[22" CRT] Iiyama HM204DT is niet goed?

Pagina: 1
Acties:

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een Iiyama HM204DT 22" CRT. Opzich best een goeie monitor, alleen zit er linksonderin de hoek een hele rare "golf" in het beeld. Ongeveer op 1/3 van het beeld van de linkerhoek loopt het beeld in een golf een stukje naar beneden. Het is moeilijk uit te leggen en ik kan het alleen demonstreren met een slechte foto van een webcam. Maar het lijkt me duidelijk genoeg zo:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/QAD467GI19LG/picserver.jpeg

Ook is het nog zo dat het beeld aan de linkerkant (boven die rare "golf") veel minder scherp lijkt als de rest van het beeld.

Hieronder nog een situatieschets uit photoshop:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/866T2RB84TRX/picserver.gif

Is deze monitor nu niet goed? Of heb ik iets verkeerd ingesteld ofzo?

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 13:16

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Op hoeveel Hz en welke resolutie heb je je monitor staan??

Verwijderd

Heb ik ook gehad met mijn IIyama, dit lan toen aan aan adaptor die langs monitor lag. Je moet er dus voor zorgen dat er niks in de buurt ligt wat storing kan veroorzaken. Iets van een magneet (speaker) of stroom (mijn adaptor) kan het beeld verstoren.

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Mr_Dark schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 18:59:
Op hoeveel Hz en welke resolutie heb je je monitor staan??
1920 x 1440 @ 75 Hz

Maar ik heb al verschillende resoluties geprobeerd en verschillende refresh rates, maar het heeft totaal geen invloed.
Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 19:08:
Heb ik ook gehad met mijn IIyama, dit lan toen aan aan adaptor die langs monitor lag. Je moet er dus voor zorgen dat er niks in de buurt ligt wat storing kan veroorzaken. Iets van een magneet (speaker) of stroom (mijn adaptor) kan het beeld verstoren.
Ik heb alles weg gehaald wat in de buurt van de computer staat (speakertjes, adapters, etc.) maar dit alles heeft ook geen invloed. Wel staat nog steeds mmijn computer naast het scherm (5 cm afstand) maar ik denk niet dat hier veel in kan zitten :?

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Barracuda_82 schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 20:33:
[...]

1920 x 1440 @ 75 Hz

Maar ik heb al verschillende resoluties geprobeerd en verschillende refresh rates, maar het heeft totaal geen invloed.

[...]

Ik heb alles weg gehaald wat in de buurt van de computer staat (speakertjes, adapters, etc.) maar dit alles heeft ook geen invloed. Wel staat nog steeds mmijn computer naast het scherm (5 cm afstand) maar ik denk niet dat hier veel in kan zitten :?
probeer ook dat eens, probeer degauss en probeer het met het instellingen menu van de monitor te corrigeren.

En er is ook zoiets als het geheime menu van een iiyama, mss kun je daar wat mee:
belangrijk topic

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:21
Barracuda_82 schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 20:33:
[...]

1920 x 1440 @ 75 Hz

[...]

Uhm, voeding?
zelf je HD en Proc geven nog redelijk veel EMI af, maar je voeding zal toch wel de grootste boosdoener zijn, als deze slecht afgeschermd is, merk je dat snel bij je beeldscherm.

Zet je PC nou maar even wat verder weg, dan zie je snel genoeg of het daaran ligt, geen aannames doen van: "maar daar kan het toch niet aan liggen?". ;)

Ik heb het al eens vaker gezien...

[ Voor 3% gewijzigd door OnTracK op 21-11-2004 11:41 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 07:55

pvr

Dat probleem heb ik ook een keer gehad,.
Toen had ik de stroom eraf gehaaldt(stekker eruit)
1 minuut gewacht, en toen erweer in, en toen was i weer goed.
Je kan het proberen :)

Zie ook dat je de monitor pas hebt, misschien een verkeerde aankoop :?

[ Voor 18% gewijzigd door pvr op 21-11-2004 11:47 ]

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:48
Fabrieksinstellingen ook al terug gezet?

Ergens in je OSD heb je een functie "reset"

[ Voor 38% gewijzigd door AttiX op 21-11-2004 14:41 ]

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ga spelen met je instellingen en gebruik bijvoorbeeld Nokia Monitor Test om je beeld te tunen. 8)

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
mr_a schreef op zondag 21 november 2004 @ 11:33:
[...]

probeer ook dat eens, probeer degauss en probeer het met het instellingen menu van de monitor te corrigeren.

En er is ook zoiets als het geheime menu van een iiyama, mss kun je daar wat mee:
belangrijk topic
Ik heb al met alle instellingen van het OSD gespeeld en allerlei verschillende resoluties en refresh rates geprobeerd, maar niks wil helpen. Dat geheime menu ga ik vanavond als ik thuis ben even proberen.
OnTracK schreef op zondag 21 november 2004 @ 11:38:
[...]
Uhm, voeding?
zelf je HD en Proc geven nog redelijk veel EMI af, maar je voeding zal toch wel de grootste boosdoener zijn, als deze slecht afgeschermd is, merk je dat snel bij je beeldscherm.

Zet je PC nou maar even wat verder weg, dan zie je snel genoeg of het daaran ligt, geen aannames doen van: "maar daar kan het toch niet aan liggen?". ;)

Ik heb het al eens vaker gezien...
Ik heb een voeding van Qtec, en ik heb al begrepen dat dat een niet al te populair merk is en dat de kwaliteit van deze apparaten ook niet helemaal geweldig is, dus daar zou het eens goed aan kunnen liggen.

Aannames zijn idd niet goed, ik weet het. Maar ik ga ook vanavond eens proberen om mijn computer even helemaal weg te zetten van mijn computer. Als dat ook niet lukt zal ik eens de computer helemaal ergens anders neerzetten. Ik heb onder mijn bureau 4 subwoofers liggen >:) en misschien kunnen al die magneten ook wel voor een beetje storing zorgen.
AttiX.SkategoaT schreef op zondag 21 november 2004 @ 14:41:
Fabrieksinstellingen ook al terug gezet?

Ergens in je OSD heb je een functie "reset"
Dat vond ik dus iets vreemds, ik heb ook al gezocht naar deze functie, maar die kan ik helemaal niet vinden in het OSD. Vreemd! :?

[ Voor 10% gewijzigd door Barracuda_82 op 22-11-2004 11:18 ]

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-08 11:32
golven en afwijkingen kan je van de bovenste en de onderste rand niet instellen, zelfs dure monitoren hebben dit niet en zolang ik weet geen enkele monitor, het is ook vrij normaal bij een crt dat de bovenste en onderste rand/lijn nooit 100% recht zijn, alleen de afwijking die jij hebt is (te) erg. Dus in mijn ogen is deze monitor niet goed.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Pagina: 1