Toon posts:

Windows XP media center 2005 [vragen + ervaringen?]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan me een systeem aan te schaffen met windows XP media centre. Ik woon in België, dus het is nog wel even wachten vooraleer de remotecontrol hier arriveert en het zal ook nog wel even duren voraleer EPG hier op punt staat, maar ik ben toch al op zoek naar de nodige info.
De systeemeisen van m'n pc heb ik al bepaald en ik ben er vrij zeker van dat deze voldoen. Er zijn echter nog enkele vragen over de rest van het systeem.
Hier eerst een schema van hoe het er zal gaan uit zien:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/sorgeloos/tweakers/schema_media_01.jpg

Als je hier al denkt dat ik iets over het hoofd gezien heb mag je me iets laten weten. De verbindingen in het rood duiden aan dat ik daar niet helemaal zeker over ben.

Nu enkele vragen:
1. zal mijn draadloze router (belkin wireless 125mbps) snel genoeg zijn om dit alles te trekken?
2. bestaan er al videokaarten met 2 tuners? Of moet ik m'n toevlucht zoeken bij 2 videokaarten. Hoe zit het dan met het geluid? (Neem dat ik naar programma A aan het kijken ben en programma B wil opnemen)
3. Iemand al weet van radio-kaarten voor in de pc die DAB (digital audio broadcasting) ontvangen?
4. Zal ik op de laptop ook tv van de kabel kunnen kijken? (Indien XP media centre 2005 daarop geïnstalleerd is)
5. Ik heb gelezen dat je kan chatten op je tv, maar men vond het nogal moeilijk om dit via de afstandsbediening te doen... ik vraag me af of die media extenders bluetooth hebben, zodanig dat je kan chatten op je televisietoestel met het toetsenbord van de pc.
6. Zal ik met dit toetsenbord ook gegevens in m'n gsm toestel kunnen invoeren?
7. Hoe zit het met digitale televisie? Binnenkort zal dit in België op de markt komen, maar er is dan nood aan een setopbox. Moet ik deze dan gewoon tussen m'n pc en de binnenkomende kabelaansluiting zetten en zal m'n pc dan het digitale signaal kunnen ontvangen? (Ik vermoed dat m'n tv-kaarten dan overbodig worden)

Ervaringen of opmerkingen zijn steeds welkom!

Ik heb dit bericht verplaatst van audio en hifi naar hier... Het is dus geen dubbelpost.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Vind het maar een raar schema, maar dat er er ff niet toe..

1. 125mbps zal meer dan genoeg zijn, aangezien je daar nu toch al probleemloos over internet.

2. Ja, er zijn PVR kaarten van Hauppage met 2 tuners, maar komen eind dit jaar pas op de Europesche markt.

3. Geen idee

4. Als je laptop een TV-tunerkaart heeft die met MCE compatible is, JA. Persee MCE2k5 is niet nodig om TV te kunnen kijen, er zijn zat programma's die veel meer kaarten ondersteunen zonder dat je MCE2k5 nodig hebt.

5. Als je pc een BlueTooth dongle heeft, waarom niet?

6. Geen idee

7. Ik niet Belg, dus ook geen idee.

TIP: check de site van MCE2k5 eens, er zijn niet veel grafische kaarten en TV-tuners die werken met dit OS.

NB: Wel speakers maar geen audio aparaatuur in je schema, je zal weinig horen hoor :P

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 17:47:
Vind het maar een raar schema, maar dat er er ff niet toe..

1. 125mbps zal meer dan genoeg zijn, aangezien je daar nu toch al probleemloos over internet.

2. Ja, er zijn PVR kaarten van Hauppage met 2 tuners, maar komen eind dit jaar pas op de Europesche markt.

3. Geen idee

4. Als je laptop een TV-tunerkaart heeft die met MCE compatible is, JA. Persee MCE2k5 is niet nodig om TV te kunnen kijen, er zijn zat programma's die veel meer kaarten ondersteunen zonder dat je MCE2k5 nodig hebt.

5. Als je pc een BlueTooth dongle heeft, waarom niet?

6. Geen idee

7. Ik niet Belg, dus ook geen idee.

TIP: check de site van MCE2k5 eens, er zijn niet veel grafische kaarten en TV-tuners die werken met dit OS.

NB: Wel speakers maar geen audio aparaatuur in je schema, je zal weinig horen hoor :P
Bedankt voor de reactie, maar ik denk dat je niet goed weet wat de media extender inhoud. Ik denk dat het ook daarom is dat je m'n schema nogal raar vindt. Je kan de luidsprekers volgens mij aansluiten op de media-extender (of zit ik er hier naast?)
Ook je antwoord op de bluetooth-vraag is daarom niet helemaal juist vrees ik. De tv werkt samen met de pc (je kan dus op de pc-werken en tv, foto's en dvd's kijken en muziek luisteren tegelijkertijd)
En ook je antwoord op de laptop-vraag klopt niet. Het is net de bedoeling van xp media center de al je bronnen (radio, tv, dvd's,...) op de centrale pc binnen komen en dat je ze op andere apparaten kan afspelen...
En spijtig genoeg loopt het ook bij je antwoord op de router-vraag fout omwille van dezelfde rede. Ik weet heus wel dat een 125mbps router volstaat voor internet en zelfs voor bestandsoverdracht in een thuisnetwerk, maar ik vraag me of dergelijk netwerk hierbij ook nog eens het 'streamen' van tv, radio, dvd-signalen naar de extender aankan?
M'n schema kan wel fouten bevatten (alhoewel ik denk van niet), maar het is zeker niet zo dat ik helemaal uit m'n nek aan't kletsen ben. (Check hiervoor de site van microsoft ook maar eens. Meer info over de extender is te vinden op linksys en hp)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2004 23:22 ]

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 08:58

Alientrader

Dit was mijn compu!!

DAb wordt niet ondersteunt, sorry

Settopbox moet je extern aansluiten, ofwel op de svideo in van de tvtuner kaart,.. de ms remote kan je programeren, zodat je daarmee van kanaal kan wisselen.

Media extenders zijn leuk, maar het wordt nog ff wachten, aangezien de huidige modellen alleen het amerikaanse tv formaat ondersteunen en niet PAL. De media extenders hebben geen bluetooth, maar wel 2x usb aansluitingen,

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/vegt120/gotpics/mce_extender_b.JPG

De dualtuner kaart,... heet de Haupauge pvr 500mce (zit ook radio in)

tip: lees de topics die al bestaan eens rustig door,... ze staan allemaal in het sub forum "windows operating systems"

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Verwijderd

Topicstarter
Alientrader schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 23:26:
DAb wordt niet ondersteunt, sorry

Settopbox moet je extern aansluiten, ofwel op de svideo in van de tvtuner kaart,.. de ms remote kan je programeren, zodat je daarmee van kanaal kan wisselen.

Media extenders zijn leuk, maar het wordt nog ff wachten, aangezien de huidige modellen alleen het amerikaanse tv formaat ondersteunen en niet PAL. De media extenders hebben geen bluetooth, maar wel 2x usb aansluitingen,

[afbeelding]

De dualtuner kaart,... heet de Haupauge pvr 500mce (zit ook radio in)

tip: lees de topics die al bestaan eens rustig door,... ze staan allemaal in het sub forum "windows operating systems"
Bedankt voor de tip en de antwoorden. Heb je misschien ook een idee hoe lang het ongeveer nog duurt vooraleer de extenders op de markt komen? Op de site van noch microsoft, noch hp, noch linksys is hiervan iets terug te vinden.