Toon posts:

kan mijn x-micro wlan 11g router niet instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een x-micro wlan 11g broadband router gekocht(54mbit/s). Maar ik krijg de router tot nu toe nog niet aan de praat. Ik kan namelijk niet in de configuratie van de router komen. Volgens de gebruiksaanweizing is het allemaal zo makkelijk. Je hoeft alleen maar het ip adres van de router in internet exploirer intikken en je komt in een configuratiesite van de router. Nou bij mij niet dus. Ik gebruik mijn hoofdcomputer nu gewoon met kabel naar de router (niet wireless) om de router in te stellen. Maar zoals ik al zei kom ik er niet in. TCP/IP heb ik ingesteld om automatisch een ip adres toe te wijzen(is verder ook de enige instelling die je hoeft te doen volgens de gebruiksaanwijzing). Verder zijn de kabels goed aangesloten. En branden ook de juiste leds in e router. Ik heb al van alles geprobeert, maar het wil maar niet lukken. Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Alvast bedankt!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

ik denk dat je geen IP van de router krijgt. Deze zul je handmatig moeten invoeren en dan kan je als het goed is wel configgen.
Verder heb je geen UTP ingang? Ik meen dat je meestal zo moet configgen nl.

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 11:01

trixx

-CTU- SuiZide

Er staat zelfs in de handleiding

"PC equipped with 10 or 10/100mbps Ethernet connection"

Ik denk dus dat je een Netwerkkaartje moet hebben.....

http://www.x-micro.com/ma...oadband-router-manual.pdf

[ Voor 28% gewijzigd door trixx op 20-11-2004 17:19 ]

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ennuh .. zit je hoofd pc in hetzelfde subnet als de router of niet ?

[TOPIC=642065///#2]
Voorbeeld van een goede en een foute configuratie:

PC1= 192.168.1.1 / 255.255.255.0 en
PC2= 192.168.1.2 / 255.255.255.0 is goed,
PC1 = 192.168.2.1 / 255.255.255.0 en
PC2 = 110.168.1.1 / 255.255.255.0 is niet goed, die gaan elkaar niet zien

Zorg dat je altijd je volledige IP adressen en subnetmaskers post, deze info is erg belangrijk.

[ Voor 40% gewijzigd door Fish op 20-11-2004 17:28 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een interne netwerkkaart op mijn moederbord: VIA Compatable Fast Ethernet Adapter. Verder heb ik nog een losse netwerkkaart: Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC.

Ik heb het op allebei de netwerkkaarten geprobeerd met de juiste instellingen. Ik heb nu nog maar 1 pc op de router aangesloten. Dus met andere pc's heb ik nu nog niks te maken. Ik heb bij de tcp/ip settings aangevinkt dat ik automatisch een ip adres krijg toegewezen. Verder heb ik ook geprobeerd om zelf een ip adres te geven, maar dat had geen effect. Ik had toen 192.168.62.2 (met subnet 255.255.255.0)ingesteld omdat de router het adres 192.168.62.1 heeft. Als ik naar de router ping krijg ik overigens geen reactie.

Ik heb het naast mijn hoofdcomputer die windows xp heeft, nu ook eens met mijn laptop met windows 98 geprobeert, heb weer even mijn gewone netwerkkaart erin gezet in plaats van de wireless. Maar ook hier kom ik de router niet in.

Verder denk ik dat het niet aan de router zelf ligt, want ik heb hem al een keer omgeruild. Ik had eerst een 11mbit en paar dagen later toch maar omgeruild voor een 54mbit. Die 11mbit kreeg ik overigens ook niet aan de praat, hetzelfde probleem.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wellicht heb je een omruilbeestje gekrgen ... reset die router eenser zit vast wel ergens een knopje (de je meestel een tijdje ingedrukt moet houden tijdens het aanzetten)

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost. Ik ben er achter gekomen dat ze me de verkeerde router hebben meegegeven. De doos is wel van een wlan 11g 54mbit maar de router die erin zat was een 108mbit fireware versie. Deze heeft een ander ip adres en aan andere username en wachtwoord. Vandaar dat ik er niet in kon komen.

Maar goed de problemen zijn nog niet helemaal voorbij, ik kan de router nu wel instellen, maar ik heb helaas mijn Planet internet nog niet aan de praat gekregen via mijn wlan router. Dit komt omdat ik niet precies weet hoe ik de Alcatel speed touch modem (was er vrij snel bij met adsl dus dit is de eerste serie) in de router moet instellen. Als ik rechtstreeks met de modem inbel dan gebruik ik daarvoor een inbelverbinding met username en password(deze kan de modem niet zelf onthouden) en een vast ip adres:10.0.0.150 en subnetmask: 255.255.255.0 en op basis van pptp vpn. Verder is het ip van de router: 192.168.1.1 en maak ik gebruik van dhcp en krijg dit ip adres toegewezen: 192.168.1.100.

Als ik in het configuratiescherm van de router kijk moet ik ten eerste al een internet verbindings soort kiezen. Zoals te zien is in de lijst hieronder. Aangezien mijn directe verbinding met de modem met pptp werkt neem ik aan dat ik voor deze verbinding in de router moet kiezen?

X-Micro WLAN 11g Turbo Mode Broadband Router (108Mbps)

Obtain IP automatically (DHCP client)
Fixed IP address
PPPoE to obtain IP automatically
PPPoE with a fixed IP address
PPTP
L2TP

Als ik pptp kies moet ik de volgende gegevens invullen:

My IP: (192.168.1.100)
Subnet Mask: (255.255.255.0)
GateWay: (192.192.168.1
Server IP: (10.0.0.150)
PPTP Account: (username@adsl-comfort)
PPTP Password: (mijn password)
Retype Password: (mijn password)

Weet iemand wat ik hier precies allemaal moet invoeren, want ik krijg hem niet aan de praat.
Pagina: 1