. Als ik MS was zou ik dat ook niet willen hebben.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 16:49

ThaHandy

Discovery Channel

Topicstarter
Gerco schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 22:05:
Als je aan het opnemen bent en je pc wordt er enorm traag van heb je een grotere kans op opnamefouten (als je de pc probeert te gebruiken) en je hebt veel hogere systeemeisen bij een SW encoder.

• Op het moment dat je een stevigere computer moet kopen kost het meer en is het minder aantrekkelijk voor de massa;
• Op het moment dat je opnamefouten krijgt roept de massa: "WMCE is kut want mijn opnames zijn kapot";
• Als je systeem supertraag is als je aan het opnemen bent roept de massa: "WMCE is kut omdat je niet eens kan gamen tijdens het opnemen"

Daarom dus alleen hardware encoders, omdat de massa te stom is om te bedenken dat het met een SW encoder trager gaat en dan dus maar op de software gaan schelden. Als ik MS was zou ik dat ook niet willen hebben.
dan voor de geavanceerde gebruikers dan?!
met avi encoderen (niet xvid of divx) kan ook makkelijk een lage cpuload hebben ~20

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:23

Gerco

Professional Newbie

ThaHandy schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 22:19:dan voor de geavanceerde gebruikers dan?!
De geavanceerde gebruikers zijn niet degenen die het geld binnenbrengen. Dat is de massa, MS is een bedrijf en bedrijven moeten geld verdienen. Ik ben het ook niet eens met de beslissing van MS, maar hij is van hetzelfde slag als de beslissing om het alleen OEM en niet los te verkopen. Het risico dat een noob gebruiker het koopt en gaat klagen dat het op zijn hardware niet werkt is te groot.

Ik kan me best voorstellen dat MS met WMCE zoiets heeft als "De goede naam is alles" en als er gebruikers over gaan klagen (en dat doen ze, ook als het helemaal niet aan WMCE ligt), dan gaat die naam kapot en kunnen ze weleens minder gaan verkopen. Ze hebben nog geen monopoly op de markt voor media center PCs (die is pas net begonnen) en dus moeten ze voorzichtig treden.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!