Radeon 9800Se dood

Pagina: 1
Acties:

• DragonZeal
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-07 22:34
Een uurtje geleden was ik naar muziek aan het luisteren en plots viel het scherm uit.
Ik herstart de pc en nog steeds niets.
Ik vervang de videokaart en hij ging terug.
Het is dus mijn videokaart.
Deze is een Radeon 9800SE 256Bit die gesoftmod was naar een Radeon 9800PRO aan dezelfde MEM/CORE. (Dus overclocking)
Op deze kaart zat ook een VGA-Silencer van Arctic.
De kaart draait al een maand stabiel op deze manier tot nu.
Nu het moederbord dat ik heb is een ASUS A7N8X.
Dees heb ik van ne kameraad.
Hij had daarop een MSI Geforce4 Ti4200 die opeens raar deed.
Als hij zijn pc soms herstartte dan had hij niet direct beeld en na een paar keer herstarten had hij dit wel.
Misschien dat mijn kaart het nu ook heeft maar dat zou mij verwonderen.
Kan het misschien aan het moederbord liggen of is het gewoon de videokaart die dood is?
PS: Ik heb de videokaart in een oud KT133 mobo gestoken van mijn vader en daar startte de pc op tot in windows maar ik had geen beeld.
Gelieve mij te helpen want als het een nieuw moederbord wordt dan moet ik eerst goed nadenken qua aankoop.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 11:05

TommyGun

Stik er maar in!

Niks beschadigd op je kaart met die nieuwe cooler? 't kan wel een tijd goed gedraaid hebben met die Artic cooler maar als je bijv een mem blokje ofzo hebt beschadigd kun je er ook pas na een tijdje last van krijgen. Dan is je kaart ondertussen gewoon aan 't "verotten". Heb je de mogelijkheid om de cooler eraf te halen, alles te controleren, en te proberen om hem werkend te krijgen met de oude cooler?

Owja; Je kan ook proberen om tijdens het booten met die 9800, F8 steeds in te drukken. Niet constant indrukken maar tikjes geven. Na een tijdje kun je dan Veilige Modus selecteren en daarin ff je drivers verwijderen / opnieuw installeren.

[ Voor 26% gewijzigd door TommyGun op 20-11-2004 17:17 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• DragonZeal
Hij start niet op dus kan ik moeilijk drivers verwijderen he.
Ik ga een iets proberen om ze misschien toch nog te redden.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 11:05

TommyGun

Stik er maar in!

Met de VGA van je pa in Veilige Modus en dan drivers deleten ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 17:20

Elektronicanet

Leds do it!

Drivers deleten heeft weinig zin als je bij het opstarten ook geen beeld hebt. Probeer de kaart eens in een ander systeem, en anders monteer je de stockkoeler weer en claim je RMA :)

Modbreak:Dit komt angstaanjagend dicht in de buurt bij uitnodigen tot fraude, wat we hier op Got NIET willen zien :/

Garantie is tegen fabricagefouten, als je gaat (soft)modden kun je daar geen aanspraak meer op maken, dat is de risico die je loopt als je dat soort dingen doet :o

[ Voor 46% gewijzigd door dion_b op 21-11-2004 02:04 ]

Nederlander in België

Verwijderd

Elektronicanet schreef op zondag 21 november 2004 @ 00:44:
Drivers deleten heeft weinig zin als je bij het opstarten ook geen beeld hebt. Probeer de kaart eens in een ander systeem, en anders monteer je de stockkoeler weer en claim je RMA :)
Zoiets kun je beter niet hier posten. Ok, iedereen doet het, maar toch kun je het beter niet posten. Is ook beter voor GoT als je dat niet doet.

• DragonZeal
Is op ebay gekocht van een winkel.
Maar ik ga er ni veel moeite voor doen want das in USA.
Dan gaank mij blauw betalen aan douanetaksen enz.
Ik ga dus een nieuwe kaart moeten kopen.
Of ik neem mijn radeon 9500 die gesoftmod is naar een radeon 9700 pro.
Die is qua directx8.1 games ni veel trager dan een radeon 9800 pro.
Maar voor directx9 is het een ander verhaal natuurlijk.
Ik wil halflife2 kunnen spelen alleszins.

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 17:20

Elektronicanet

Leds do it!

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2004 @ 00:52:
[...]

Zoiets kun je beter niet hier posten. Ok, iedereen doet het, maar toch kun je het beter niet posten. Is ook beter voor GoT als je dat niet doet.
Nah daar kun je natuurlijk lang over discussiëren, ik begrijp je reactie ook wel, maar als het terugmonteren gebeurt zonder dat je er iets van ziet, en het blijkt ook dat de fout niet door de (te heet geworden) processor / overgeklokt geheugen wordt veroorzaakt zit er gewoon een fout in de kaart zelf. Als hij gewoon doorgebrand is o.i.d. zien ze dacht echt wel...
Modbreak:Niks discussieren. Zaken die tegen de wet zijn kunnen hier niet. Punt. Niet omdat wij de beroerdste zijn maar omdat wij liever ook niet schadeclaims of erger aan ons broek hebben. En dan nog, als je gaat modden loop je risico op dit soort dingen. Je kunt nog wel garantie krijgen als het aantoonbaar niet aan je mod ligt, maar de bewijslast ligt dan ook bij jou als klant in dat geval- en dat kun je zo goed als niet bewijzen :o

Edit: Ok het hele RMA verhaal gaat niet door dus :Y)

[ Voor 30% gewijzigd door dion_b op 21-11-2004 02:07 ]

Nederlander in België

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08 15:57

not-known

[BI] Crewmember

Heb dit soort verschijnselen ook gehad op mn 9600 pro, ofwel die was gewoon dood. Ik heb maar een nieuwe gekocht. Heb de nieuwe gewoon geboot op de oude drivers, wat imho betekent dat die dus niet gaar zijn, maar de oude kaart dus wel.
Met die oude kaart kon ik nog 4x langs het BIOS komen, waarna ook dat ophield, gevalletje van jammer, maar helaas. Geen bon meer, bijna 1 jaar oud, kon et nou NET niet hebben.. zal je altijd zien :/

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

• DragonZeal
Topic mag gesloten worden.
Heb pc opgestart met kaart en pci kaartje.
Wou bios flashen maar hij vindt gewoon de kaart ni.
Ondertussen heeft ne kameraad mijn post gezien op een ander forum en hij heeft een Ati Radeon 9800 Pro te koop voor 200€.
Das dus geregeld.
Kaart is 2 weken oud.
Hij dacht dat de kaart defect was en hij had een nieuwe gekocht maar tlag ni aan de kaart.
Pagina: 1