Toon posts:

[draadloos netwerk] Shakespeare in Leiden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een draadloos netwerk met een speedtouch 570 modem. Gisteren viel mijn verbinding opeens weg. Dat is nu allemaal opgelost, maar ik ben erachter gekomen dat ik ook op het internet kan komen met 'Shakespeare' >:) . Is dit een vrij toegankelijk netwerk in Leiden of heeft iemand z'n verbinding niet beveiligd??? Ik wil daar namelijk geen problemen mee krijgen. Mijn downloadsnelheid is met 'shakespeare' wel minimaal 2x zo hoog. :D

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Is het niet gewoon het netwerkje van je buren? :)

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Zal wel een iemand zijn die zo AP zo uit de doos heeft neergezet. Heb ik hier ook met mijn buurman. Heb hem al gewaarschuwd, en heeft eea aangepast. Sinds gisteren kan ik weer via hem surfen. Zijn verbinding is ook sneller dan mijn ADSL abbo..erg makkelijk als ik ISO's moet downloaden of zo :D

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

www.wirelessleiden.nl? :P

er is wel een groot draadloos netwerk boven leiden geloof ik, wat vrij toegankelijk is.
of iig is het een project dat wireless netwerken over grote afstanden met elkaar verbind boven de stad leiden.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En je kunt er geen problemen mee krijgen aangezien de eigenaar het netwerk niet beveiligd heeft. Zodra je moeite moet doen om op zijn netwerk te komen ben je pas fout bezig.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

johnnyv.nl schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 17:40:
En je kunt er geen problemen mee krijgen aangezien de eigenaar het netwerk niet beveiligd heeft. Zodra je moeite moet doen om op zijn netwerk te komen ben je pas fout bezig.
klopt...
wich reminds me... ik moet mijn buren toch nog ff gaan waarschuwen dat hun netwerk (alweer) wagenweid open staat...

zelf heb ik netjes WEP128 en MAC filter aan staan. daarnaast heb ik ook nog static IP's overal, dus je moet mijn range ook nog goed gokken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan op de site van wirelessleiden.nl niets vinden over shakespeare of iets dergelijks dus het zal wel een domme buurman of zo zijn. Is er iets waarmee je uit kan vinden wie het is? Ik ben wel benieuwd...

Verwijderd

Ga via zijn netwerkje kijken op www.whatsmyip.org , zo zie je wat zijn ip adres is.
vervolgens trace je het ip en weet je welke provider hij heeft.

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
FireWurX schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 18:34:
[...]

klopt...
wich reminds me... ik moet mijn buren toch nog ff gaan waarschuwen dat hun netwerk (alweer) wagenweid open staat...

zelf heb ik netjes WEP128 en MAC filter aan staan. daarnaast heb ik ook nog static IP's overal, dus je moet mijn range ook nog goed gokken.
Klopt totaal NIET, het is pure diefstal... in een auto waar de sleutels nog inzitten mag je ook niet in!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-02 03:42
Wat het ook is; het is zeker geen diefstal.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

feekless schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 21:29:
[...]

Klopt totaal NIET, het is pure diefstal... in een auto waar de sleutels nog inzitten mag je ook niet in!
dat is heel wat anders.
in het geval van een auto neem je het bezit van een ander tot je.
Op Wireless mag je gewoon inloggen omdat de radiocarrier iets publieks is, zolang je maar niet de bezittingen van een ander aantast/steelt.
dus ga niet op zijn/haar PC kijken, want dan ben je fout bezig.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

feekless schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 21:29:
[...]

Klopt totaal WEL. Je kunt een computernetwerk niet vergelijken met een auto of zelfs een huis omdat ze totaal andere dingen zijn, wettelijk gezien. het is pas computervredebreuk (waar dit eventueel onder zou kunnen vallen) als je enige vorm van beveiliging moet doorbreken. En dat is hier dus NIET het geval.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1