Toon posts:

XFX Geforce 6800LE werkt niet?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe XFX geforce 6800LE gekocht en in computer gezet, maar geen post. Ook viel op dat de ventilator van de kaart niet aan ging. Specs:

Epox 8RDA (nforce2)
500watt qtec voeding
512mb mem

In m'n eigen pc werkt ie wel (voor specs zie sig.)
Zou het kunnen dat die epox geen nieuwe kaarten ondersteunt?
Ik heb gekeken in het boekje van mobo, daar staat agp3.0 8x 1.5 volt only. Maar agp3.0 draait toch op 0,8 volt ofzo? Iemand een idee?
Ik heb ook mijn eigen kaart er 's in gestopt (radeon9700) en die werkt ook niet |:(

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:17

_mARCO_

Hier staat niks

Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 17:17:
Nieuwe XFX geforce 6800LE gekocht en in computer gezet, maar geen post.

In m'n eigen pc werkt ie wel (voor specs zie sig.)

Ik heb ook mijn eigen kaart er 's in gestopt (radeon9700) en die werkt ook niet |:(
Goh, je probeert 2 videokaarten in 1 pc en ze doen het geen van beide: Zou het dan niet aan het moederbord kunnen liggen? ;)

Misschien meer een vraag voor hier zo. :)

sigloos

Verwijderd

Heb je de 6800 LE ook in een andere pc gehangen?
AGP 3.0 is afaik gewoon 1,5 Volt dus wat dat betreft werkt dat gewoon met je moederbord

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

erg logisch niet, 2 kaarten werken wel in een andere pc meer niet op deze.
Dus je zou het mem nog ff in je eigen pc kunnen testen maar anders is het gewoon het mobo

Gabriël AM5

Verwijderd

Al een andere voeding geprobeerd? Q-Tec is ook niet alles :+

• Hempje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-05-2021
mobo dus, overduidelijk, en toeval bestaat niet :P (in dit geval)

RaZoRbLaDe over hempje: "I know how you are, straigt-to-the-point-without-zeiver, no-bullshitting-me-otherwise-my-ass".

Verwijderd

Topicstarter
Okee duidelijk allemaal, maar hoe kan het dan dat een oude TNT2 kaart wel werkt?? Dat heb ik geprobeerd en gaat prima 8)7

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 00:02:
Okee duidelijk allemaal, maar hoe kan het dan dat een oude TNT2 kaart wel werkt?? Dat heb ik geprobeerd en gaat prima 8)7
Dan trekt je voeding het waarschijnlijk niet. Probeer een andere voeding uit een andere PC en koppel eens wat dingen af (HDD, CDROM, PCI kaarten etc.)

Verwijderd

Ik heb ook zo'n Q-Tec gehad. Bij een redelijke systeem klapt ie er met gemak uit. Ik had al geen supersysteem, maar die viel liep al regelmatig vast voor voltage's die heen er weer springen. Zeker na een jaartje was de voeding echt verrot, zelfs op standaard snelheid vlogen de voltages op en neer.

Ter vergelijking, het systeem draait nu met nog meer spul eraan 100% stabiel met een Aopen 300W PSU. Probeer eens een voeding van een vriend/kennis oid.

Verwijderd

Topicstarter
we hebben even de computer aangezet (met die kaart erin) en de voltages opgemeten bij die molex die eraan zit. 5 volt en 12 volt blijven gewoon stabiel.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de zekerheid toch maar even m'n eigen voeding aan het zaakje gehangen, maar helpt niks. Dus voeding is uitgesloten. Wordt toch een ander mobo zoeken :'(
Pagina: 1