[MOM2005] Probleem met valideren user account bij setup

Pagina: 1
Acties:

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:31
Ik ben op dit moment bezig om een installatie van microsoft operations manager 2005 te doen. Ik loop alleen vast wanneer ik de setup draai en hij vraagt om een Management server account. Wanneer ik een account invul dan krijg ik de melding dat hij de account niet kan valideren.

Hieronder mijn gegevens :

Server 1 : Win2003, Domain Controller, Exchange
Server 2 : Win2003, SQL Server 2000 sp3a, IIS, Sharepoint Portal Server en MOM Database installed.
Server 3 : Win2003

Op server3 wil ik dus mom installeren en deze moet connecten met de database op server2. Dit werkt dus niet en krijg dus elke keer de melding dat hij niet kan valideren.

Wanneer ik op server 2 mom wil installeren dan werkt het wel. Maar ik wil hem dus echt op server 3 draaien aangezien dit men management bak is.

Weet iemand hoe het komt dat hij geen connectie kan maken met de active directory om een account te verifieren ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
op server2 draait wel sql2000 en geen msde2000 toch :? msde2000a accepteerd namelijk out of the box geen connectie's meer over het netwerk (alleen lokaal werkt ie)

en als het wel een sql2000 machien is, hoe staat je security? windows security of sql ?

A wise man's life is based around fuck you

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:31
zwelgje schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 20:25:
op server2 draait wel sql2000 en geen msde2000 toch :? msde2000a accepteerd namelijk out of the box geen connectie's meer over het netwerk (alleen lokaal werkt ie)

en als het wel een sql2000 machien is, hoe staat je security? windows security of sql ?
Het is al geregeld, een herstart was genoeg. Vond het al raar want had alle security al nagelopen zowel ad als op de sql server zelf, en alles stond gewoon goed.

Toen ik hem een herstart gaf deed alles het in 1 keer. Denk dat een aantal services niet draaiden. Hij is nu up and running :D

[ Voor 3% gewijzigd door pizzaboertje op 21-11-2004 16:25 ]