Toon posts:

Pagemaker 7.0, kwaliteit of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al jaren een enthousiast gebruiker van Adobe Photoshop en Adobe Illustrator. Ik gebruik beide programma's om hoofdzakelijk losse plaatjes mee te bewerken.

Nu heb ik voor mijn opleiding de opdracht om een brochure in elkaar te zetten.
Daarvoor wilde ik Adobe Pagemaker 7.0 gebruiken.
Ik heb er nu een beetje mee gespeeld, maar het voldoet niet echt aan mijn verwachtingen. De interface ziet er op het eerste gezicht verouderd uit.
Mijn sneltoetsen werken niet en ik mis een heleboel opties die je in bijvoorbeeld
Photoshop en Illustrator wel hebt.

Is Pagemaker 7.0 een goed opmaakprogramma in zijn soort? Ik vraag me namelijk af of ik er tijd in moet steken om het programma beter te leren kennen.
Of kan ik me beter verdiepen in een ander opmaak programma zoals Quark ofzo?

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 00:34

alienfruit

the alien you never expected

Ik denk dat je het beste kan kijken na Indesign CS dit is de nieuwe generatie DTP-programma's van Adobe. Je hebt voor dit programma een plug-in die functionaliteit uit Framemark biedt. Ik vind het zelf beter en makkelijker werken dan Quark en PageMaker, en heeft een betere integratie met PhotoShop en Illustrator.

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 15:54
^ met stom

Voor DTP is InDesign the way to go imo... Download de trial op http://www.adobe.com/supp...oduct=31&platform=Windows
en probeer em ff...

Als je Photoshop en Illustator gewend bent is het vrij eenvoudig om mbv. van InDesign folders en ander drukwerk in elkaar te zetten...

[ Voor 5% gewijzigd door equationunequal op 20-11-2004 19:18 ]

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Verwijderd

Topicstarter
Hankey schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 19:18:
^ met stom

Voor DTP is InDesign the way to go imo... Download de trial op http://www.adobe.com/supp...oduct=31&platform=Windows
en probeer em ff...

Als je Photoshop en Illustator gewend bent is het vrij eenvoudig om mbv. van InDesign folders en ander drukwerk in elkaar te zetten...
ok ik probeer het uit. Maar wat ik niet begrijp.
Is Indesign een opvolger van Pagemaker? Of zijn de 2 programma's voor andere doeleinden bedoeld?

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 00:34

alienfruit

the alien you never expected

Nee, bij mijn weten is Indesign CS de opvolger van PageMaker. Indesign CS maakt niet gebruik van de PageMaker codebase, maar is in zijn geheel opnieuw geschreven. Klaar voor de nieuwe tijden ;) Je hebt nog wel Framemaker wat vergelijkbaar is met PageMaker dit programma wordt vaak gebruikt om catalogi of boeken te maken, door de goede ondersteuning hiervoor.

[ Voor 1% gewijzigd door alienfruit op 21-11-2004 14:21 . Reden: Waarom zeg je eigen "met stom" klinkt niet echt positief :p ]