Welk iDCT algorithme is het snelst met dvd2dvd-r op AMD64?*

Pagina: 1
Acties:

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:23

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Topicstarter
Jaa, daar istie weer. Nu even met een duidelijke uitleg erbij wat ik al ondernomen heb, want anders is mijn vraag de aandacht van andere tweakers blijkbaar niet waardig. :X

Ik gebruik al een hele tijd tot volle tevredenheid dvd2dvd-r voor het encoderen van DVD's die te groot zijn om met clonedvd fatsoenlijk te transcoden.
Nu deed ik dit eerst met een XP 1800+ waarvoor ik de optie 32-bit SSE selcteerde bij iDCT Algorithm. Dit heb ik van de belgische site dvd2dvd-r.be

Nu heb ik al een tijdje een AMD64 3200, dus kies ik voor 32-bit SSE2 bij iDCT Algorithm. De AMD64 heeft tenslotte SSE2.

Nu zag ik bij de opties ook 64-bit floting point staan. Kan ik dit gebruiken met mijn AMD64 en heeft dit (snelheids)voordelen? Op de site en het forum van dvd2dvd-r.bet lees ik alleen dat SSE gekozen moet worden bij Intel en MMX bij een AMD, maar deze informatie lijkt me veroudert. Ik krijg geen toegang tot de Duiste site, en via google krijg ik ook slechts verouderde how-to's dus ik vroeg me af of iemand anders hier ervaring me heeft?

Welke van de opties is de beste voor een AMD64 processor ?

32-bit MMX
32-bit SSE
32-bit SSE2
64-bit floting point
IEEE 1180 reference ?

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:34

breinonline

Are you afraid to be known?

Kan je niet ergens een kort DVD filmpje vandaan plukken en gewoon testen? Ik neem aan dat de 64 bit optie het snelste zou moeten zijn voor je pc. Dit hoeft natuurlijk niet geheel afhankelijk te zijn van je processor, wellicht spelen chipset, hoeveelheid geheugen enz. ook een rol. Ik denk dat je alleen met testen de optimale instellingen zal vinden.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Nou, goed dat ik dit topic vind, want ik zie nergen op een site het gebruik van 64 bit floating point i.c.m. een athlon 64 proc.

Weet iemand hier meer van?

Verwijderd

Wat is er op tegen om het zelf eens te testen wat de verschillen zijn (en de resultaten hier te posten) ?

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:36

Nibbz

Postmaster General

bij de boer krijg bij zoveel pakken van iets een dvd erbij (ma kwam laatst thuis met een dvd van Shin Chan.. heel fijn :D). Dus ik zou zeggen, op naar de boer (A)

Modbreak:Als je niets te melden hebt, post het dan niet. Gebruik ajb ook smileys die wel werken, dan snapt iedereen ze :)

[ Voor 34% gewijzigd door G33rt op 22-11-2004 18:39 ]

13:37

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
anders is mijn vraag de aandacht van andere tweakers blijkbaar niet waardig.
Klachten over de moderatie kan je altijd bij de mod in kwestie neerleggen, in mijn geval dus g33rt [at] tweakers [punt] net.

Verder wil ik opmerken dat je dit uiteraard best zelf kunt benchmarken en posten, zoals euss al zegt :)

Verwijderd

Nou ik heb dus maar die optie "64-bit floating point" aangevinkt. En tot nu toe gaat het goed.. CCE is gestart en de remaining time is 1:09 uur.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ohja, nog een titeledit zodat het de inhoud beter dekt :)

dvd2dvd-r met een AMD64 ==> Welk iDCT algorithme is het snelst met dvd2dvd-r op AMD64?

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 23:13

4VAlien

Intarweb!

64 bit floating point moet haast wel voor de AMD 64 zijn, tis immers de enigste x86 proc met 64bit hardware voor dat soort dingen, benieuwd naar welk algoritme het snelst is btw.
Pagina: 1