Maxtor 200 GB SATA gelijk kapot, omgeruild, en weer niks

Pagina: 1
Acties:

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 19:47
ok, ik heb een maxtor diamandmax 10 gekocht s-ata. en aangesloten, ik opstarten en hij doet niks, zelfs geen geluidje.

Dus vandaa omgewisseld ik weer hoopvol opstarten, en er gebeurt weer niks :S

Ik heb echt geen idee wat het kan zijn, ik pak een molex connector van men hd, en zet er zo een koppelstukje op, omdat die HD zo een andere voeding aansluiting heb. Dus de spanning moet het toch wel doen lijkt me.

Ik heb een 350W voeding dus dat is het ook niet denk ik.

Maar wat dan ????

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:50

UTM

Mischien ook kapot? Het klinkt mischien belachelijk maar het kan zo zijn :)

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-03 15:23

yGiDoRp

Sawasdee

is je sata stroom verloop kabeltje niet kapot?

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

350W zegt niet echt veel over een voeding. Heb je geprobeerd de hdd vanaf windows te benaderen of tijdens de installatie van windows? Je hebt nl. wel drivers over het algemeen voor een S-ata harde schijf.
De winkel waar je de hdd omgewisseld hebben, hebben die de schijf ook getest of gewoon op goed vertrouwen omgewisseld?

Verwijderd

Ik heb dezelfde HD, werkt hier perfect. Ik heb een Tagan 480W psu.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je geeft aan dat de disk niet eens opspint, dat kan betekenen dat de disk dus niet eens stroom krijgt. Bij een brakke disk hoor je namelijk vaak wel het eea (dat is dan meestal wel wat minder fijn om te horen, maar goed :P).

Ik zou eerst eens kijken of je niet een ander verloop-stukje kan scoren. Vervolgens kan je 'm proberen aan te sluiten via een andere molex connector. Mocht hij nog niet werken, zou ik 'm eerst laten testen door de leverancier. :)

Verwijderd

de diamondmax 10 sata's hebben inderdaad enkel zo een speciale voedingsconnector, inderdaad die beter eerst een nakijken en/of vervangen

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 19:47
lol, het was dus de voedingsconnector. Het was zelfs zo erg dat de draden in spiegelbeeld waren aangesloten :| :/

ik heb dus geluk dat deze nu nog heel is, ben nu aan het formatten, en daarna al men films erop backuppen :P

• DJ_Squtshi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-02 15:13

DJ_Squtshi

What do ya say to da DJ?...

Waar had je dat verloopstukje vandaan, ik zou de fabrikant van dat verloopstukje iig ff een mailtje stuuren want dit is echt niet normaal.

Die dingen worden toch door een machine inelkaar gezet en allemaal identiek gelijk(is een simpel proces) dus er zullen wel meer omgedraaid zijn lijkt me.

Lijkt me niet dat alle schijven goed tegen 12V op de 5V lijn kunnen.

Specs

Pagina: 1