[Converter] COM naar USB, bestaat dit?

Pagina: 1
Acties:

• Marc Veen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-02 08:18
Mijn schoonvader heeft een ouder type notebook/laptop zonder USB poort.
Hij heeft wel een serieel en een paralelle poort.
Bestaat er een verloop van COM naar USB?
Dit om bestanden naar een bijv. een USB stick te sturen (FDD is defect).
(Van USB naar COM kan ik wel vinden in de search en diverse andere sites)

AMD Ryzen 7 7700X | Arctic Freezer 36 | ASUS B650-PLUS WIFI | 16GB Kingston Fury Beast 5200 | Zotac GTX 1060 6GB | Lexar NM790 2TB | WD Gold 6TB+4TB | be quiet! Pure Base 501 | Corsair RM650e | 2x Iiyama G-Master GB2741HSU-B1 | Win 11 Edu 64bit

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Je kan ook nog proberen een com naar parallel coverter en een parallel naar usb converter samen te gebruiken, volgens mij bestaan die wel... :)

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:29

-

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit gaat je nooit lukken.
iirc is een comport 16bit ofzo en zit je met een USB poort op 32bit. Dus dat kun je niet omzetten.

@sysrq, hij zoekt het dus andersom.

[ Voor 14% gewijzigd door TERW_DAN op 20-11-2004 18:32 ]

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Terw_Dan schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 18:31:
Dit gaat je nooit lukken.
iirc is een comport 16bit ofzo en zit je met een USB poort op 32bit. Dus dat kun je niet omzetten.
Een COM-port en een USB-port zijn beide seriele transport-media, de bits gaan er 1 voor 1 over de lijn. Met wat voor breedte het interface intern in de hardware geimplementeerd is heeft er weinig mee te maken.
Snelheid zou een probleem kunnen zijn, enigzins normale seriele poorten bouden het bij 115 kbps voor gezien, waar USB een paar Mbps kan verstouwen, maar performance zal de gebruiker niet kunnen schelen.
Het echte probleem zal zijn dat de vraag voor converters van serieel (of parallel) naar USB zo klein is dat ik bang ben dat geen enkele leverancier zich eraan zal wagen.

Ik zou de TS suggereren voor data-transport uit te gaan kijken naar parallelle-poort aansluitbare harddisks (vroeger mee mogen stoeien, verschrikkelijk handig spul).

TS vermeld niet of het notebook PCMCIA/PCcard-poorten heeft, dat geeft natuurlijk de mogelijkheid tot :
- PCMCIA USB-kaarten;
- PCMCIA firewire-kaarten.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large