Welke printer voor Printable CD/DVD's?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.810 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Kwam er vandaag dus achter dat dit mogelijk was, ben hier eigenlijk al jaren naar op zoek. Heb namelijk nog hele collectie met Anime staan die ik graag es op dvd wil zetten. Maar de lelijke dvd's beklaad met marker weerhielden me ervan.

heb beetje zitten rondkijken qua mogelijkheden enzo.Maar wie heeft beetje ervaring met dit soort printers, qua kwaliteit en kosten?
En is dit nu veiliger t.o.v. labels?

Heb al wat dingen gevonden in de search, maar dat zijn vrij oude posts.

Edit: Kleine update

[ Voor 53% gewijzigd door Mesh op 21-11-2004 16:10 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53170

Probeer eens te zoeken op de nieuwe Canon modellen, om gelijk een hele mooie printer te adviseren: de Canon IPC Pixma 4000. Prijzen zitten meestal rond de 150 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:46

DDX

op de hcc zag ik een printer van TDK
speciaal met laadje voor cd/dvd's

was 70 euro

was vanplan er thuis wat meer info over te zoeken (nog geen tijd voor gehad)
lijkt me wel handig/leuk nml

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-04 23:19
Canon i560 (i865 is vrijwel identiek maar met cd/dvd mogelijkheid) is meerdere malen als beste getest wat printkwaliteit betreft en bovendien ook nog eens goedkoopst wat kosten per fotoA4printje betreft

van de nieuwe serie is de Pixma 4000 als beste getest... heb ik uit een test van de decemberuitgave van EEN pc blad... kweenie welke las het id AKO op het station... ze hadden ook de nieuwe reeks van Epson en HP getest... dus met de 4000 (130e in de pw) heb je zeker een heel goede keus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boss1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-07-2023
Jazco2nd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 23:36:
Canon i560 (i865 is vrijwel identiek maar met cd/dvd mogelijkheid) is meerdere malen als beste getest wat printkwaliteit betreft en bovendien ook nog eens goedkoopst wat kosten per fotoA4printje betreft

van de nieuwe serie is de Pixma 4000 als beste getest... heb ik uit een test van de decemberuitgave van EEN pc blad... kweenie welke las het id AKO op het station... ze hadden ook de nieuwe reeks van Epson en HP getest... dus met de 4000 (130e in de pw) heb je zeker een heel goede keus
ik heb zelf de i965 (grotere broer van de 865) van canon en deze bevalt prima het afdrukken van dvd's gaat heel goed en met zeer goede kwaliteit zeker een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abraxas1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-11-2024

Abraxas1

PSN ID : Abraxas1971

Heb zelf een Canon iP4000 pixma printer om mijn cd's/dvd's te printen en ben er zeer tevreden over

It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world - Chaos Theory -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:21
Over die canon kan ik je weinig vertellen; maar die Epson r300 is een beetje onhandig in het gebruik bij het printen op cd's/dvd's (persoonlijke ervaring) de printer heeft namelijk last met het accepteren van een cd/dvd. 1 op de 3 keer lukt het om de cd lade gecalibreerd te krijgen. Verder moet je voor speciale printbare dvd's gaan als je dit wilt gaan doen; normale dvd's krijgen grote inktdruppels welke je er zelfs na weken nog vanaf veegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

even snel wat lopen zoeken :

http://www.dvd-and-media.com/dvd-printers.htm

die tdk lijkt me wel wat

iemand ervaring mee ?

ik print nooit a4tjes ofzo, dus heb liever geen onnodig grote printer die ik toch alleen maar voor cd/dvd's ga gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
DDX schreef op zondag 21 november 2004 @ 00:12:
even snel wat lopen zoeken :

http://www.dvd-and-media.com/dvd-printers.htm

die tdk lijkt me wel wat

iemand ervaring mee ?

ik print nooit a4tjes ofzo, dus heb liever geen onnodig grote printer die ik toch alleen maar voor cd/dvd's ga gebruiken
Print je nooit cd/dvd covers dan? Altijd leuk je eigen custom dvd covers te ontwerpen voor anime die nooit uitgekomen is buiten Japan :)

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

nee die print ik nooit
cd's gaan hier een koffer in
geen ruimte om allemaal hoesjes te maken/bewaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Vondt dit net op pricewatch.info:
De Canon i865 levert fantastische prestaties en ik kan iedereen aanraden bij Canon een gratis proefafdruk te bestellen van een eigen up te loaden digitale foto. De andere dag heeft u het resultaat in huis.

Handicap van de Canon printers:

1. De waste ink-tank die bij normaal gebruik na een 2 jaar vol is en is u printer aan een kostbare renovatie toe;
2. De losse printkop komt franco thuis op bijna 150 euro en in in relatief korte tijd versleten.

Kwa inktverbruik en prestaties is het een topper. Ook de fuctionaliteiten zijn formidabel. Het printen op cdr 's en dvd 's is ook een ongekende ervaring. Ik blijf er bij dat Canon in haar voorlichting te weinig vermeldt over de snelle slijtage van de printer.
Iemand ervaring hiermee?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-04 22:01
Zelf heb ik de R300, en deze print mijn DVD's hardstikke goed. Qua inkt is ie ook hardstikke zuinig, de cartridges zijn los verwisselbaar (5 kleuren, en 1 zwart), en na het printen van 15 dvd hoesjes en 7 dvd's heb ik in totaal ongeveer net zoveel inkt verbruikt als er in 1 cartridge zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-04 16:35

Abu

Abu!

Even een vraagje, ik wil de Canon ip4000 kopen, ook om cd's te bedrukken. Je kan dus direct cd's bedrukken, nu vroeg ik me af of die cd's goed te krijgen zijn waarop dat kan en hoe dat eruit ziet. Iemand?

Insanus sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84159

Zijn wel makkelijk te krijgen hoor. Sony maakt ze bijvoorbeeld ook, pakjes van 5 dacht ik , prijs weet ik alleen niet voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abu
  • Laatst online: 18-04 16:35

Abu

Abu!

Anoniem: 84159 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 09:44:
Zijn wel makkelijk te krijgen hoor. Sony maakt ze bijvoorbeeld ook, pakjes van 5 dacht ik , prijs weet ik alleen niet voor je.
Heb ze net besteld, DVD-R 4,7Gb 4X Ritek G04 Inktjet printable 100 stuks A-grade
voor € 53,50.

http://www.pmteurope.com/catalog/index.php?cPath=27_676 voor geinteresseerden.

Insanus sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Laatst online: 22-04 02:56
Die TDK zou ik maar links laten liggen. Hij kan wel leuke dingen zoals ook in zilver kleurige letters printen maar hij werkt met een soort 'ribbons'. Die zijn erg prijzig als je veel gaat printen.
Hij kan verder alleen in zwart,rood,blauw en zilver printen.
Een erg hoog sppelgoed gehalte.

Ik zie nergens staan dat ie ook een 'extra laagje' kan printen zoals iemand hierboven schreef.

Voor iets meer heb je een fatsoenlijke normale printer. De CD-prints die ik van de Epson heb gezien, zien er goed uit. Kleuren komen er netjes uit, alleen niet zo blinkyblinky als geperste CD's. :)

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Laatst online: 22-04 02:56
Abu schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 09:38:
Even een vraagje, ik wil de Canon ip4000 kopen, ook om cd's te bedrukken. Je kan dus direct cd's bedrukken, nu vroeg ik me af of die cd's goed te krijgen zijn waarop dat kan en hoe dat eruit ziet. Iemand?
Ze zijn iets duurder dan de normale CD's/DVD's maar bij de betere (online) winkels kan je ze gewoon kopen. Ook staat het soms alleen ergens heel klein op de verpakking dat ze printable zijn (bv Sony).
Soms lijken ze wel veel duurder dan normale DVD's maar dat komt meestal omdat het toch merk DVD's zijn. Als je Sony printables en non-printables vergelijkt dan zit de prijs dicht bij elkaar.

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 07:52

orca

Zwem goed, Broeder.....

Ik heb de Epson r300 al bijna een jaar en ben er erg tevreden over..

je moet natuurlijk wel printable cd's of dvd's hebben anders pakt de inkt niet. maar die kan je al tijden kopen.

ik vind ze beter dan labels, omdat dit er niet los kan laten en je speler beschadigen.

ook de non epson inktpatronen geven een goed resultaat

ik zou niet zonder meer willen....

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123664

Ik schop dit topicje even omhoog omdat ik nog wat vraagjes heb,

is er iemand die ervaring heeft met die TDK van 70 euro, want wat ik mij afvraag :

Kan je gedownloade labels (van b.v. the bourne supremecy) netjes ermee printen ?
Krijg je inkt bij deze printer of moet je deze nog los kopen eerst ?
Hoe lang doe je met die inkt ongeveer als je volledige labels print (volledig gekleurt) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:34
* KLEINE KICK *

even een kleine kick na 1 maand stilgelegen te hebben.

kan je met gewone inkt, dus die inkt van je oude trouwe ~HP 640 gewoon op zulke dvd's printen..?

ik kan het niet vinden in dit topic en de leverancier spreekt ook niet over 'speciale inkt'.

als dat zo is m0d ik mijn oude kleurenprinter tot een volwaardige dvd printer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Accepteert jouw 640 dan printable cd's & dvd's?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Laatst online: 22:34
RAILGUNNER schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 15:09:
Accepteert jouw 640 dan printable cd's & dvd's?
>:) nog niet, maar daar zal ik hem toe dwingen :9

nee, als je heel dat ding uit elkaar haalt kun je het afdrukding. (alle wieltjes+motortrjes+railsjes+inktpotjes) eraf halen.
als je hem nu een printopdracht geeft duw je er ipv een dik papier een dvd in, en print dat ding een mooie afbeelding. moet je wel goed uitlijnen enzo...
zoals ik al zei, wordt even modden maar dan ben ik ook weer bezig komende vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
Haha, klinkt goed :).

Ontopic: de Epson R200 kan ook op cd's/dvd's afdrukken.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28048

Ik heb zelf ook de pixma 4000 en dvd printen gaat perfect. Ik koop eigenlijk altijd bij opus en nog nooit probs gehad. ik maak nu gebruik van 3d printable dvd's.
Die zijn helemaal mooi om op te printen. Geeft echt een complete 3d laag aan je afdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:44
Anoniem: 28048 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 18:32:
Ik heb zelf ook de pixma 4000 en dvd printen gaat perfect. Ik koop eigenlijk altijd bij opus en nog nooit probs gehad. ik maak nu gebruik van 3d printable dvd's.
Die zijn helemaal mooi om op te printen. Geeft echt een complete 3d laag aan je afdruk.
3d printable dvds ??
Wat bedoel je hiermee ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
dit topic is al een tijdje niet gebruikt, daarom is mijn vraag welke printers er op dit moment mogelijkheden bieden om op DVD's te printen.

zelf denk ik Canon PIXMA iP5200R, maar die is nog vrij prijzig.

zijn er ook HP modellen die dit ondersteunen?
misschien zelfs van de PSC series?
Pagina: 1