Hoelang duurt inburnen ?????

Pagina: 1
Acties:

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Topicstarter
hoelang duurt het inburnen en hoeveel graden mag hij worden ????

met onderstaand s y s t e e m

Turn it off and on again.

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Eeuhmmm wat bedoel je precies met "Inburnen" ??? :?

Verwijderd

Bij mij duurde dat meestal en week .
Gewoon op z'n top draaien die pc...
Ena een week weer een stapje hoger.
Werkt...

Verwijderd

sorry ben verkeersd bezig

Verwijderd

Hoe krijg je die Geforce op 240Mhz??

Verwijderd

voltage op maximaal zetten (wat de processor max aan kan dus een duron i.p.v 1.6 op 1.85 V)zetten en vervolgens een uur of 10 a 15 martelen met Prime95 of je koe. Daarna resetten voltage terug zetten of eventueel overklokken. Met de zelfde kloksnelheden is de CPU nu veel koeler en ook beter te tweaken..

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
ja juist jij gelooft ook nog in de kerstman he wat een onzin verhaal ja hij gaat sneller kapot dat wel maar verder ook niets.

Verwijderd

Op dinsdag 02 januari 2001 19:55 schreef monterey het volgende:
ja juist jij gelooft ook nog in de kerstman he wat een onzin verhaal ja hij gaat sneller kapot dat wel maar verder ook niets.
Nou als de kerstman met reviews gaat strooien e.d geloof ik hem wel, maar ja jij bent zo veel slimmer dan die lui die dagelijks met PC's aan het stoeien zijn.

Maar ja als je zo eigewijs als een }:O wilt zijn hier heb je een link

http://www.acidhardware.com/articles/burnin/burnin.shtml

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Je moet hem niet overklokken tijdens het inbranden... Het gaat er juist om dat ie op de originele snelheid draait met MAX voltage.
Dit doe je voor een week of 2 weken. Waarbij je alles erop loslaat waar hij maar warm van wordt. koe, prime95,3dmark,UT,Q3 liefst tegelijk >:)
Na 1 of 2 weken zet je het voltage terug naar standaard. En begin je vanuit die positie met overklokken.

En nog even over dat gedoe van: het heeft geen nut en je pc gaat eerder stuk.
Het kan geen kwaad. En als je vind van wel. Waarom wil je dan wel overklokken :'( :?
Dan ben je jezelf aan het tegenspreken.
Het kan geen kwaad zolang je het zo doet als hier staat.
En dus niet zoals sommige mensen zeggen. Door bij je Fans stil te zetten.. of zelfs 10-20 sec zonder heatsink te draaien. DOE DIT AJB niet.. Kan nooit gezond zijn

Geen inspiratie

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
ik geloof niet zo in dat inburnen eigenlijk, maarja das mijn mening.

het enigste wat ik wil zeggen dat het gewoon dom is.....ik bedoel, zo'n processor kost toch een hoop geld, en onnodig risico lopen in niet zo slim....of heb ik dat :?

Verwijderd

Marbel, met die instelling kan je beter maar weer gaan posten op je quake forum.

Dit is tweakers.net, en als je geen risico durft te nemen ben je een flut tweaker die zijn systeem ONDER zijn specs heeft lopen.

Blah!

Verwijderd

Op dinsdag 02 januari 2001 23:12 schreef TweaKERS het volgende:
Dit is tweakers.net, en als je geen risico durft te nemen ben je een flut tweaker die zijn systeem ONDER zijn specs heeft lopen.
Maar ook echte tweakers groeien het geld niet op de rug, of wel soms. Zit je lekker een maand of wat zonder processor. Nee, daar zit je op te wachten.

Verwijderd

? - Tweaken is voor de niet zo rijken juist erg fijn. kan je een el-cheapo ding kopen en er dan wel een redelijke prestatie mee halen.

Tuurlijk is het erg lullig als je een maand of wat zonder cpu zit, maar dat is altijd je eigen schuld (ik zit nu 2 maand zonder mijn CPU en ga morgen een nieuwe halen)
Ik wist bijvoorbeeld niet dat een ppga nooit hoger kon dan 600. Had niet verwacht dat een overklok van 120 MHz fataal zou zijn.

Kortom, weet zeker dat je genoeg info hebt en dan valt het risico wel mee.
Tenminste als je niet dom bent zoals ik ;)

Btw, ik ga mijn nieuwe CPU gewoon weer proberen over te klokken. I.M. UNSTOPPABLE!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 21:18

NightBird

DPC-Crew Coding
Op dinsdag 02 januari 2001 20:37 schreef nitraat het volgende:

[..]
Nou als de kerstman met reviews gaat strooien e.d geloof ik hem wel, maar ja jij bent zo veel slimmer dan die lui die dagelijks met PC's aan het stoeien zijn.

Maar ja als je zo eigewijs als een }:O wilt zijn hier heb je een link

http://www.acidhardware.com/articles/burnin/burnin.shtml
Ja, daar hebben we wat aan. NOT!
Heb je er zelf al eens recent gekeken? Dan snap je wel wat ik bedoel :)

Magoed.. ik vind het 'inburnen' de grootste lulkoek, het zijn toch geen bewegende deeltjes die op elkaar moeten inslijten? Waar is het principe dan op gebaseerd?

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Verwijderd

wat lees ik hier? kan ppga niet hoger dan 600? hmm dat zou een hoop verklaren (bijvoorbeeld waarom mijn celly niet hoger wil)

Verwijderd

wees blij dat hij nog leeft!

Ik geef ook meer inBel de schuld dan mijzelf hoor.

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-03 21:10
kijk maar ff hier in deze thread daar heb ik het geprobeerd uit te leggen

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

inbranden heeft bij mij wel het een en ander geholpen, eerst wilde hij niet stabiel werken op 1150 maar nu draait hij zelfs op 1200.

39

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Kan je het inbranden ook doen al ie al een half jaar oud is? Natuurlijkkan het, maar heeft het nog nut?
Pagina: 1