Riva TNT2 Pro & WIN 2000

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:18

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb net windows 2000 geïnstalleerd, maar ik krijg op géén mogelijkheid mijn TNT2 aan de praat, ik heb alle nieuwste drivers gedownload, en ik kan het probleem niet vinden!

Wel krijg ik bij apparaatbeeheer-->locatie: PCI-bus 1, apparaat 0, functie 0 te zien, hij zit in een AGP, dus dit lijkt me het probleem, wie helpt?

20*350ZO45°

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik weet dat ik wel errug vroeg weer een post plaats, maar is er echt niemand die mij verder kan helpen. Xit nu namelijk achter 16 kleuren te werken, en da's géén pretje, zelf GOT kan ik bijna niet lezen!

20*350ZO45°

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 14:21
Sorry zou het niet weten, heb je al drivers gebruikt van Nvidia zelf ???

stel eerst je "primary video adapter" in op "standaard vga" en installeer dan pas de driver van Nvdia

veel succes

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:44
Welke detonator-driver versies heb je al geprobeerd? en wat voor (fout)melding werd er gegeven?

Verwijderd

Bekend probleem. Heb het zelfde nl. ook al eens gehad met een TNT2 kaartje. Van alles geprobeerd; nieuwe drivers, oude drivers, DirectX7, 8, noem maar op. Zelfs een NT expert ermee laten klooien, maar ook hij kreeg het niet voor elkaar. Hier moet ik dan wel bij zeggen dat het een Diamond kaartje was :r

In het ergste geval heb je gewoon vet pech.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
In het ergste geval heb je gewoon vet pech.
Ja, dat zou je denken, maar het gekste is, is dat ik voor Win ME altijd Win 2000 heb gedraaid op deze PC, nu geeft ie ineens probs met die TNT2, die ik vroeger helemaal nooit had! :'(

20*350ZO45°

Verwijderd

Hmm... dat is dan inderdaad wel vreemd. Ik neem aan dat je netjes de laatste drivers geinstalleerd hebt? En je hebt toch hopelijk wel een nette, schone install van 2k gedaan hoop ik?

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Yep, ik heb een hele schone "cleane" install gedaan, en dat ga ik nu nog maar een x doen want anders ga ik gillen!

Edit: Misschien nog leuk om te vermelden: De enige Hardware in mijn PC die veranderd is tussen het "vroeger" draaien van Win 2k en Nu zijn:

-Nieuwe Monitor (Belinea 103020)
-Geluidskaart (Terratec DMX XFire 1024)

Lijikt me stug dat het hier aan ligt, maar misschien makkelijkker voor jullie antwoord!

20*350ZO45°

Verwijderd

Controleer eens in device manager of je videokaart ook een Interrupt ReQuest(IRQ) kanaal/nummer heeft toegewezen gekregen.

Voor Nvidia kaarten is dat verplicht.
In je BIOS zit wel ergens een optie ASSIGN IRQ TO VGA, die je dus op enabled moet zetten.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
In je BIOS zit wel ergens een optie ASSIGN IRQ TO VGA, die je dus op enabled moet zetten.
Ja hoor :Y) Effe op enabled gezet, en hij deed het meteen, misschien iemand een reactie waarom dit niet voor Win ME moest???

Zie je wel dat we hier op GOT niet zonder elkaar kunnen...

20*350ZO45°

Pagina: 1